Röntgen van rug laten maken

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Heleennn

Berichten: 6351
Geregistreerd: 21-11-11

Re: Röntgen van rug laten maken

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-18 09:50

Mag hij nog steeds niet terug los op de paddock dan?

Art_Ificious
Berichten: 12790
Geregistreerd: 30-06-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-18 13:10

Hij staat sowieso altijd op paddock als ze buiten komen. Maar in deze periode zet de stalbaas ze niet buiten omdat niet iedereen zijn paard buiten wil in modder of koude.
Dan moet je ze dus zelf buiten zetten en ik heb niet de mogelijkheid hem smorgens buiten te doen en 's avonds binnen te halen. (Daarom zou rijbewijs ook een voordeel worden)

maikeltje

Berichten: 7260
Geregistreerd: 24-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-18 13:19

Kun je dan niet bij je stalbaas aangeven dat limo wel naar buiten mag?

Art_Ificious
Berichten: 12790
Geregistreerd: 30-06-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-18 13:34

Dat weet hij wel, stalgenoten weten dat ook. En toch zetten ze hem niet buiten als ze die van hen wel buiten zetten en van ander stalgenoot ook mee buiten zetten.

Denk dat ze bang zijn dat limo zich lostrekt ofzo want is bij stalbaas zelfs al enkele keren mis gegaan.

maikeltje

Berichten: 7260
Geregistreerd: 24-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-18 14:20

Maar stalbaas zet hem normaal toch altijd buiten? Of limo probeert zich los te trekken heeft toch niets met nu te maken? Dat speelt dan toch ook bij andere weertypes?
De kans dat hij zich lostrekt wordt alleen maar groter naarmate hij langer opgesloten staat.

Art_Ificious
Berichten: 12790
Geregistreerd: 30-06-13

Re: Röntgen van rug laten maken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-18 17:27

Ik weet dat. En ja normaal doet stalbaas dat maar nu dus niet. Kan gelukkig op mijn zus rekenen.

Art_Ificious
Berichten: 12790
Geregistreerd: 30-06-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-18 18:43

-:(- ben boos op de buschauffeur. Rijdt die verkeerd waardoor ik half uur later thuis ben en niet meer de tijd heb naar stal te gaan omdat ik om 19u thuis móet zijn wegens gemaakte plannen thuis.

Als ik nu naar stal ga heb ik maar 30min om zowel stal uit te mesten als limo te longeren. Nope haal ik niet uitmesten alleen kost me al 20 minuten minstens. (Doe het altijd geondig)

mooney

Berichten: 7779
Geregistreerd: 07-05-06

Re: Röntgen van rug laten maken

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-18 18:46

Je moet het natuurlijk zelf weten, maar in principe kan je hem dat toch buiten gooien, mesten en weer binnen zetten. Staat hij in een schone stal en heeft hij toch weer 30 minuten extra buiten gestaan.
Ik ga ook weleens naar stal om alleen snel te voeren of te mesten, soms is het niet anders.

NinaCharlie

Berichten: 3180
Geregistreerd: 15-07-11

Re: Röntgen van rug laten maken

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-18 18:47

Dus nu heeft hij én geen beweging én een vieze stal?

Art_Ificious
Berichten: 12790
Geregistreerd: 30-06-13

Re: Röntgen van rug laten maken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-18 18:52

Heeft buiten gestaan dankzij mijn zus. Maar dan nóg.
Het werk houd ook totaal geen rekening met personeel. Profiteren doen ze wel. Ik doe 3x soms 4x per week de sluit (tot 19u waardoor ik sowieso niet naar stal kan).
Ander verkoopster doet er maar 2(!!) En de chef ook maar 2 (!!)
Als ik er wat van zeg trekken ze zich er niks van aan. _-:(
Heb vorig jaar máár 1 week verlof gekregen. Ben echt doodop logisch ook dat ik 3 dagen ziek thuis zat, mijn lichaam is verzwakt hierdoor. Heb nu ook steeds vaker last van hoofdpijn en duizeligheid gewoon omdat ik nood heb aan rustdagen.

