Paard eet/drinkt niet en heeft koorts

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
WendyCuracao
Berichten: 7
Geregistreerd: 26-05-18

Re: Paard eet/drinkt niet en heeft koorts

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-05-18 16:41

Hallo iedereen,
Dutchie eet vandaag nog steeds en drinken gaat ook nogsteeds goed. Ze is vandaag ook een stuk actiever en vrolijker. Ik heb gister van een kennis een spuit ulcergard gekregen, ik denk dat dit haar ook een stuk geholpen heeft. Ik heb hiervan nog 1 spuit liggen voor vanavond dus ga dit snel bestellen in Amerika en hopen dat het snel binnenkomt.
Met haar tetanusinjectie zit het goed en haar hart en longen klinken ook allemaal goed. Tumoren heb ik ook aan gedacht, maar helaas hebben we de middelen niet op het eiland om dit bij paarden te kunnen onderzoeken.
Iedereen nogmaals dank voor de reacties en tips, ik blijf hopen dat het goed blijft gaan :)


DreamGuide

Berichten: 2011
Geregistreerd: 10-08-14

Re: Paard eet/drinkt niet en heeft koorts

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-18 16:47

Zou het misschien om een hersenschudding kunnen gaan?
Ik kende een paard dat ook op een gegeven moment niet meer wilde eten en allerlei rare kuren vertoonde, bleek hij achteraf keihard zijn hoofd te hebben gestoten tegen een balk en had hij een flinke hersenschudding.

Aangezien je paard een deuk in der hoofd heeft opgelopen zal dat wel een flinke klap zijn geweest...

Horonae• ZZ-licht + 10
Volg Horonae op instagram, klik hier!

anjali
Berichten: 14914
Geregistreerd: 25-07-15

Re: Paard eet/drinkt niet en heeft koorts

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-18 16:54

Beterschap ermee!Gelukkig eet en drinkt ze weer.Anders zou een infuus wel nodig zijn tegen uitdroging.

Sewri
Berichten: 394
Geregistreerd: 08-03-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-18 17:05

Heeft ze toevallig geen Lyme/karpatten ziekte? Gezien al die teken op het eiland....Dat slecht kunnen eten, koorts en “stuip trekken”. Dat kan ook heel lang sluimeren en door wat van reden opsteken.

Met spierverslapper neem ik aan dat buscopan is ingespoten?

Is er met het kijken naar de tanden gekeken met een spiegel om te controleren op diastema’s? Die zijn zonder spiegel vaak zéér moeilijk te zien, zeker verder in de mond, maar kunnen verschrikkelijke problemen geven

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Re: Paard eet/drinkt niet en heeft koorts

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-18 22:15

Bij het vermoeden van maagzweer moet je geen bute geven. Verder neem ik aan dat de da ergens een opleiding heeft gevolgd en eventueel daar kan overleggen. Bij de kliniek in Utrecht zijn ze nooit te beroerd om advies te geven, ook als je geen klant bent.


WendyCuracao
Berichten: 7
Geregistreerd: 26-05-18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-05-18 23:23

DreamGuide schreef:
Zou het misschien om een hersenschudding kunnen gaan?

De deuk zit er al ongeveer 3 weken, ze heefter verder nooit last van gehad (snap ik ook niet, want neem aan dat ze hier wel last van zou moeten hebben)

@Sewri de teken komen zover ik weet alleen op honden. Katten en paarden hebben er hier geen last van.
Ze heeft inderdaad Buscopan gekregen en we hebben niet met een spiegel nog verder gekeken, maar wel gevoeld en alles leek prima in orde

@Tessebes ik ben ook direct gestopt met Bute en alle pijnstillers vanaf we het vermoeden hadden dat ze een maagzweer had, vanaf dat moment zijn we Omeprazole gaan geven en ze kreeg al antibiotica dus dat hebben we ook doorgezet.
Er was nog geen contact gezocht met Utrecht of andere klinieken/dierenartsen, ik weet eigenlijk niet waarom.

Toen ik vanmorgen op stal aankwam stond ze lekker te eten dus heb er weer meer vertrouwen in dat het goed gaat komen. Drinken doet ze ook weer super. Verder was vandaag de laatste dag van de antibioticakuur, we gaan nu verder met het behandelen van de maagzweer en dan duimen dat het allemaal goed blijft gaan

RosaLisa

Berichten: 120
Geregistreerd: 01-03-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-18 03:42

Hey.

Aangezien ze wil eten en gelijk eigen niet slikt zou ik even kijken of er niet iets vast zit in de ponys keel. De maag misschien zit er plastic of iets in waardoor ze last heeft van dr maag zelf. Dan kan je honger hebben maar toch niet willen eten. Als de pony maagzweer heb en je krijgt niks binnen kan het medicijn niet zijn werk doen natuurlijk!

Ik heb wel gelezen dat er ooit iemand iets soortgelijks had meegemaakt en dat was toen

Een ontsteking van de kaakspier tengevolge van een tekort aan Vit E en seleen!

Ik zou daar even bij kijken. Seleen zit dacht ik in gras.

Heel veel sterkte erg naar :(

Spoiler:
Kiekeboe


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Abby_Snow, Babootje, Camino_S, Eve_16, jannekespr, m0niekkkie, nadcha, noox, Soepkipje en 28 bezoekers