Ontworming te veel betaald ?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
dingogirl
Berichten: 1252
Geregistreerd: 10-10-13
Woonplaats: midden limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-18 23:26

Als er zo'n goede sfeer is en het vertrouwen onder elkaar is groot, zou het toch geen probleem zijn om gewoon te vragen waarom het bedrag anders is dan vorige keren. Als er een goede reden is kan de staleigenaar dit toch prima uitleggen en is het " probleem" de wereld uit.

daantjuhhh

Berichten: 26857
Geregistreerd: 23-11-04
Woonplaats: The Netherlands

Re: Ontworming te veel betaald ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-18 00:25

Ik zou gewoon vragen: Hey die wormenkuur voor 51€. Was dat enkel wormenkuur?

Dan hoor je vanzelf of dat wel of niet zo is.

Als bij ons een da/tandarts/zadelpasser enz langs komt. Worden de voorrijkosten altijd verdeeld over het aantal paarden.

Ingrid_92

Berichten: 2829
Geregistreerd: 20-05-12
Woonplaats: Stellendam

Re: Ontworming te veel betaald ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-18 00:39

Gewoon vragen of ze het bedrag idd kunnen uitleggen en anders het zelf aan de dierenarts vragen.

upendo

Berichten: 22273
Geregistreerd: 19-02-08

Re: Ontworming te veel betaald ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-18 07:28

Ik betaal een tientje voor een kuurtje.

Vragen hoe een bedrag is opgebouwd hoeft niet af te doen aan de sfeer, ligt simpelweg aan de manier waarop je het vraagt.
Dus niet op de manier waarop je een bokker voor verzuurd mens uitmaakt. ;)

Birdie60

Berichten: 8397
Geregistreerd: 16-06-07
Woonplaats: zeeland (noord-brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-18 07:57

Hier betaal ik 12 euro voor een wormenkuur, Ts ik vind het veel geld wat je betaald

siskeh
Berichten: 8677
Geregistreerd: 13-05-08
Woonplaats: Drenthe

Re: Ontworming te veel betaald ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-18 08:00

Naast de kosten van de kuur, ik denk dat het voor jou als eigenaar ook goed is om precies te weten waarmee je paard ontwormt is, en voor hoeveel kg hij/zij heeft gekregen.

ingvdh

Berichten: 6369
Geregistreerd: 28-09-02
Woonplaats: uitgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-18 08:26

Ik snap niet wat er mis is met vragen en waarom dat de sfeer zou verpesten. Het lijkt wel alsof jij op je tenen loopt om de stalhouders niet voor het hoofd te stoten.

Je krijgt een rekening die veel te hoog is voor alleen een wormenkuur, dat is wel duidelijk. Dat knaagt ook aan je, dus de sfeer tussen jou en en stalhouder is al iets minder nu want ergens heb je toch het idee dat je teveel betaald. (anders zou je deze vraag hier niet hebben gesteld).

Dan kan je op je tenen blijven lopen om maar vooral niets te verpesten, maar om de lucht te klaren zou je het ook tussen neus en lippen door kunnen vragen "goh, vorige keer was het maar 30 euro, waarom dit keer ruim 50, ik heb nog nooit zo'n dure wormenkuur gehad".
Dan kunnen zij uitleg geven en is het opgelost.

Je kan wel boos worden op bokkers die vinden dat het niet netjes is om het achter hun rug om te vragen, maar als je het eerlijk bekijkt hebben ze wel een punt. Als ik stalhouder was en ik las dit zou ik me ook afvragen waarom je niet direct naar mij was gestapt ipv het op bokt te vragen.
Zeker als de sfeer zo enorm goed is op stal moet er alle ruimte zijn om deze vraag te kunnen stellen zonder dat dit vervelende gevolgen heeft.

Dreamybol

Berichten: 4241
Geregistreerd: 13-09-05
Woonplaats: NL

Re: Ontworming te veel betaald ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-18 14:40

Ik snap ook wel wat Withers zegt.. En ik denk ook dat je nu wel zegt dat het wel best is, maar het gaat toch knagen. En het risico is dat een volgende keer dat er wat is, je dat dan hierbij optelt en zo gaat de sfeer dan langzaam maar zeker toch achteruit. Onuitgesproken zaken zijn meestal druppels en als de emmer dan vol is, is het te laat.

Steppe

Berichten: 2797
Geregistreerd: 15-11-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-18 15:18

Ik vind het sowieso raar dat de stalhouder de wormenkuur geeft, hij kan hem neerleggen voor je en dan geef je zelf weet je meteen welke hij heeft gehad en aantal kilo's weet je zeker dat dat klopt. (Zijn nl stalhouders die standaard te weinig geven kunnen 2 paarden met 1 kuur doen)
Ik zou zeker vragen hoe het kan dat die kuur zo duur is? En je stalgenoten hebben die er ook 1 gehad en zo ja wat moesten die betalen. Ik betaal niks zonder rekening te hebben gehad en dan geen kladje.

sanso

Berichten: 5477
Geregistreerd: 20-12-10
Woonplaats: Timboektoe

Re: Ontworming te veel betaald ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-18 17:13

Weet je al meer TS?

Zo niet, gewoon vragen hoor. Zo raar is dat niet.

beatje
Berichten: 5970
Geregistreerd: 05-02-12

Re: Ontworming te veel betaald ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-18 17:38

Of je vraagt gewoon heeft ze buiten de wormenkuur nog wat gekregen?Dan geef je een open vraag waarop hun kunnen antwoorden.Als ze zeggen nee waarom?Kan je zeggen omdat deze wormenkuur zo duur was.Dan krijg je mischien de reden te horen zonder dat je iemand aanvalt.

