Ontworming te veel betaald ?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Fie2006
Berichten: 6
Geregistreerd: 13-08-18

Ontworming te veel betaald ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-18 11:31

Hallo ,

Ik heb een vraagje waar ik niet onmiddellijk een antwoord op vind .

Even de situatie ;
Mijn paardje staat op een manege waar het eigenlijk vol pension is en ik dus weinig moet doen ...
De dierenarts wordt gevraagd wanneer het nodig is , krijgt alle inentingen en ontwormingen op tijd ... ik hoef ze enkel te betalen .
Op onze stal is het vertrouwen groot en alles wordt betaald als het mij gevraagd word ...
nu merkte ik wel op dat ik de rekening ( een handgeschreven notitie van de eigenaar ) kreeg voor de ontworming : 51,5 euro .
Ik meen mij te herinneren dat ik de vorige keer minder betaalde .
Na wat opzoekingen vond ik dat de ontworming helemaal niet zo duur is ...
ik denk dat ze mij een volledige consultatie van de DA daarbij rekende - de dierenarts komt alle paarden in 1 keer ontwormen ... dus denk ik niet dat de DA voor elk paard een visite aanrekent ? Of wel ?

Om een lange vraag kort te maken :
Rekent de dierenarts een visite aan per paard ( of per eigenaar ) of niet ?

Ik hoop dat iemand kan antwoorden

Bedankt !

mystery1980
Berichten: 4225
Geregistreerd: 02-11-05
Woonplaats: thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-18 11:34

ik krijg hem normaal gewoon na 1 telefoontje, weet dat er artsen zijn die een consult rekenen, maar die willen dan weten hoe de paarden gestald staan enz. Als je gewoon de rekening krijgt van de dierenarts die altijd komt zou je max 20/25 euro kwijt kunnen zijn lijkt mij. Maar zou gewoon eens voorzichtig vragen of dit alleen de kuur is, of dat er nog andere kosten waren bij de stalling, dan weet je wat.

RianneH

Berichten: 28235
Geregistreerd: 02-05-05
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-18 11:35

Is er door de dierenarts ook controle uitgevoerd? Dus ieder paard uitgebreid bekeken, misschien zelfs mestonderzoek gedaan?

Wat wel en niet gebeurd normaal gesproken kan heel erg wisselen. Wij ontwormen 1 a 2 keer per jaar preventief en halen dan zelf de wormmiddelen op, dan betaal je enkel de middelen. Komt de dierenarts langs betaal je al de visite en als je ervoor kiest ieder paard apart te laten bekijken betaal je ook het consult.

Ik zou de staleigenaar vragen om een gedetailleerde rekening, wat wordt er nu precies betaald voor welk deel. Want ga met je mee dat de prijs wel fors is..

Elleen
Berichten: 568
Geregistreerd: 09-05-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-18 11:36

Kan je niet aan de stalhouder vragen waarop de rekening gebaseerd is?

eef_doortje
Berichten: 314
Geregistreerd: 23-12-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-18 11:37

ik zal het is vragen aan de staleigenaar. Ik vind het wel veel geld, misschien mag je het factuur van de da zien en anders als je staleigenaar niet meewerkt eens vragen bij de da.

Sabbientje
stokpaard connaisseur

Berichten: 4700
Geregistreerd: 15-03-04
Woonplaats: Poortugaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-18 11:37

Nee een DA rekent over het algemeen geen visite per paard.

Vraag gewoon even je staleigenaar erover.
Dat je een beetje schrikt van het bedrag en waarom het zo hoog is.
Dan heb je meer kans op een duidelijk antwoord.

Chapeau2002

Berichten: 897
Geregistreerd: 18-03-15
Woonplaats: Heemskerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-18 11:37

Het lijkt me inderdaad wel flink aan de prijs...Ik zou de stalhouder even vragen waaruit het bedrag bestaat.

mystery1980
Berichten: 4225
Geregistreerd: 02-11-05
Woonplaats: thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-18 11:38

voor mestonderzoek en wormenkuur samen zou het kwa prijs wel ongeveer kunnen inderdaad.

CharxHebe

Berichten: 1010
Geregistreerd: 15-08-11
Woonplaats: St. Jansteen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-18 11:38

Ik ben zo'n 22 euro kwijt in totaal met visitekosten erbij. Bij ons worden ze allemaal tegelijk gedaan dus de visite kosten worden gedeeld door alle eigenaren.

Oehlala
Berichten: 4304
Geregistreerd: 02-08-09
Woonplaats: On my horse!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-18 11:40

En het ligt er ook maar aan wat voor kuur je paard gekregen heeft. Hier laatst een kuur die ook tegen bloedwormen werkt en die wren toch ook vrij prijzig.

Kan ook zijn dat de stalhouder de consultatiekosten en voorrijkosten per paard verrekend heeft. Ik zou gewoon even babbelen met de stalhouder.

Fie2006
Berichten: 6
Geregistreerd: 13-08-18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-18 11:42

Ik kreeg enkel een briefje ... Afbeelding


Ik denk dat ik gewoon wat meer lef moet hebben en het eens vragen ...

Dennis

Berichten: 31466
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-18 11:44

Consult + ontwormen of mest onderzoek + ontwormen zou rond dit bedrag uit kunnen komen.
Beide onder de noemer simple ontwormen is niet raar, maar dan ook niet volledig. Als het bedrag echt hoger is dan andere keren had een verklaring wel fijn geweest.

Voor alleen ontwormen is het veel, gewoon dus even na vragen waarom het zo duur is dit keer.

