[md] paard overgevoelig op wondjes.

Moderators: Dyonne, Apple, Coby, petraaken, SayaJones, A_nouk, C_arola

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

shirleyp

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-18 21:40

Vervelend dat hij zo heftig reageert zeg... Mijn paard geeft bij wondjes aan de benen ook altijd snel zwelling. Geen echt olifantenbeen gelukkig, maar het vult zeker. In het begin schrok ik me rot als zijn been dik was, maar nu zoek ik eerst naar een korstje. Als ik het wondje vers aantref is het been nog niet dik, hier gaat meestal een dag overheen. Uitwassen, insprayen of niks doen maakt hier weinig uit, de zwelling komt toch wel. Maar ik weet ook dat hij er nooit kreupel van is en het met voldoende beweging na een paar dagen afzakt. Vochtafdrijvers versnellen dat proces, maar ik laat het zijn lijf altijd zelf oplossen. Antibiotica hoefde hier nog nooit, daar zou ik ook zeker niet blij mee zijn...

Ik heb wel de indruk dat het minder wordt naarmate mijn paard ouder wordt, misschien stelt dat je een beetje gerust? Ik houd het altijd maar op overactieve lymfklieren, last lijkt hij er niet van te hebben. En ik inmiddels ook niet meer, het lost zichzelf altijd weer op :)

Conarde E (Van Gogh x Narcos II) Dr: Z1+1 Spr: B+8 SGW: B+11

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie