Meldplicht op besmettelijke paardenziektes.

Moderators: Coby, Pistasche, C_arola, Dyonne, Apple

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

MELDPLICHT op besmettelijke paardenziektes.

Ja, ik ben voor meldplicht.
167 (91%)
Nee, ik wil geen meldplicht.
16 (8%)

Totaal aantal stemmen: 183

Oehlala

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-18 20:17

waarom is het onzin dat er geen meldplicht is voor ziekten die geen gevaar zijn voor de volksgezondheid? leg dat eens uit.

Oehlala

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-18 12:50

uiltje001 schreef:
NenaC schreef:
waarom is het onzin dat er geen meldplicht is voor ziekten die geen gevaar zijn voor de volksgezondheid? leg dat eens uit.

Omdat het voor de volksgezondheid geen gevaar is, maar voor mijn stal wel.

Dan ga je in een sectorraad en kijk je of er vanuit de sector iets dergelijks geregeld kan worden.

Wat denk je dat een meldplicht brengt? Dan krijg je ook cirkels om bedrijven heen waar geen verkeer van paarden meer mag plaatsvinden voor x tijd. Wat betekend dat als jouw buurman of iemand binnen een straal van 5 km droes heeft oid jouw stal ook dicht gaat. Dan heb je ook veel emotionele en financiƫle schade. Als je de meldingsplicht wilt en alles erop en eraan betekend dat in zon geval dat paarden met koliek niet naar de kliniek mogen, want jij zit in het vervoersverbodgebied met jouw stal.
Dus wat levert het je dan meer op dan nu?

Oehlala

Re: Meldplicht op besmettelijke paardenziektes.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-18 19:14

zo werkt dat dus niet bij meldingsplichtige ziekten. want als paarden van dezelfde stal nog steeds op concours moeten vorm je een besmettingsrisico. je bedrijf gaat dus op slot.
mij lijkt dat je het beste een goede relatie met de in de buurt liggende bedrijven onderhoud, zodat je elkaar op de hoogte houd en zo maatregelen kan nemen om besmetting zo gering mogelijk te maken.

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie