speekselklierontsteking

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
lottiey
Berichten: 181
Geregistreerd: 04-09-02
Woonplaats: breda

speekselklierontsteking

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-02 18:02

mijn paard heeft dus speekselklierontsteking, heel lastig(en misschien doet het ook wel pijn, je merkt verder niks ervan maar met rijden dus wel)voor haar en met rijden ook, ze heeft daar namelijk grote bulten zitten, schijven, waardoor ze moeilijk nageeft.
voordat ik aan onze pension houder vraag of ze daar wat tegen heeft(zij heeft een bedrijf van essentiele olien en dat soort dingen, heel leuk Schijnheilig maar wel super duur)wil ik het aan jullie vragen of jullie daar ervaring mee hebben en/of je daar wat tegen kan doen?
alvast bedankt

Gozer

Berichten: 98
Geregistreerd: 15-10-02
Woonplaats: Nelspruit, in het mooie Zuid Afrika

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-02 19:10

Hoi, had mijn paard dus ook. Blijkt te komen door 'verkeerd' nageven. Dus niet genoeg van achter naar voren gereden waardoor hij toch een soort valse nageeflijkheid vertoond. Het is bij mijn paard vanzelf overgegaan toen ik goed van achter naar voren ben gaan rijden. Succes!!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-02 19:21

De speekselklieren kunnen opgezet raken als ze de hele dag op een hele schrale wei staan. Ze moeten dan met hun tanden het gras af bijten.

Soms helpt het voor het rijden een sappig appeltje geven zodat ze gaan kwijlen en de speekselklieren weer op gang komen.

lottiey
Berichten: 181
Geregistreerd: 04-09-02
Woonplaats: breda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-02 20:23

jah aan de wei zal het wel niet liggen want ze staan op een hele vette wei en hebben daar echt heel veel gras, mmaar iniedergeval bedankt