NinaCharlie

Berichten: 3180
Geregistreerd: 15-07-11

Re: Röntgen van rug laten maken

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-18 18:59

Ik denk toch dat je moet gaan nadenken wat je wil met je paard en zijn herstel. Van lang op stal staan wordt hij in elk geval niet beter. Als jij 4 keer per week niet kan gaan om te longeren wordt hij ook niet beter, hoe veel dierenartsen je er ook naar laat kijken.

Art_Ificious
Berichten: 12790
Geregistreerd: 30-06-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-18 19:14

NinaCharlie schreef:
Ik denk toch dat je moet gaan nadenken wat je wil met je paard en zijn herstel. Van lang op stal staan wordt hij in elk geval niet beter. Als jij 4 keer per week niet kan gaan om te longeren wordt hij ook niet beter, hoe veel dierenartsen je er ook naar laat kijken.

Er is een reden.dat ik met mijn rijbewijs bezig ben. Dan ben ik op 20min al thuis van het werk ipv na 1u-1u30

En dan is het ook makkelijker 's avonds ba het avondeten nog te gaan (22u bijvoorbeeld) omdat ik dat met de fiets niet goed durf zo laat nog (2x vreemde camionetten die traag naast me reden waarvan eenmaal ene schuin voor mij stopt maar weer doorreed toen er een tegenligger aankwam, enkele snelheidsduivels die door rood rijden, slecht straatverlichting, teveel tijdverlies, etc).

Heleennn

Berichten: 6351
Geregistreerd: 21-11-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-18 19:17

Maar waarom doe je dat paard dan niet gewoon weg op die stal? Wat doe je daar in godsnaam nog! Ik kan me voorstellen dat een manege je veel geld kost, dus waarom dat paard, dat nog zo jong is trouwens, op een manege zetten en niet op een weide? Als je hem op een stal zet waar hij altijd buiten staat of sowieso buiten gelaten wordt en 's avonds weer binnen gehaald wordt koop je jezelf toch veel meer tijd en gemoedsrust?! Ik snap dat niet hoor. Akkoord dat je niet bereid bent om dan alsnog naar stal te gaan (ik zou dat wel doen, maar oke) maar dat je paard dan in een smerige stal staat en maar 3 uurtjes buiten gelopen heeft is toch gewoon stom? Dan kan je hem beter voor minder geld op een wei zetten.

CRos95

Berichten: 3382
Geregistreerd: 13-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-18 19:19

Kijk anders ook even naar je cao. Ik zou t niet pikken als ik 4x per week moest sluiten. Kan je trouwens dan niet voor je werk naar limo? Dat doe ik vaak als ik om 12 moet beginnen.

Art_Ificious
Berichten: 12790
Geregistreerd: 30-06-13

Re: Röntgen van rug laten maken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-18 19:24

CRos95 ik ga idd voor het werk als ik om 13u moet beginnen helaas kon dat deze week niet:
Woensdag werken 8-19u
Donderdag rijlessen en daarna werken
Vandaag ging ik normaal wel maar lukt dus niet.
Morgen 9-19u werken.

Kan dus pas zondag weer gaan. Zus gaat de stal wel bijwerken.

mooney

Berichten: 7779
Geregistreerd: 07-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-18 19:28

Let er wel een beetje op dat je niet te veel naar andere mensen gaat wijzen ipv zelf verantwoordelijkheid te nemen TS. Ja het is vervelend als je veel moet werken, maar je had nu dus wel de mogelijkheid gehad om even naar stal te gaan en omdat je niet alles kon doen wat je wilde ben je dus maar helemaal niet gegaan (toch?). Moet Limo dan maar in een vieze stal staan en een half uur buiten missen, omdat jij geen zin hebt om alleen voor het mesten naar stal te gaan?

Het is makkelijk om je gewoon rot te voelen over de situatie en te zeggen 'ja maar, mijn baas' of 'ja maar, de stalbaas' en in die rotte situatie te blijven zitten. Dan voel jij je rot, komt Limo te kort en er verandert niets aan de situatie.
Wat kan jij hieraan doen? Een goede stap is inderdaad dat je met je rijbewijs bezig bent. Maar zou het dan ook niet verstandig zijn om een gesprek aan te gaan met je baas (weet die uberhaupt dat je de situatie oneerlijk vindt?). En wil/kan je je werk niet veranderen, zorg dan dat je Limo kan verhuizen. Want als je niet regelmatig zorg kan dragen voor je paard (dus mesten, buiten gooien etc) moet je zorgen dat iemand anders het doet, dus een stal hebt waar dat voor je geregeld wordt.

Het wordt namelijk wel iets makkelijker als je een auto hebt, maar het is geen wondermiddel. Je zal alsnog dagen hebben waar het niet zo lekker uitkomt om naar stal te gaan. En dan moet je dus besluiten of je op dat moment jezelf een schop onder de kont kan/wil geven om toch te gaan of dat je een plek kiest waar het voor Limo niet erg is als jij maar 3x in de week kan komen.

NinaCharlie

Berichten: 3180
Geregistreerd: 15-07-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-18 19:30

Dat snap ik, ik volg je topic dus ik weet er van. Je paard heeft er GEEN boodschap aan dat jij werkt tot laat, jouw buschauffeur verkeerd rijdt, jij afspraken hebt, jij niet op de fiets naar hem toe durft. HIJ staat op (gemiddeld genomen 10 vierkante meter.) Úrenlang. Omdat jij er niet bent. En omdat je stalhouder niet met hem durft te lopen.

Rondscharrelen is goed voor zijn gezondheid en zal echt zijn lichamelijke gesteldheid verbeteren. Stel je eens voor dat jouw eigen rug vast zit. Je beweegt graag want daar word je na een tijdje soepeler van. Maar je moet op een kleine kamer blijven. Behalve als iemand de tijd neemt om jou 3, 4 uurtjes mee naar buiten te nemen, daarna is het weer jammer dan. Oh, en die kamer is nog vies ook. Want er is ook geen tijd om die schoon te maken vandaag.

Art_Ificious
Berichten: 12790
Geregistreerd: 30-06-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-18 19:36

Om al een vraag te beantwoorden ja mijn baas weet dat ik me erger aan die uren en oneerlijkheid. Maar daar wordt niks van aangetrokken. Hij kan wel naar de voetbal gaan (derde week op rij al) dat regelt hij met zijn uren want ja hij is de chef dus dat kan hij regelen voor zichzelf.
Maar naar anderen kijkt hij minder. En ik kom op laatste plaats omdat ik geen kinderen heb. Personeel met kinderen krijgt voorrang om vroeger te stoppen of voorrang op verlof tijdens schoolvakanties.
Lekker eerlijk dan.



Ohoh ninacharlie stalbaas durft wel met hem lopen. Zet ze alleen niet buiten bij deze kou. Dát is heel wat anders dan er niet mee durven lopen.
Hij is wel buiten geweest dankzij mijn zus. Anders was die ook helemaal niet buiten geweest vandaag. Hoelang weet ik niet. Gisteren was 3u omdat zus zelf moest werken. Maar vandaag kan langer geweest zijn.


Edit kan morgenavond gaan. Vriend brengt me dan.

NinaCharlie

Berichten: 3180
Geregistreerd: 15-07-11

Re: Röntgen van rug laten maken

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-18 19:39

Maar vind je dat zelf acceptabel? Dat je paard niet buiten kan staan als jouw zus geen tijd heeft? En als ze het wél doet, dat hij dan alsnog 19 uur staat te staan achter wat tralies?

Heleennn

Berichten: 6351
Geregistreerd: 21-11-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-18 19:41

Maar ga je limo dan serieus op die stal laten? Met het vooruitzicht dat je werk niet flexibeler gaat worden dan het nu is? Dat is toch niet vol te houden? Ik studeer nu en heb twee paarden op 5min van m'n huis op een grote pensionstal waar ik mijn paarden altijd zelf op de paddock/weide moet zetten. En ik heb een auto. En zelfs dan is het gewoon echt zuur om ELKE dag je paarden te moeten doen (binnen/buiten zetten, extra hooi voeren etc) en dan wordt uitmesten en voeren al door het stalpersoneel gedaan. Soms heb ik gewoon al geen zin meer om nog te rijden omdat je al twee uur bezig bent met al de rest op orde te brengen. Ik ben dus ook gewoon naar een andere stal op zoek waar ze buiten gezet worden. Ik snap dat het een lastige keuze is maar dat is toch in het voordeel van zowel jou als je paard? Dat is echt niks onoverkomelijk. Ik wil gewoon op vakantie kunnen gaan of een dag kunnen skippen als ik moe ben zonder dat mijn paard daar onder hoeft te lijden. Ik wil mijn paarden perse buiten overdag en op deze stal gaat dat ten koste van mijn plezier. Het moeten is groter dan het willen en dat hoort niet zo te zijn bij een hobby. En mijn paarden zullen er alleen maar blijer van worden als ik verhuis naar een plek waar ze sws buiten gaan overdag. En dat kan bij limo net hetzelfde zijn!

Art_Ificious
Berichten: 12790
Geregistreerd: 30-06-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-18 19:47

Ze worden buiten gezet maar door deze koude nu niet omdat niet iedereen dat wil van de pensionklanten.
Ik kan ook mijn stalgenoot vragen limo buiten te doen als ze die van haar en de andere buiten zet maar weet niet waarom zij dat nu nog niet doen want ze weten dat ik limo graag buiten heb.
Laatst bijgewerkt door Art_Ificious op 09-02-18 19:52, in het totaal 2 keer bewerkt

NinaCharlie

Berichten: 3180
Geregistreerd: 15-07-11

Re: Röntgen van rug laten maken

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-18 19:48

8)7

Heleennn

Berichten: 6351
Geregistreerd: 21-11-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-18 19:51

Art_Ificious schreef:
Ze worden buiten gezet maar door deze koude nu niet omdat niet iedereen dat wil van de pensionklanten.
Ik kan ook mijn stalgenoot vragen limo buiten te doen als ze die van haar en de andere buiten zet maar weet niet waarom zij dat nu nog niet doen want ze weten dat ik limo graag buiten heb.

Maar heb je het haar dan wel gevraagd? Lijkt me raar dat je het vraagt en ze het gewoonweg niet doet ook al zegt ze van wel

Art_Ificious
Berichten: 12790
Geregistreerd: 30-06-13

Re: Röntgen van rug laten maken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-18 19:54

Mijn.zus deed het zelfs ongevraagd en vond het eerst niet verstandig ivm de bevroren grond en die gekke sprongen die limo maakt elke keer hij buiten gezet wordt.
Maar omdat stalbazin enkele paarden buiten staan had vond ik het wel ok. Zij zou geen wedstrijdpaarden buiten zetten als de grond te hard is.

Vriendin heb ik gemeld dat limo buiten mag gezet worden.

Leo

Berichten: 50114
Geregistreerd: 06-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-18 19:55

Ik blijf ook van de paarden van mijn stalgenoten af, tenzij het me gevraagd wordt of we het in overleg doen. :o

TS je kunt je werk niet vormen om dit probleem op te lossen, en wijzen naar wat je collega's wel kunnen en mogen is in deze niet zo relevant. Wel kun je kijken naar wat wél mogelijk is naast je werk en reissituatie. Probeer in oplossingen te denken. Komt wel goed :j maar je mag het heft echt wel in eigen handen nemen. Alleen dan kun je iets veranderen en verbeteren.