Paard spontaan kreupel aan twee voorbenen (?)

Moderators: Apple, Coby, petraaken, C_arola, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Hevonen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-18 22:01

Mandarijn12 schreef:
Bowo schreef:
Zou heel goed hoefbevangenheid kunnen zijn. Wordt ook wel omschreven als een paard dat op eieren loopt. Herken je dat?
Maar als hij al 2 weken onregelmatig is, zou ik er sowieso wel een dierenarts bij halen....

Ja, dat op eieren lopen herken ik absoluut. Maar toen werd me ook verteld dat hij dan eigenlijk ook warme hoeven en/of benen moest hebben. Die heeft hij absoluut niet, eerder het tegenovergestelde :+

Gefeliciteerd met je verjaardag trouwens ;)

Denk absoluut aan hoefbevangenheid. Is het op een harde ondergrond erger dan op een zachte? Is een scherpe draai duidelijk moeilijk? Ga dan maar uit van hoefbevangenheid. Laat een andere DA komen indien nodig.

Voor bijzondere (niet paardgerelateerde) replica's en living history spullen.
ARRE remaining history
Zij werken ook op bestelling! (smeedwerk, hout-, hoorn- en beenbewerking, leer, huiden, en nog veel meer)

Wil jij ons helpen door mee te doen aan de gebruikersenquĂȘte van Bokt.nl? Alvast bedankt!

Hevonen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-18 08:58

Mandarijn12 schreef:
Op hard en zacht is vergelijkbaar, rechte stukken stap en draf goed, bochten niet. Ik heb me aan alle kanten ingelezen, dus ik weet wat me te doen staat mocht het hoefbevangenheid zijn. Bedankt voor de tips!

@ Hevonen, hoe bedoel je 'een andere DA'?

'Gelukkig' zijn jullie het unaniem eens :+ Mooi rot dit.

Ik had begrepen dat jouw DA had gezegd dat het geen hoefbevangenheid kon zijn omdat hij geen warme (kloppende) benen had. Ik zie nu dat ik me vergiste. Hoe dan ook, sterkte!!

ARRE remaining history
Zij werken ook op bestelling! (smeedwerk, hout-, hoorn- en beenbewerking, leer, huiden, en nog veel meer)

Hevonen

Re: Paard spontaan kreupel aan twee voorbenen (?)

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-18 21:23

Als de hoefbevangenheid helemaal over is, kun je (afhankelijk van het gras - geen stressgras, zie mijn eerdere post) haar 5 minuten op gras zetten en dat langzaam, heel langzaam opbouwen tot 2 x een half uurtje. Maar zomaar in de wei gooien, nee, dat zal niet meer kunnen.

Geef geen krachtvoer, geen snoep, geen appel, geen brood, niks.

Wij gaven onze (al oude) pony seniores priores, daar zit heel weinig suiker in en wel veel vezels en voedingsstoffen. Je kunt ook ponybrok geven... maar alles pas nadat het echt helemaal over is.

ARRE remaining history

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie