Wat is er mis met mijn nmprs..

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Indi_Vito

Berichten: 2739
Geregistreerd: 06-10-09

Wat is er mis met mijn nmprs..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-08-18 10:21

Hey iedereen <3


ik ben opzoek naar ideën we zijn nog niet uitgedokterd maar misschien kunnen jullie mij helpen met ideen of mijn ideen bevestigen?

Ik heb haar sinds mei samen met haar maatje ze is 3 jaar oud en wisselt slecht.
het begon op 8 juni koliek oh nee he bah, na 3 dagen eindelijk weer er bovenop, direct de tandarts laten komen omdat we dachten dat ze niet goed haar eten maalde.
Tandarts is diezelfde week nog geweest en heeft haar gebit mooi glad gemaakt er zat een behoorlijke haak op 1 van haar kiezen, de doppen willen er nog niet echt af en haar voortanden staan schots en scheef.

afijn het ging beter maar helaas 16 juli was het weer mis weer koliek en veel erger deze keer ze bleef rollen zelfs op straat ging ze liggen arme dier, ik stond toen zelf echt even voor de keuze inslapen of nog even doorgaan, gelukkig knapte ze op en krijgt ze ondertussen seniores priores en begint ze eindelijk wat aan te komen. ook heb ik bloedonderzoek laten doen hieruit kwam dat ze verhoogde ontsteking en leverwaarde had ze krijgt vanaf morgen 2 weken lang levercompositum en daarna weer bloedprikken om te kijken of het is verbeterd.

en gisteren (2 augutus) wilde ze haar sp niet terwijl ze daar normaal op aanvalt heel apart ze is ook nog meer aan het kroelen als normaal dat was de vorige keer ook zo. het lijkt wel of het te maken heeft met haar hengstigheid cyclus is dit mogelijk? ze loopt ook een beetje knijperig nu en een iets gebolde rug niet zoals normaal los door het lijf.

overigens krijgt zei iedere 1e week van de maand psyllium vezels om zand af te voeren na de laatste keer koliek op aanraden van de DA 2 weken gegeven omdat er zandmest afkwam na de koliek dit is nu 1 week geleden.

ondertussen zit ik met een flinke hoge dierenartsen rekening
ik heb nu een afspraak staan met de tandarts maar die weet eigenlijk wel zeker dat er niks met het gebit te maken heeft en dat er elders in het lichaam wat aan de hand is? mijn spaarpotje begint leeg te raken iemand tips?

ook zijn ze al 2x ontwormd bij haar maatje hebben we aarswormen ontdekt dus ze worden nu nog 2x ontwormd met speciale ontworming.

net na de koliek nu ziet ze er gelukkig beter uit!
Afbeelding



Indi_Vito

Berichten: 2739
Geregistreerd: 06-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-08-18 10:28

Balou_k schreef:
Ik zou haar eens meenemen naar de kliniek en een deftige echo laten nemen van haar darmen. Wellicht zijn er daar bepaalde zaken op te zien. :)


als mijn spaarpotje niet bijna leeg was zeker! maar daar heb ik het geld nu niet meer voor.

Indi_Vito

Berichten: 2739
Geregistreerd: 06-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-08-18 10:40

horsiegek schreef:
Een echo kost echt de wereld niet, mogelijk blijft er een hoop zand in de darmen achter wat je niet met de psylliumvezels weg krijgt. Hoe is haar mest nu verder? Ik vind haar er op de foto ook erg ongelukkig bij staan. Is dit haar normale houding of is dit de "knijperige" houding die je beschrijft?


dat is die knijperige houding die ik bedoel, hier was de koliek net over zeg maar de dag erna, 2 dagen later was ze weer helemaal zichzelf.
dat knijperige loopt ze nu ook weer, denk dat ik toch voorlopig nog even psylliumvezels bij blijf geven dat ik zeker weet dat dit het niet is. de mest is nu geen zandkorrel meer in te zien.

hengstigheid kan dus de oorzaak zijn, kan dat ook in samenloop met verhoogde lever waarden zijn?

ik ga igg even kijken of haar leverwaarde over 2 weken beter zijn en zo niet ga ik opladen en maar naar de kliniek (hopend dat ik dan eindelijk weer een baan heb :/ )

Indi_Vito

Berichten: 2739
Geregistreerd: 06-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-08-18 10:56

Heleennn schreef:
Leverwaarden is echt niet iets wat je gewoon even 2 weken moet aankijken hoor, als dat achteruit gaat ben je verder van huis.



Ze krijgt levercompositum 2 weken en daarna nog een keer bloedprikken om te kijken of het is verbeterd verslechterd.. kom komen door de koliek of iets cronisch zijn mocht het chronisch zijn is het toch al klaar.

Indi_Vito

Berichten: 2739
Geregistreerd: 06-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-08-18 10:24

nou heb igg mn levercompositum binnen dus dat nu 2 weken geven dan weer bloedonderzoek en dat afwachten.
ze is nu nog steeds goed dus ik duim dat dat zo blijft! ruwvoer heeft ze 24/7 onbeperkt dus daar kan ze geen te kort aan hebben, en hoe het zit met die lever geen idee ze komt uit belgie met die vrouw heb ik contact gehad en die zegt dat daar alles goed was!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: agesus, Anouk_H, GoogleAdsense, laran, lizzy99, maessie en 30 bezoekers