Juist als je in een vriendschappelijke stalling staat kun je deze dingen vragen.Ik zeg tegen mijn klanten altijd als er wat is kom het bespreken dat heb ik liever als gepraat achter mijn rug,alleen met een open gesprek kunnen we dingen oplossen,of niet.Maar dan weet ik tenminste wat er is.

Radiostilte
Berichten: 984
Geregistreerd: 15-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-18 18:00

Fie2006 schreef:
Ik heb gewoon het gevoel dat het niet klopt ...

Ik weet dat iedereen zegt ; gewoon vragen ... maar omdat wij echt wel goed overeen komen en er een echt familiaal gevoel hangt wil ik dit niet verpesten ...

Ik denk dat ik gewoon ga zeggen dat ze mij op de hoogte houdt wanneer de volgende ontworming nodig is en welk product ze gebruikt , en ik ga voorstellen dat ik het zelf ga geven - omdat ik het redelijk Duur vind.

In maart betaalde ik 60 euro : inenting + ontworming ...


Ik ben zelf ook een 'mietje' die dit soort dingen vaak niet durft aan te kaarten uit 'angst' voor eventuele ruzies die kunnen ontstaan. Maar eigenlijk maak ik mijzelf er altijd drukker over dan nodig blijkt te zijn in de praktijk.

Maar misschien kun je een keer gewoon iets zeggen van: Zo die wormkuren worden ook elke keer duurder. Of dat je gewoon gaat vraagt: Welke ontworming heeft mijn paard laatst eigenlijk gekregen? Dan kan je eventueel nog vragen welke kuren er nog op de planning staan dit jaar. (En wat daar de kosten van zijn). Is toch niks raars aan dat je graag wilt weten wat er in je paard gaat. En eigenlijk is het ook totaal niet raar dat jij graag wilt weten of dat bedrag voor één kuur is of misschien wel voor meerderen of dat er nog andere kosten gerekend zijn. Dus als je dat zou vragen zou ik dat echt niet gek vinden hoor. En al zou ik zeeën met geld hebben en kan ik alles prima missen dan nog zou ik het fijn vinden om te weten wat de 'bijkomende kosten' zijn en hoe die zijn op gebouwd. Dus vragen naar die kosten is echt niet raar.

En waarschijnlijk beschadig je die sfeer die er nu hangt met niet vragen meer dan gewoon met vragen. Want nu merk ik aan jou dat je er eigenlijk al van uitgaat dat er (visite)kosten zijn berekend die niet (alleen) aan jou hadden moeten berekenen. Dus eigenlijk heeft jouw vertrouwen al wat schade opgelopen. Want bij een volgende rekening die aan de hoge kant is ga jij denk ik weer twijfelen of het wel goed is gegaan. Dus ik zou gewoon vragen wat er bij dat bedrag in zit of hoe het is op gebouwd. Dan hoef je ook niet meer te twijfelen.

anne_bento

Berichten: 7588
Geregistreerd: 08-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-18 12:23

Lijkt mij wel een erg hoog bedrag!
Gewoon vragen, zo raar is dat toch niet? Ik zou nu eerder bang zijn dat ze je misbruiken, als ze doorhebben dat je alles maar betaald wat ze ook maar opschrijven :+

Tancreda4

Berichten: 24023
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-18 12:40

Ik zou het ook gewoon vragen. Juist als er een familiaal gevoel heerst op stal en met de stalhouder moet dit gewoon kunnen toch? Bv op het moment da je het geld wilt geven; heeft ze eigenlijk nog wat anders gekregen dan de ontworming? Het viel mij op dat het zo'n duren ontworming was.

Toch niets mis mee dat te vragen? Je valt niemand af, maar vraagt gewoon informatie. Je kunt eventueel ook nog zeggen dat het in vergelijking van vorig jaar namelijk zoveel hoger uit is gevallen.

Banyu
Berichten: 12471
Geregistreerd: 28-07-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-18 12:41

TS, hoe is het afgelopen? Heb je er al duidelijkheid over gekregen?

Yom
Berichten: 3780
Geregistreerd: 01-01-11
Woonplaats: Helmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-18 12:44

er is toch niks geks aan om te vragen hoe dat bedrag is opgebouwd omdat je zoveel niet verwacht had

IHN
Berichten: 2332
Geregistreerd: 12-02-11
Woonplaats: Geeste

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-18 13:09

gewoon vragen. Ik durf dat ook nooit, doe ik het toch, voel ik me altijd ontzettend opgelucht, en voor de ander is het peanuts...

en daar hoef je geen excuses voor te verzinnen als ik wil graag een begroting maken, gewoon helder zijn: ik heb de rekening gekregen, maar ik ben wel wat geschrokken van de hoogte van het bedrag. Weet je wel zeker dat dit klopt? Zoiets.

en ik snap wat de "Verzuurde"bokker probeert te zeggen: ook ik had nl. die gedachte. Je maakt nu iets groots van een klein dingetje...zou ik dit topic als staleigenaar van je teruglezen, was ik not amused.

En ik vind dat je best emotioneel daarop reageert..kan het zijn dat je deze reactie, die je zelf hebt, ook verwacht bij anderen als jij ze ergens op aanspreekt?


Houdt het gewoon gescheiden. Je stelt een zakelijke vraag. Dat mag, want het is jouw geld. Het is niks persoonlijks naar de mensen toe en als jij de vraag niet stelt met de gedachte in het achterhoofd dat het dit wel is, is de kans groter dat zij het ook niet zo opvatten.