Dik been, nee toch niet weer!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
tirzasarah10

Berichten: 1829
Geregistreerd: 07-07-12
Woonplaats: Bant

Dik been, nee toch niet weer!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-18 20:11

Hi bokkers,

Ik ben wat betreft benen heel bezorg ivm slechte ervaringen... vorig jaar september mijn pony laten inslapen na wat 'onschuldige'been problemen. Nu heeft mijn nieuwe merrie sinds vanmorgen een dik achter een. Ik ben al lichtelijk in paniek en hoop dat iemand mij beetje gerust kan stellen of goede adviezen kan geven.
Voor op ik kan in het land niks aan haar zien van onregelmatigheid.
Gisteren avond kwam ik opstal en lag oma (32, bff van mijn merrie) in de sloot waardoor er veel stress is geweest. Ik heb mijn merrie toen niet zien rennen maar ben ook weg geweest om de brandweer op te wachten. Oma was er eindelijk uit en is snel naar stal gegaan andere paarden ook naar binnen en klaar. Helaas ging oma zo slecht dat de eigenaar vanmorgen vroeg afscheid heb moeten nemen... mijn merrie heeft er continue boven op gestaan en is er best onrustig van geweest. Toen ze 'klaar' was met afscheid nemen enz viel mij al op dat alle 4 de benen wat dik waren maar 1 achterbeen behoorlijk dik. Ik was er niet helemaal bij en heb haar op het land gezet met de gedachten stalbenen omdat ze al maanden 24/7 buiten lopen. Nu net was helaas het ene achterbeen nog steeds dik.. Ik heb gekoeld zo ver lukte omdat ze erg van slag is en daardoor stappen niet lukte. Ik ben door alles wat ik met mijn pony heb mee gemaakt zo bang weer in dezelfde molen te komen.. maandag komt de osteopaat omdat die afspraak toevallig al stond. Kan ik bijvoorbeeld arnica zalf smeren of juist lekker laten staan tot het dun is en de rust terug is? Mocht ze maandag niet beter zijn bel ik uiteraard de dierenarts!

damian23
Berichten: 3305
Geregistreerd: 11-02-09
Woonplaats: noord-holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-18 20:17

Klinkt als een virus. Het dikke benen virus, zo noemt de dierenarts het.
Heeft ze koorts? Mijn paard heeft dat een paar jaar geleden gehad. Begon met 1 dik achterbeen. En de volgende ochtend had hij 4 dikke benen. Als dat het is trekt het met een paar dagen wel weg.

tirzasarah10

Berichten: 1829
Geregistreerd: 07-07-12
Woonplaats: Bant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-18 20:19

damian23 schreef:
Klinkt als een virus. Het dikke benen virus, zo noemt de dierenarts het.
Heeft ze koorts? Mijn paard heeft dat een paar jaar geleden gehad. Begon met 1 dik achterbeen. En de volgende ochtend had hij 4 dikke benen. Als dat het is trekt het met een paar dagen wel weg.


Temperatuur heb ik niet opgenomen, nooit aangedacht. Mocht dat het zijn stelt het me wel gerust!

durkje2007

Berichten: 44
Geregistreerd: 09-11-16

Re: Dik been, nee toch niet weer!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-18 23:00

Ik zou vooral elke dag het been koelen! Even rond vragen of er misschien iets bijzonders is gebeurd, bijvoorbeeld dat ze een tik heeft gehad door een ander paard. En als je het niet vertrouwd altijd de dierenarts bellen!