Röntgen van rug laten maken

Moderators: petraaken, A_nouk, C_arola, Nicole288, Dyonne, SayaJones, Apple, Coby

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Joolien
Stormjager

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-17 13:49

Zo van de fotos en film kun je er weinig van zeggen. Een paard wat zo opgefokt is, daar kun je niks nuttigs over zeggen .. Dan zou ik eerder een filmpje maken van het longeren. Ook ben ik benieuwd naar standfoto's.

Stormchasen, jagen op onweersstormen en ander extreem weer in Nederland, Duitsland, België en Frankrijk.
Happystormchaser

Joolien
Stormjager

Re: Röntgen van rug laten maken

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-17 16:07

Andere insteek, maar ziet hij wel goed?

Stormchasen, jagen op onweersstormen en ander extreem weer in Nederland, Duitsland, België en Frankrijk.
Happystormchaser

Joolien
Stormjager

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-17 16:19

Zijn bouw is idd niet top. Wat is zijn afstamming? Het kruis is stijl, lang en sabelbenig achterbeen. Zit er spaans/portugees bloed in?

Happystormchaser

Joolien
Stormjager

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-18 11:21

Ze zijn wel dol op rx foto's maken daar :')
Maar dat vallen, hoe en hoe vaak is dat gebeurd dan?

Happystormchaser

Joolien
Stormjager

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-18 16:00

Mm dat vallen is wel opvallend wat dat betreft, maar een paard in paniek kan gekke dingen doen...

Maar idd, je vriend heeft gelijk. Wat wil je met zo'n paard? Die zo kan paniekeren. Ik ben niet zo snel bang, maar ik stap niet meer op een paard die zo snel in paniek kan raken. Want je weet gewoon nooit wat er gebeurt, ze zijn zo onberekenbaar. En dat in combi met zn rug, en wie weet wat nog meer.
Gaat het allemaal wel de moeite waard zijn...

Happystormchaser

Joolien
Stormjager

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-18 22:31

miezelke schreef:
Joolien schreef:
Mm dat vallen is wel opvallend wat dat betreft, maar een paard in paniek kan gekke dingen doen...

Maar idd, je vriend heeft gelijk. Wat wil je met zo'n paard? Die zo kan paniekeren. Ik ben niet zo snel bang, maar ik stap niet meer op een paard die zo snel in paniek kan raken. Want je weet gewoon nooit wat er gebeurt, ze zijn zo onberekenbaar. En dat in combi met zn rug, en wie weet wat nog meer.
Gaat het allemaal wel de moeite waard zijn...

Joolien, dit paard is gewoon nog niet aangeleerd om rustig te zijn in vreemde omstandigheden. Het is onze verantwoordelijkheid als mens om het paard ok te leren zijn op vreemde locaties, in vreemde handen etc. Dit is totaal nog niet gebeurd. Het is een jong paard met een vrij grote portie gezonde schrikreactie, en de pijn zal dit gedrag van hem mogelijks nog verergeren. Dit kan je hem niet kwalijk nemen; 1) hij weet niet beter en 2) hij heeft pijn. Dit maakt hem in mensenhanden heel onzeker, bang en nerveus. Het is aan de TS om hem de komende tijd te leren vertrouwen hebben in vreemde objecten, op vreemde plaatsen, in vreemde handen,... Dan komt dit wel goed. En hopelijk slaat de behandeling aan, en zal er mits kundige training ook gewerkt kunnen worden aan ontspannende oefeningen zowel naast als onder het zadel, en zal TS de nodige tools in handen krijgen om hem te kunnen kalmeren, zowel naast als onder het zadel.

Dat snap ik, maar dit is niet een gevalletje met een paar maanden klaar. Als je ziet hoe hij er nu ook bij staat na zo'n logeerpartij op de kliniek, dat is wel extreem vind ik. Het gaat gewoon heel lang duren, als het al gaat lukken en ik vraag me af of dat de moeite waard gaat zijn. In meerdere opzichten. En dan moet hij uberhaupt nog aan het werk kunnen, want ik denk niet dat ts hem heeft om alleen te aaien.

Happystormchaser

Joolien
Stormjager

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-18 23:31

Art_Ificious schreef:
Nee ok maar voelde me slecht door haar reactie. Die kwam voor mij negatief over op moment.

Snap ik, ik kan soms een beetje de pessimist uithangen, sorry daarvoor. Wat Heleen zegt, ik vind m echt heftig voor zijn leeftijd. Ik heb met veel paarden gewerkt en zadelmak gemaakt, ook wel eens met neuroten gewerkt, maar de grootste neuroten liet ik mooi staan.

