Zwilwrat achterbeen er geheel af

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
lnvdh
Berichten: 956
Geregistreerd: 01-07-17

Zwilwrat achterbeen er geheel af

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-18 12:01

De zwilwrat van mijn paard zijn achterbeen lag vanmorgen voor 9/10 deel eraf. Toen ik hem vasthield om te onderzoeken stapte mijn pony naar voren en kwam de hele zwilwrat los en zat er een wondje/ gaatje wat meteen begon te bloeden. Ik heb het schoongemaakt en ingesmeer met honingzalf maar vraag me nu af... komt er nu gewoon weer een nieuwe zwilwrat terug?? Het wondje bloedde niet heel erg maar aan de zwilwrar leek een worteltje te zitten??

tinkersjakie
Berichten: 2052
Geregistreerd: 07-12-04
Woonplaats: froombosch

Re: Zwilwrat achterbeen er geheel af

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-18 12:04

Ja hoor. Deze groeit gewoon weer langszaam aan. Zie het als de hoef die langszaam groeit. Bij mijn paard worden ze soms zo lang dat de hoefsmid ze eraf knipt.

lnvdh
Berichten: 956
Geregistreerd: 01-07-17

Re: Zwilwrat achterbeen er geheel af

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-18 12:08

Maar omdat er nu echt een wondje/ gaatje zat tot onder de huid zeg maar.... dan ook?

Cowgirl

Berichten: 23743
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-18 12:53

Mijn haflinger heeft het ook een keer gehad. Helemaal eraf en toen zat er een wond/gat.
Ik heb er zelf toen helemaal niks aan gedaan omdat het er mooi schoon uitzag. Ook leek het mij erg pijnlijk als ik er om wat voor manier dan ook aan zou zitten.

Ik heb het met rust gelaten en het is volledig hersteld incl zwilwrat.

tinkersjakie
Berichten: 2052
Geregistreerd: 07-12-04
Woonplaats: froombosch

Re: Zwilwrat achterbeen er geheel af

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-18 13:37

Ja hoor groeit wel weer terug. Mijn zus haar paard heeft straalkanker gehad en incl de zwilwratten en sporen waren helemaal weg. Die zijn weer helemaal terug gegroeid toen de de straalkanker onder controle hadden

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-18 14:50

tinkersjakie schreef:
Ja hoor. Deze groeit gewoon weer langszaam aan. Zie het als de hoef die langszaam groeit. Bij mijn paard worden ze soms zo lang dat de hoefsmid ze eraf knipt.


Ik haal het zelf regelmatig weg.