Ervaringen met Cranio Sacraal therapie

Moderators: Apple, Coby, C_arola, Pistasche, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-18 17:16

BigBen schreef:
Cranio-sacraal is complete, absolute, gigantische kwakzalverij.
Het heeft geen enkele wetenschappelijke basis.
De theorie achter cranio-sacraal slaat nergens op.
De technieken die door de zogenaamde 'therapeuten' worden toegepast hebben geen enkele werkzaamheid, en kunnen ook nog eens gevaarlijk zijn.
Cranio-sacraal is puur boerenbedrog.

Cranio-sacraal therapeut krijgt zes maand voorwaardelijk na dood baby.

Mmm, bij een chiropractie practicum door een arts is ook eens iemand overleden door een gebroken nek.
Dat zul je ongetwijfeld overal tegen komen.

Kun je aantonen dat Cranio Sacrale behandeling 'bewezen' niet werkzaam zijn?

Op zich zegt dat nog niets, want alles in de medische wetenschap volgt de richting van het geld. In iedere vorm van geneeskunde kun je er niet vanuit gaan dat een behandeling goedbedoelend wordt uitgevoerd. De farmacie is toch een beetje een 'enge' hoek.

Kwam dit onlangs tegen: "de afwezigheid van bewijs, is geen bewijs van afwezigheid". De wetenschap kent haar beperkingen ;-)

Mag ik uit interesse vragen waarom jij zo fel gekant bent tegen alles buiten het reguliere/ gangbare?

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-18 15:15

BigBen schreef:
Laat ik je vertellen waar ik dan weer verschrikkelijk moe van wordt.
Van al het bijgeloof op Bokt.
Ik kom maar hier maar zelden meer, maar als dat toch gebeurt, dan is het precies alsof ik van de 21ste naar de 13de eeuw verhuis.

Het gaat trouwens niet alleen om bijgeloof.
Zeg maar een totaal gebrek aan gezond verstand, aan logisch denkvermogen & aan simpele basiskennis.
Wat in dit topic, en trouwens in veel medische topics wordt vertelt, is gewoon achterlijk.
Iets anders kan ik het echt niet noemen.

Het heeft natuurlijk voor een stuk met hype te maken.
Zolang er maar een etiket "alternatief" of "natuurlijk" op hangt is driekwart van Bokt bereid om eenvoudigweg alles te accepteren. Tot en met een gebedsgenezer, een Kongolese medicijnman, of een craniosacraal therapeut.

Craniosacraal is pure kwakzalverij.
Zowel de theorie als de praktijk is te gek om los te lopen.

Om te geloven dat craniosacraal werkt moet je ofwel verschrikkelijk dom, ofwel verschrikkelijk lui zijn. Verschrikkelijk lui, want wie de moeite doet om een paar serieuze en betrouwbare bronnen op te zoeken, die weet metéén hoe de vork in de steel zit.

Dit is een wat kinderlijke reactie.

Kun je wellicht iets meer uitleg verstrekken? Dat stampvoetende boze kind levert te weinig informatie op om serieus te kunnen nemen.

Wanneer je jouw bewering iets meer zou kunnen onderbouwen zou dat mooi zijn. Wanneer je dat niet kunt is dat ook uitstekend.
Maar wellicht moet je het jezelf en anderen dan niet aan doen alle topics aangaande aanvullende/ alternatieve geneeswijzen binnen te vallen met een hoop gescheld en em dan weer te peren.

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-18 17:19

BigBen schreef:
Festeropre schreef:
@Bigben; jammer dat je het zo ziet, ik heb nl. hele goede ervaring met deze therapie.
En als het de kracht is van de placebo dan is deze van harte welkom!
En zoals hierboven al genoemd, je bent altijd bijzonder negatief, jammer is dat

Het is wel degelijk placebo, en dat is een effect dat gemakkelijk onderschat wordt.
Nee, ik ben niet negatief, alleen objectief.

Mmm, objectief..... alles wat buiten het gangbare (winstgevende farmaceutische model) valt wordt bekeken met argwaan. En niet alleen met argwaan, ook aardig wat boosheid... waarom eigenlijk?

Je beantwoord eigenlijk geen vragen, maar ik waag nog maar eens een poging: waarop baseer je dat deze werkwijze onder kwakzalverij valt en dat resultaten als placebo beschouwd mogen worden?
Daar zul je onderbouwing voor hebben?

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-19 12:49

BigBen schreef:
Debby34 schreef:
Mijn pony is (cranio-sacraal) behandeld door Linda van Diepen. Ik zag duidelijk verbetering na haar behandeling. Zij is dierenarts en osteopaat. Dus niet iemand die zweverig is. Zij heeft ervaring en heeft goede, bewezen inzichten, zoals bv dat toestand vd kaak en gebit verband houdt met bekken.

Bij mijn weten bestaat er geen verband tussen toestand kaak/gebit en bekken.

Wanneer je zelf aardig in de kreukels zit, begrijp je dat iets dat vast zit... zich op termijn uit in andere onderdelen.
Zoals men in China zegt: "heb je pijn in je hoofd? Laat iemand naar je voeten kijken".

Het is allemaal volstrekt logisch. Het is juist een beetje gek dat de huidige medische wetenschap de mens als machine benadert en bij klachten alleen de locatie van de klacht aanpakt, waardoor je veel draaideur-klandizie creëert.

Ik ben overigens met je eens dat 'mind over matter' 1 van de krachtigste wapens is in de strijd tegen ziekten.... ja, ook tegen dodelijke ziekten.

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie