Jumping na peesscheur

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

ikkebenhier
Berichten: 1241
Geregistreerd: 04-01-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-18 16:38

Mijn vorige paard heeft een peesscheur gehad, en na maanden stappen aan de hand en proberen draven op te bouwen (ondertussen 6-8maand bezig), bleef hij mank. Hij heeft nog jaren op de wei gelopen op pensioen. Maar ik kon er dus niet meer mee rijden.

Mijn huidig paard (16j), heeft 5 maanden geleden een letsel gehad aan de buitenste tak van de suspensory. Echt een peesscheur is het dus niet.
Hij heeft boxrust gehad (mocht hiervoor eigenlijk stappen, maar had boxrust door een andere operatie). Ik heb dan 6 weken aan de hand gestapt. (3 maanden boxrust, 1 maand aan de hand grazen en dan 6 weken echt aan de hand stappen). Nu zijn we sinds een 3-tal weken een beetje aan het draven.
Ik mag nu 4 weken 15 min draven in totaal, dan een maand 20 min draven (Da is deze week geweest ter controle. letsel was voor 80% hersteld ondertussen).
Gezien zijn conditie echt 0 is, ben ik begonnen als volgt:
week 1: 10-15 min instappen, 2 x 2 rondes draven (links en rechts) dus 4 keer 2 rondes draven (2 keer 2 rondes links en 2 keer 2 rondes rechts) met telkens 2 rondes stap, dan 10 min uitstappen
Elke week 2 rondes links en 2 rondes rechts meer draven. Per 2 rondes draaf ik dus 1.5 min.
Voorlopig zit ik nog niet eens aan 15 min draf.
En ik moet veel stappen. Dus ik probeer veel te gaan wandelen op straat.
Welke DA is bij jou geweest?
Mijn paard staat nog onder controle van de kliniek in Merelbeke (als gevolg van de operatie), maar voor dit letsel was een andere Da thuis gekomen (DA en Merelbeke hebben wel contact met elkaar).

De Da verwacht dat ik ook gewoon alles nog met hem ga kunnen doen, maar echt veel springen deed ik al niet meer. Mijn paard was enkel de eerste 2-3 passen na de buigproef onregelmatig. Op rechte lijn en op de voltes in het zand, is er helemaal niks meer te zien. 5 maanden geleden was hij echt wel onregelmatig op alles.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Flowerhorse7, Labiesch, LaDonna75, liesje_rosa, MarinkeB, Sastaic, willemijn_T en 36 bezoekers