Paard heeft terugkerend wondje in mond.

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Pleun02
Berichten: 675
Geregistreerd: 17-01-15

Paard heeft terugkerend wondje in mond.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-08-18 11:15

Hoii allemaal,

Ik loop nu al een tijdje tegen een probleem aan met mijn paard.
Ze heeft namelijk een wondje in haar rechtermondhoek doordat we een slecht passend bitje hadden dat steeds terugkomt. We kwamen hier achter omdat de tandarts er een opmerking over gemaakt had.
Daarna hebben we een ander beter passend bitje gekocht en een paar weken bitloos gereden. Daarnaast hebben we het wondje ook vetgehouden met een crème.
Daarna zijn we twee weken op vakantie geweest en leek het helemaal geheeld te zijn. Nu naar een aantal keer rijden (een weekje ongeveer) is het wondje weer open.
We weten niet zo goed wat we er mee aan moeten, moeten we er een dierenarts bijhalen of iets smeren?

Wat zouden jullie doen in dit geval?

Alvast bedankt!

Groetjes,
Pleun.

Ejelaleen v. King Kolibrie x Voltaire
Schilderijen in opdracht!



Pleun02
Berichten: 675
Geregistreerd: 17-01-15

Re: Paard heeft terugkerend wondje in mond.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-08-18 11:39

@saams ja het is een watertrens,maar hij past goed dus bitringen zijn niet nodig.
We gaan vandaag een zalfje ophalen bij de dierenarts en dan hopen we dat het goed gaat komen! Word bitloos rijden voorlopig. Een foto kan ik nu niet maken, zal kijken of ik dat kan regelen.

Ejelaleen v. King Kolibrie x Voltaire
Schilderijen in opdracht!

Pleun02
Berichten: 675
Geregistreerd: 17-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-08-18 22:21

Joolien schreef:
Zolang er teveel wrijving in de mond blijft, zal het plekje kwetsbaar blijven en terug komen. Toevallig heb ik rijfoto's van jou gezien en het lijkt alsof daar meer druk in de mond komt dan nodig is. Dus buiten het medische deel, zou ik ook eens kritisch kijken naar het rijtechnische deel.

Hoe weet jij hoe ik rijdt? Je hebt letterlijk 5 foto's gezien. Niet oordelen als je niks over mij weet alsjeblieft, foto's zijn momentopnames en ik ben me erg bewust van wat ik doe. Sowieso rijdt ik nu heel anders dan twee maanden geleden. Ik ben altijd bezig met zachter contact en een licht gevoel en heb behalve door jou nog nooit zo'n commentaar op mijn rijstijl gehad.
Ik heb elke week les dus dit advies heb ik niet zoveel aan. Daarnaast ben ik niet de enige die op mijn paard rijdt.

Ik heb tot nu toe op elke proef die ik gereden heb het commentaar dat ik vriendelijk rijdt :')
Laatst bijgewerkt door Pleun02 op 10-08-18 22:33, in het totaal 2 keer bewerkt

Ejelaleen v. King Kolibrie x Voltaire
Schilderijen in opdracht!

Pleun02
Berichten: 675
Geregistreerd: 17-01-15

Re: Paard heeft terugkerend wondje in mond.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-08-18 22:23

We hebben nu een soort zalf op basis van honing, ben benieuwd of het gaat werken. Daarnaast gaan we ook bitringen kopen en krijgt ze een week of hoelang nodig rust of wordt ze bitloos gereden.

Ejelaleen v. King Kolibrie x Voltaire
Schilderijen in opdracht!

Pleun02
Berichten: 675
Geregistreerd: 17-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-08-18 22:31

xyzutu2 schreef:
Bitringen zijn sowieso verstandig bij een watertrens, hoe goed die ook past qua maat; doordat de ringen door de ogen in het bit heen draaien kunnen ze stukjes huid meetrekken, en hoe minder wrijving/beweging je op een net geheeld wondje hebt, hoe beter. :)

Bedankt! Snap ik ook heel goed, maar we wilden het even aankijken. Ze zijn dus duidelijk wel nodig :j

Ejelaleen v. King Kolibrie x Voltaire
Schilderijen in opdracht!

Pleun02
Berichten: 675
Geregistreerd: 17-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-08-18 22:43

Saaams schreef:
Je hebt van Trust hele kleintjes. Werken perfect en je zier er bijna niks van. Kosten iets van €3?

Aah super bedankt!

Ejelaleen v. King Kolibrie x Voltaire
Schilderijen in opdracht!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 45 bezoekers