Inhalatie/verneveling therapie

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Popstra
Berichten: 13714
Geregistreerd: 21-06-08

Re: Inhalatie/verneveling therapie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-18 17:08

Ja hier ook met de Flexineb zoutoplossing verneveld om het slijm goed los te krijgen. Werkt erg goed.
Bij aanschaf kun je verschillende opzetstukken nemen. Je krijgt standaard de langzame, ik heb ook de snelle gekocht. Die verneveld krachtiger.

Ik l*l niet met de wind mee nee...


Popstra
Berichten: 13714
Geregistreerd: 21-06-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-18 17:24

Mijn paard heeft veel taai slijm door stof allergie en zoutoplossing helpt echt het vloeibaarder te maken en ja, als je zé dan na vernevelen (wat ik gerust een half uur doe dus steeds tijdens het vernevelen bij vullen)laat bewegen dan komen er inderdaad klodders uit de neus. Je kunt eens kijken op de site van sportpaardenarts.nl die verkoopt de Flexineb en van alles om mee te vernevelen.
Ik gebruik overigens ook wel eens Balsamic air om te vernevelen maar dit prikkelt heel erg waardoor hij tijdens het vernevelen erg gaat hoesten.

Er zit ook een opzet stukje bij om bijv medicatie als puffertjes voor mensen die je van de DA krijgt bij Bronchitus enz toe te dienen.

Ik l*l niet met de wind mee nee...

Popstra
Berichten: 13714
Geregistreerd: 21-06-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-18 20:58

Langer vernevelen doe ik om het goed diep in de luchtwegen te laten komen. Ze kunnen gewoon ademen met het masker om. Hij maakt geen geluid. Je moet ze even laten wennen door ze niet gelijk helemaal om te doen en ook niet gelijk om het hoofd vast snoeren. Ik zet ze tussen 2 lijnen zodat ze ook nergens tegen aan kunnen stoten met het masker. Mijn paard gaat gewoon staan dommelen met het masker om :D

Ik l*l niet met de wind mee nee...

Popstra
Berichten: 13714
Geregistreerd: 21-06-08

Re: Inhalatie/verneveling therapie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-18 12:19

Ligt er aan welk opzet stuk je gebruikt. Ik doe gewoon een dik half uur, kan geen kwaad bij zoutoplossing.

Ik l*l niet met de wind mee nee...

Popstra
Berichten: 13714
Geregistreerd: 21-06-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-18 17:35

Esther28 schreef:
Maar jullie zijn dus te spreken over t merk flexineb en de prijs kwaliteit verhouding?

Ik wel, soortgelijke maskers die dus op batterij gaan en stil zijn kosten allen rond de 1000€
Voor minder heb je ze die aan het stopcontact moeten en je dus beperkt bent in waar te gebruiken.
De Flexineb kun je ook makkelijk mee nemen naar wedstrijden. Word geleverd in een nette koffer.

Ik l*l niet met de wind mee nee...


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: ComscoreBot, Poekkie en 86 bezoekers