Natuurlijk hoop ik voor je dat het allemaal op zijn pootjes terecht komt :)

Happystormchaser

Joolien
Stormjager

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-18 21:17

Simpele feit blijft dat een belangrijke basisbehoefte ontzegt wordt. En voor zo'n paard is buiten zijn toch wel stap nummer 1.
Als je hem het buitenzijn en spelen met vriendjes ontzegt, blijf je een druk en gestrest paard houden.

Happystormchaser

Joolien
Stormjager

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-18 12:15

maikeltje schreef:
Longeerfilmpje wat me opvalt: hij stapt niet in, laat staan over. Galop vertrekt ie linksom overkruist aan om daarna verder te gaan in de verkeerde galop, rechtsom springt ie goed aan maar zit na een paar passen weer overkruist.

Dat vind ik iets om in de gaten te houden.

Maar dat vind ik dan weer niet gek op zo'n kleine volte. Heeft gewoon te maken met balans.

Zoals gezegd wordt zou ik ook eerst de voorwaarden voor Limo optimaal maken en daarbij een juiste trainer zoeken. Als je wat wilt bereiken, zul je zeker 4 dagen per week met hem aan de gang moeten gaan, anders heeft het echt geen zin.

Dus:
- stalling waarbij hij overdag de hele dag ineen groep buiten staat
- 4 keer in de week een afgestemde training met goede begeleiding

Geloof mij, als jij deze 2 dingen mogelijk maakt, dan ga je de goede kant op. Ik denk dat deze twee dingen cruciaal zijn voor verbetering van Limo.

Happystormchaser

Joolien
Stormjager

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-18 12:57

Art_Ificious schreef:
Nou hoe moet ik hem dan aanleren dat hij bij anderen ook moet luisteren?

hoe los je zoiets op als stalgenoten bijna nooit aanwezig zijn op moment dat ik er ben?
Als ze zelf "geen tijd" hebben om ook met een ander paard bezig te zijn?

Hoe leer je dat eenkennige dan af?

1 antwoord: vaker in de hand hebben.

Beetje late reactie, maar wilde m toch evn geven.

Happystormchaser

Joolien
Stormjager

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-18 13:08

Dat bedoel ik, 4 keer moet ik dit geval ook in alle rust met hem aan de gang zijn. Wandelen, longeren, grondwerk, whatever, als het maar bijdraagt aan de opvoeding. Niet even vlug langs om een knuffel te geven en uit te mesten.
Zolang je dat niet voldoende doet, ga je heeeeel laaaangzaaaaam vooruitgang boeken en zul je moeten dealen met zijn uitspattingen soms.
Je kunt van een kleuter die geen opvoeding krijgt ook niet verlangen dat ie altijd netjes in het gareel is. ;)

Happystormchaser

Joolien
Stormjager

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-18 13:32

Ophouden met de excuses en problemen, maar gaan zoeken in oplossingen die voor Limo passend zijn.

Happystormchaser

Joolien
Stormjager

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-18 13:37

Art_Ificious schreef:
Joolien schreef:
Ophouden met de excuses en problemen, maar gaan zoeken in oplossingen die voor Limo passend zijn.

Jeetje waar denk je dat ik momenteel mee.bezig ben??

Exht ik wordt gék van al.die commentaar die nu alweer 100x hetzelfde zijn waar ik al mee bezig ben tevens maar nog steeds op gehamerd wordt. Is strontvervelend!!

Nja, ik reageer niet zoveel, maar lees wel alles mee en ik zie alleen maar dat dit NIET kan, en dat NIET kan, dit is ONMOGELIJK en nee dat kan echt NIET. Zo kom je er niet. Als je echt het beste voor Limo wilt, had je gisteren er al alles aan gedaan om Limo op een fijne plek te krijgen waar hij veel buiten komt met vriendjes en waar jij vaker heen kan.
Zolang dat nog niet het geval is, kun je van je paard niet verwachten dat hij braaf gaat zijn en gaat verbeteren, zo simpel is het.

Happystormchaser

Joolien
Stormjager

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-18 13:46

Art_Ificious schreef:
gaan we die toer weer op?

Willen jullie nog updates of niet?

Oh dus als wij stoppen met onze oprechte mening te verkondigen, blijf jij updates plaatsen? Lijkt me niet dat het zo werkt toch? Of draait het jouw alleen maar om aandacht in dit topic soms?

Happystormchaser

Joolien
Stormjager

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-18 19:29

Elisa2 schreef:
Ik snap jullie niet...TS kan echt niks goed doen he?

4x per week iets met een jong paard doen is prima zolang als hij maar wel alle dagen naar buiten komt met of naast een maatje. En degene die dat doet gewoon weet wat hij doet.

Ja, dat ben ik helemaal met je eens en is ook precies wat ik bedoel. Maar dat krijgt Limo niet. :)

Happystormchaser

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie