Voor allergische pony met spoed op zoek naar Duvaxyn entstof

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Fanniehh
Berichten: 200
Geregistreerd: 14-08-06
Woonplaats: s-Hertogenbosch

Voor allergische pony met spoed op zoek naar Duvaxyn entstof

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-18 10:36

Onze dierenarts kan via meerdere groothandels niet meer aan duvaxyn ie+T komen.Voor een van onze pony's is dit de enige vaccinatie die geen ernstige bijwerkingen geeft. Weet iemand nog een dap die deze enting nog op voorraad heeft? Wij wonen omgeving 's-Hertogenbosch.

Laarvv
Berichten: 218
Geregistreerd: 19-12-09

Re: Voor allergische pony met spoed op zoek naar Duvaxyn entstof

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-18 10:49

Hier een aantal weken geleden ook een paard gehad die altijd met deze stof geënt werd. Onze dierenarts vertelde dat ze dit ook in de toekomst niet meer aan kunnen komen. Paard is toen geënt met een andere, nieuwe stof (weet zo even niet welke) en de klachten waren nog minder dan bij Duvaxyn..

Fanniehh
Berichten: 200
Geregistreerd: 14-08-06
Woonplaats: s-Hertogenbosch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-18 11:04

Bedankt voor je reactie. Was dit geen eigen paard, zou je anders misschien in paspoort kunnen kijken wat deze entstof was?

Nant

Berichten: 1655
Geregistreerd: 04-06-10
Woonplaats: De Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-18 14:36

Toen mijn paard nog in België stond werd hij altijd met Duvaxyn (ie+T) geënt gewone en +T versie afgewisseld, ik zou het eens in België ergens proberen als ik jou was.

nicky_rilana

Berichten: 6110
Geregistreerd: 26-07-10
Woonplaats: eerst werden we gebombardeerd en nu gaan we die mensen helpen, raar dorp woon ik

Re: Voor allergische pony met spoed op zoek naar Duvaxyn entstof

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-18 22:46

Welke dierenarts heb je?
Ik kan er verder wel verschillende rond den Bosch opnoemen.

Fanniehh
Berichten: 200
Geregistreerd: 14-08-06
Woonplaats: s-Hertogenbosch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-18 15:04

nicky_rilana schreef:
Welke dierenarts heb je?
Ik kan er verder wel verschillende rond den Bosch opnoemen.


Bedankt voor je reactie. Ik heb inmiddels meerdere dierenklinieken gebeld en heb niemand kunnen vinden die het in huis hadden of nog konden bestellen. Gelukkig denkt iedereen mee en gisteren zijn onze pony's geënt, en de pony met allergie heeft meteen een spuit tegen ontstekingsreactie gekregen en nog voor 2 dagen zakjes. Het is dus nu nog even enigzins spannend...