Banyu
Berichten: 12471
Geregistreerd: 28-07-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-18 11:45

Ik zou het inderdaad gewoon even vragen ja, uiteindelijk wil je toch weten wat er met je paard gebeurt is en/of binnen gekregen heeft?

Fie2006
Berichten: 6
Geregistreerd: 13-08-18

Re: Ontworming te veel betaald ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-18 11:52

Bedankt voor jullie antwoorden ,

Volgens mij is er geen mestonderzoek of meerdere gebeurt ...
Volgens mij heeft ze gewoon de DA kosten aan mij gerekend ... Wat ik wel jammer zou vinden als hij dit niet aanrekende per paard /eigenaar ...

DaraBariton

Berichten: 1304
Geregistreerd: 15-12-11
Woonplaats: Noord holland

Re: Ontworming te veel betaald ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-18 11:59

Als er meerdere paarden bijvoorbeeld ingeënt moeten worden dan delen we de visite en evt voorrijkosten. Het lijkt me dat het dan alleen maar voordeliger moet zijn dan per paard de dierenarts laten komen op verschillende dagen..

Lugea

Berichten: 1665
Geregistreerd: 25-10-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-18 12:02

Ik zou het gewoon even aan de staleigenaar vragen. Lijkt me helemaal niet raar om even te vragen. :)

EQFix

Berichten: 38
Geregistreerd: 02-08-18

Re: Ontworming te veel betaald ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-18 12:04

Het is inderdaad helemaal niet vreemd om even uitleg te vragen, als je vertelt dat het bedrag je hoger lijkt dan de vorige keer krijg je vast wel een verklaring :)

alysha92
Berichten: 279
Geregistreerd: 19-03-10

Re: Ontworming te veel betaald ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-18 12:14

Bij ons op stal rekent de DA vanaf 4 paarden geen visite kosten... dus lijkt me wel extreem veel. Een wormspuit is zo'n 10 euro en mestonderzoek 20 oid
Of hebben ze me meer gedaan tijdens het consult?

Saaams

Berichten: 13264
Geregistreerd: 20-01-10

Re: Ontworming te veel betaald ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-18 12:17

Zou het zeker navragen.
Mestonderzoek is hier €15, de kuur is erg verschillend per prijs. Maar mn duurste was €23 dacht ik.

verootjoo
Berichten: 35641
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-18 12:18

Het is toch niet zo raar om dat gewoon te vragen aan de staleigenaar :?
Zeg gewoon: ‘ik zag de rekening en het viel me op dat de wormenspuit nu 2x zo duur is als de vorige keer. Ik vroeg me af waar dat aan lag?’

Volgens mij is het heel normaal om te weten waar je precies voor betaalt :j

Mastrootje

Berichten: 2525
Geregistreerd: 18-02-09
Woonplaats: Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-18 12:21

Kan het niet zijn dat je voor meerdere kuren betaald? Die dan later nog is gegeven worden? Wij betaalde voor een heel pakket.

Banyu
Berichten: 12471
Geregistreerd: 28-07-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-18 13:05

Fie2006 schreef:
Bedankt voor jullie antwoorden ,

Volgens mij is er geen mestonderzoek of meerdere gebeurt ...
Volgens mij heeft ze gewoon de DA kosten aan mij gerekend ... Wat ik wel jammer zou vinden als hij dit niet aanrekende per paard /eigenaar ...


En wat zeggen de mede stalgenoten hierover?

Veronica2
Berichten: 2661
Geregistreerd: 26-08-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-18 13:12

Mastrootje schreef:
Kan het niet zijn dat je voor meerdere kuren betaald? Die dan later nog is gegeven worden? Wij betaalde voor een heel pakket.

Dit zou best eens kunnen. En als je een heel groot paard hebt, dan heb je ook aan 1 wormspuit niet genoeg. Gewoon even vragen, dan weet je het.

ItsMe2
Berichten: 3831
Geregistreerd: 02-12-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-18 13:13

Sabbientje schreef:
Nee een DA rekent over het algemeen geen visite per paard.

Vraag gewoon even je staleigenaar erover.
Dat je een beetje schrikt van het bedrag en waarom het zo hoog is.
Dan heb je meer kans op een duidelijk antwoord.


Ons paard staat op een stal waar in totaal paarden van 4 eigenaren zijn. Voor de jaarlijkse enting wou de betreffende dierenarts ook 4 keer voorrijkosten rekenen.. het waren immers 4 verschillende eigenaren..
Dus zal mij niet niet verbazen dat als er per paar een 'consult' is geweest, dierenartsen dit ook gewoon zo rekenen ;)

ajesca123

Berichten: 1931
Geregistreerd: 18-06-09
Woonplaats: Baarle Nassau

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-18 13:18

ItsMe2 schreef:
Sabbientje schreef:
Nee een DA rekent over het algemeen geen visite per paard.

Vraag gewoon even je staleigenaar erover.
Dat je een beetje schrikt van het bedrag en waarom het zo hoog is.
Dan heb je meer kans op een duidelijk antwoord.


Ons paard staat op een stal waar in totaal paarden van 4 eigenaren zijn. Voor de jaarlijkse enting wou de betreffende dierenarts ook 4 keer voorrijkosten rekenen.. het waren immers 4 verschillende eigenaren..
Dus zal mij niet niet verbazen dat als er per paar een 'consult' is geweest, dierenartsen dit ook gewoon zo rekenen ;)


Dan was dat ook meteen de laatste keer dat de dierenarts bij mij hoefde te komen 8)7

Gewoon even vragen waar het bedrag uit bestaat lijkt me toch de makkelijkste weg.