castreren minihengst

Moderators: Dyonne, Apple, Pistasche, C_arola, Nicole288, Coby

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-17 18:09

Prijzen kunnen idd flink verschillen. Ik heb twee keer een mini hengstje (NMPRS) laten castreren, een op 3 en een op 4-jarige leeftijd. Beiden moesten ook wel gecastreerd worden want waren giga ettertjes als hengstje <<) :))

Heb ze beide keren naar de kliniek gebracht. Kon ik ze op dinsdag brengen, werden ze in de middag geholpen. Dan kon ik ze op vrijdag weer ophalen. De kosten waren beide keren rond de 225 incl alles. Ik vond dat gezien het feit dat ze er een paar dagen stonden niet duur.
Daarbij vond ik het een erg veilig idee dat ze daar werden verzorgd in die eerste dagen na de castratie.
Dus een volgende keer zou ik het weer zo aanpakken.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-17 18:57

Mijn DA werkt dus alleen liggend en alleen vanaf de kliniek om complicaties te voorkomen (mn nabloeden en /of ontstekingen).

Vwb verandering karakter, ja ze zijn allebei veranderd. Dwz ze waren echt mega ettertjes en daarna gewoon pittige ruintjes maar vooral tegen andere pony's veel gezeggelijker.
Dus ik zou zeker laten castreren. Ook om ze een fijn leven tussen andere pony's te gunnen en dat ze zonder steeds zo vreselijk opgefokt te worden kunnen leven plus het is veel en veel handiger qua zoeken naar stalling en last but not least als er kinderen mee omgaan is de kans echt veel minder groot dat ze gegrepen worden (bijten).

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie