Mijn paard kan niet lopen met zijn voorbeen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

CharmingS

Berichten: 3224
Geregistreerd: 13-02-10
Woonplaats: Valkenswaard

Re: Mijn paard kan niet lopen met zijn voorbeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-18 11:27

Wij hebben ook een paard gehad die van de een op de andere dag kreupel was..

Paard boxrust gegeven en ook inderdaad wat buut. En na anderhalve dag had hij een been wat 10 x zo dik was als normaal.. Ook begon hij slechter te eten en ook mijn zijn hoofd te gooien van de pijn als hij bewoog.

Dierenarts erbij gehaald en hij had een inwendige ontsteking, de zwelling werd zo erg dat zijn huid open scheurde, wat uiteindelijk goed was want er kwam een hoop pus en vieze zooi uit.. Toen de troep na een aantal dagen er uit was is het heel mooi genezen..

Maar soms kan er toch meer kapot zijn aan de binnenkant als dat je denkt.

The wonder of Independence is that it encourages open minds and the desire to improve.


CharmingS

Berichten: 3224
Geregistreerd: 13-02-10
Woonplaats: Valkenswaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-18 11:43

NikkiDeKerf schreef:
Als een paard zoveel pijn heeft zou ik inderdaad het ook verder willen laten uitzoeken. Maar ik moet eerlijk zeggen, als het nergens dik (en warm?) is, zou ik me afvragen of hij wel een trap heeft gehad. Meestal voel je dan toch wel een lichte zwelling of verwarmde plek, en dat zou je zeker moeten voelen ter hoogte van waar de spier is gescheurd. Vaak bij ineens op 3 benen staan, heb je te maken met een hoefzweer of ontsteking. Maar het 'spastisch' doen zou mij ook niet lekker zitten. Ik zou hoe dan ook een dierenarts erbij terug halen.

(Je geeft de bute volgens mij pas 1 avond, dus dat zal wel loslopen, maar houd ook de symptomen gebrekkige eetlust in combinatie met bute als medicijn in de gaten. )


Paard wat ik hierboven noemde heeft de eerste dagen ook geen zwelling gehad en was ook niet warm, maar hij was wel stokkreupel. Als er van binnen iets kapot is kan het even duren voor je het ook echt van buiten kan zien, vaak pas op het moment dat het al te laat is..

The wonder of Independence is that it encourages open minds and the desire to improve.

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 72 bezoekers