Ervaringen met Cranio Sacraal therapie

Moderators: Pistasche, C_arola, Dyonne, Apple, Coby

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Arethe

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-18 11:57

Ik heb ook ervaring met cranio sacraal.
Ik heb Nadja laten komen uit Hoorn.

Mijn paard had ontzettend last van mok, de zalfjes, kruiden en ondersteuning van binnenuit etc hielpen niet meer. Laatste optie was flinke zooi gaan inspuiten maar ik wilde het toch eerst op een andere manier proberen.

Ik was echt mega sceptisch, hoe kon dit nou helpen?
Maar zij was echt overtuigd dat het zou genezen door de behandelingen.
Ik mocht verder niets meer doen eraan, alleen de behandelingen,
Hebben samen een termijn opgesteld welke ik haar de tijd zou geven en anders toch via de dierenarts verder zou gaan. Onderstaande foto's geven een beeld hoe het verlopen is.

Sinds zij hem heeft behandeld is het alleen heel mild terug gekomen terwijl hij er elke herfst last van had.
Nu moet hij soms nog een behandeling in het begin van het " nattere seizoen" en dan is hij er weer helemaal vanaf.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

:)ddd Live a life you will remember. :)ddd

Arethe

Re: Ervaringen met Cranio Sacraal therapie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-18 12:22

Mirgino ik was ook erg verbaasd erover.
Je hoopt erop maar dat het zulk (blijvend) positief effect heeft, had ik nooit durven dromen.
Ik raad het ook echt aan iedereen met zo'n mok paard aan.
AB en prednison is toch niet niks om in je paard te spuiten, los het liever zo op.

Arethe

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-18 18:46

Taffje schreef:
BigBen schreef:
Cranio-sacraal is complete, absolute, gigantische kwakzalverij.
Het heeft geen enkele wetenschappelijke basis.
De theorie achter cranio-sacraal slaat nergens op.
De technieken die door de zogenaamde 'therapeuten' worden toegepast hebben geen enkele werkzaamheid, en kunnen ook nog eens gevaarlijk zijn.
Cranio-sacraal is puur boerenbedrog.

Cranio-sacraal therapeut krijgt zes maand voorwaardelijk na dood baby.

Hier word ik dus zo moe van.....
Die man zegt Craniosacraal therapeut te zijn maar wat er met die baby gedaan is heeft niets met Cranio te maken.
In de humane therapie wordt minimale druk uitgeoefend, ongeveer 5 gram, en daarmee kan je baby niet zo mishandelen.

Dit is een van de redenen dat ik hier op Bokt me eigenlijk nooit meng in topics over Cranio, krijg al jaren dit artikel steeds voor mijn neus. (Is een gaval uit 2011)

Als iemand die geen chirurg is gaat snijden in mensen en dat gaat niet goed krijgen toch ook niet alle chirurgen dit over zich heen.

Dit inderdaad. Het heeft totaal helemaal niets met Cranio te maken wat er gebeurd is.
Mijn baby is vanaf 4 weken oud behandeld door een Cranio therapeut, geloof me meer als haar vingertoppen op haar lijf leggen heeft ze niet gedaan. Jammer dat je je niet beter verdiept voordat je in een discussie mengt met dit artikel als “bewijs”.

Arethe

Re: Ervaringen met Cranio Sacraal therapie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-18 12:29

Of dmv foto's kan aantonen dat de mok verbeterd/weg is sinds de behandelingen? Zie mij bericht hier.

Arethe

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-18 15:01

Het kan best zijn dat het niet bewezen is dat het werkt, dat mensen dit onzin vinden etc.

Maar voor mij is dit het enige geweest wat de mok van mijn paard kon weghalen zonder verder vorm van behandeling en/of medicatie. Elk jaar zat hij helemaal vol in het najaar, tot bloedens aan toe. Nu is het nooit meer zo heftig terug gekomen. Ik hoef nu enkel bij het natte seizoen als er wat kleine plekjes ontstaan mijn CS behandelaar eenmaal te laten komen en het is weer weg. Prima als dit placebo is, niet werkt of niet zou kunnen in de medische wereld maar in de 10 jaar dat ik hem heb is dit het enige wat echt gewerkt heeft voor hem.

Daarnaast zijn er steeds meer fysiotherapeuten die dit naast de reguliere fysio ook aanbieden. En dan zijn dit fysiotherapeuten die bijvoorbeeld bij een huisarts gevestigd zijn. Als het echt kant en klare onzin is, mensen dom zijn om dit te geloven. Zijn de praktijken die hun naam eraan verbinden (huisartsen en fysiotherapeuten) dan ook allemaal maar dom?

Arethe

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-19 21:42

Ik mis BigBen nu het topic weer leeft (of mag ik dat niet zeggen)
Ik laat mijn paard altijd elk najaar eenmaal behandelen tegen mok, bij hem is dit genoeg om dit een tot twee jaar uit te laten blijven. Dit jaar is het bijvoorbeeld nog niet nodig geweest. Ik heb zelf Nadja uit Hoorn.

Edit: door dit bericht toch maar weer even een afspraak gemaakt, gewoon ter controle. En meteen voor mezelf en mijn dochtertje.

Arethe

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-19 12:52

Peetstap schreef:
Arethe schreef:
Ik mis BigBen nu het topic weer leeft (of mag ik dat niet zeggen)
Ik laat mijn paard altijd elk najaar eenmaal behandelen tegen mok, bij hem is dit genoeg om dit een tot twee jaar uit te laten blijven. Dit jaar is het bijvoorbeeld nog niet nodig geweest. Ik heb zelf Nadja uit Hoorn.

Edit: door dit bericht toch maar weer even een afspraak gemaakt, gewoon ter controle. En meteen voor mezelf en mijn dochtertje.

Natuurlijk mag je dat zeggen, alleen ik mis iemand totaal niet in een open topic die zonder onderbouwing loopt te roepetoetern dat dit alles maar fictie is en weggegooid geld :D

Klopt maar hij komt toch telkens tevoorschijn in zulke topics, vooral als het weer leeft. Iets met erg hardnekkig je eigen mening blijven herhalen terwijl die hier niet zo op zijn plek is. Maar ik was al ietsje te vroeg.

Arethe

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-19 13:36

BigBen schreef:
Arethe schreef:
Iets met erg hardnekkig je eigen mening blijven herhalen terwijl die hier niet zo op zijn plek is.

Kun je mij ook vertellen waarom mijn mening hier niet, en jouw mening wél op zijn plaats is ?
Dit is een topic in het forum 'Medisch', op het openbaar gedeelte van Bokt.
Als je alleen telkens opnieuw dezelfde mening wil horen, kun je dan niet beter naar de Huiskamer verhuizen ?

Janneke2 schreef:
Jouw boude stelling 'dat het medische onzin is' klopt helaas niet.

Het is medische onzin.
Geef mij drie, geef mij twee, geef mij één behoorlijk opgezet wetenschappelijk onderzoek waarin cs beter scoort dan placebo, en we spreken weer verder.

Omdat dit net ongewenst is als in een kinderlozen topic verkondigen dat ze allemaal aan de kinderen moeten, in een kattentopic zeggen dat alle katten rot beesten zijn en weg moeten etc. Maar dwangmatig in elk topic blijven posten over alternatief dat dit niet kan en geen bewijs voor, onzin etc. Maakt dat we jouw mening inmiddels wel weten en ik hier verder geen energie of aandacht aan ga besteden. Succes met je kruistocht tegen alternatieve geneeswijzen.

Arethe

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-19 21:12

Slmt9 schreef:
Dat zeiden ze van acupunctuur ook. Mijn oor en ik gingen door de grond van de pijn, lag kotsmisselijk op tafel en uit eindelijk leverde het helaas niets op voor mij :)

Maar daar steken ze naaldjes in je. Kan je best even gevoelige plek mee raken.
Cranio is niet meer dan aan aanraking dmv de handen of vingertoppen. Zachter kan bijna niet.

Arethe

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-19 21:36

Ondanks dat het niet paard gerelateerd is wil ik toch even mijn ervaring van vandaag delen met Cranio.

Ik had een afspraak voor mijn dochter van 2 jaar en mijzelf staan. Mijn dochter is in haar hoofd heel erg met mij bezig omdat ik rugproblemen heb en haar hierdoor niet kan tillen. Voor effect is het lastig om nu iets te zeggen maar de behandeling vond ik bijzonder, telkens als de therapeut klaar was met een gebied te behandelen, zei mijn dochter zelf al ‘klaar!’ en duwde haar hand weg. De therapeut sprak niet uit dat ze klaar was maar gaf dit naderhand aan dat dit telkens op dat moment gebeurde. Na een half uurtje zei mijn dochter ‘klaar met beter maken, wil niet meer’. Heb speciaal nooit gesproken over iets beter maken dus dit vond ik zelf ook opvallend.

Zelf ben ik gegaan wegens slecht slapen, geestelijke onrust en hernia en spit klachten. Ik ben onder behandeling van een arts en op wachtlijst bij de neuroloog maar wilde dit daarnaast ook een kans geven. Wat ik heel apart vond was dat ik tijdens de behandeling rusteloze benen kreeg, heb ik nooit. Verder zat mijn middenrif ervoor erg vast, kon niet goed ademen zonder pijn. Na de behandeling was en is dit zo goed als verdwenen. Verder voel ik dat de spieren in mijn lijf een stuk meer ontspannen zijn.
Voor mij is het weer voor herhaling vatbaar.

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie