Back-on-Track en/of Infratex. (Keramisch textiel voor paard)

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
pluisje88

Berichten: 8057
Geregistreerd: 22-05-07
Woonplaats: Ergens in de Achterhoek

Re: Back-on-Track en/of Infratex. (Keramisch textiel voor paard)

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-17 13:15

Ik denk dat mijn merrie niet breed genoeg is in de borst dan. Mijn amigos liggen hoger bij de schoft (verder op de hals) en die trekken niet naar achteren. Ze liggen mooi en heb ruimte genoeg aan de borst. Dat is geen probleem verder. Mijn merrie krijgt heel snel schuurplekken maar amigo ligt als een huis.

singasong

Berichten: 8573
Geregistreerd: 17-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-17 13:30

Def schreef:
singasong schreef:
Kunnen jullie mij advies geven voor een deken voor mijn Haflinger van 27 jr. Wordt zijn eerste deken ivm artrose en spierklachten in rug. Hij heeft zelf een goede wintervacht maar vocht(regen/ sneeuw) is funest. Hij staat altijd buiten, ligt ook buiten (soms in nat zand/ blubber, waar hij zelf voor kiest) maar heeft beschikking over een inloopstal. De deken moet dus ook echt regen/ waterdicht zijn.
Het is een hele brede korte Haflinger (oude type).


Ik heb ook zon type kruising Haflinger. Bucas past niet. Fedimax niet geprobeerd. Rambo ionic ligt goed. Ik gebruik de ionic als onderdeken. Met een waterdichte Rambo erover.


Dus die Ionic is niet waterdicht van zichzelf? Is er niet gewoon 1 deken die meteen waterdicht is?
'waterdichte Rambo'? welke is dat precies?
Ik heb hem net gemeten en ik kom op 199 cm. uit (midden van de borst naar halverwege de staartwortel).

singasong

Berichten: 8573
Geregistreerd: 17-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-17 13:31

belle_boef schreef:
Ik heb de 250 gram van fedimax besteld. Winterdeken is vorige week stuk gegaan en nu geklooi met een Regendeken en wollen deken eronder. Das niks. Hoop hem eind van de week binnen te hebben.

Voor die hadlinger zou ik de k ik de Regendeken van fedimax besteld hebben puur omdat je dan maar 1 deken nodig hebt en de prijs ook niet verkeerd is in vergelijking met alle andere dekens met keramische stof.


Regendeken van Fedimax.... oke en die past ook op een hele brede Haflinger?

Def

Berichten: 5463
Geregistreerd: 15-08-06

Re: Back-on-Track en/of Infratex. (Keramisch textiel voor paard)

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-17 22:24

Singasong: mijn pony past elke Rambo deken. Das ook bijna het enige merk dat zij past. Ze heeft een erg brede borst en flinke hals.
De Rambo ionic is niet waterdicht.
Het is een liner, die kun je vastmaken aan elke andere Rambo deken. Als onderdeken.
Alleen Fedimax heeft therapeutische dekens die al zelf waterdicht zijn.

ziezoziezo22
Berichten: 404
Geregistreerd: 13-10-13

Re: Back-on-Track en/of Infratex. (Keramisch textiel voor paard)

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-17 15:07

De fedimax is bij niet waterdicht. Ik moet er helaas ook een deken over heen doen

singasong

Berichten: 8573
Geregistreerd: 17-11-02

Re: Back-on-Track en/of Infratex. (Keramisch textiel voor paard)

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-17 15:12

Bedankt Def voor je antwoord!

Marvel
Berichten: 6304
Geregistreerd: 30-07-09

Re: Back-on-Track en/of Infratex. (Keramisch textiel voor paard)

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-17 15:27

Potverdikke, bucas past gewoon niet op mijn maat. Of te groot of veeel te klein.
Dus nadat ik ionic had geretourneerd omdat de bolletjes loslieten, twee keer recuptex besteld en past niet. Nu mijn laatste hoop op de ionic fleece. Bij Agradi besteld, maar wordt pas 19 dec verwacht. Was uiteindelijk met 113,- wel het goedkoopste van allemaal, dus zou toch mooi zijn als dit dan de oplossing wordt.
En anders dus geen onderdeken en alleen verder met de fedimax in/uitrijddeken.

Def

Berichten: 5463
Geregistreerd: 15-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-17 15:27

ziezoziezo22 schreef:
De fedimax is bij niet waterdicht. Ik moet er helaas ook een deken over heen doen


Oh dat is wel goed om te weten en heel jammer, want hij staat wel als waterdicht op de site!

MyChoice

Berichten: 2192
Geregistreerd: 08-11-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-17 15:33

Jotoma schreef:
Potverdikke, bucas past gewoon niet op mijn maat. Of te groot of veeel te klein.
Dus nadat ik ionic had geretourneerd omdat de bolletjes loslieten, twee keer recuptex besteld en past niet. Nu mijn laatste hoop op de ionic fleece. Bij Agradi besteld, maar wordt pas 19 dec verwacht. Was uiteindelijk met 113,- wel het goedkoopste van allemaal, dus zou toch mooi zijn als dit dan de oplossing wordt.
En anders dus geen onderdeken en alleen verder met de fedimax in/uitrijddeken.


Die ging bij mij als onderdeken heel snel stuk:


Afbeelding


Dag daarna rondom de sluitingen vooraan ook

Marvel
Berichten: 6304
Geregistreerd: 30-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-17 15:34

Noooooo |(
Wat heb jij nu als onderdeken? En hoe gingen ze om met de garantie?

SparklingApp

Berichten: 1946
Geregistreerd: 23-06-05
Woonplaats: Nijkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-17 15:43

Dat is zonde!
Mijn ionic stable boots zijn helaas ook al kapot..
Ze hebben het nog geen twee weken vol gehouden, nu zegt de verkoper dat ze ook niet geschikt zijn om op stal om te houden en er wel een gebruiksaanwijzing bij had horen te zitten, maar daar heb ik niks meer aan, zonde van mijn geld zo, de winkel verkoopster heeft ook gezegd dat ze beter de naam kunnen veranderen, die vond het ook misleidend.

MyChoice

Berichten: 2192
Geregistreerd: 08-11-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-17 16:00

Moest hem door midden knippen en daarvan een foto sturen naar agradi. Netjes geld terug. En de katten zijn er nu super blij mee :')

Ik heb voor beiden de recuptex.

Marvel
Berichten: 6304
Geregistreerd: 30-07-09

Re: Back-on-Track en/of Infratex. (Keramisch textiel voor paard)

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-17 16:16

Afbeelding
Ik twijfelde dus over deze maat. Bij kont en hals zit hij goed, maar hij lijkt te veel ruimt te hebben bij schouder/flanken. Paardendrogist dacht dat hij naar achter zou gaan trekken of zou gaan schuiven. Ik weet het niet meer. Iemand anders nog ideeen?

MyChoice

Berichten: 2192
Geregistreerd: 08-11-17

Re: Back-on-Track en/of Infratex. (Keramisch textiel voor paard)

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-17 16:18

Als je hem bij de hals vastmaakt aan de deken die er overheen gaat dan kan hij niet naar achteren schuiven lijkt me. Ik verwacht sowieso niet dat ie gaat trekken eigenlijk.

henshem
Berichten: 1127
Geregistreerd: 20-09-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-17 16:51

Def schreef:
ziezoziezo22 schreef:
De fedimax is bij niet waterdicht. Ik moet er helaas ook een deken over heen doen


Oh dat is wel goed om te weten en heel jammer, want hij staat wel als waterdicht op de site!


Ik heb al een paar jaar meerdere regen- en winterdekens van Fedimax en zij zijn allemaal waterdicht, ook na het wassen.

Sjafrane
Berichten: 804
Geregistreerd: 09-02-05
Woonplaats: schiedam

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-17 17:04

Volgens mij zit mijn reputex ook zo. Je kan toch aan de achterkant trekken dat weet je hoe die zit na een nacht. Ik heb mijne in de zelfde maat als mijn andere bucas dekens. En hij valt echt groter en langer naar beneden. Maar blijft wel heel goed liggen

Marvel
Berichten: 6304
Geregistreerd: 30-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-17 17:21

Ok, dank allemaal voor het meedenken. Dit was doorslaggevend :) Ik heb bij agradi de ionic fleece geannuleerd en toch de recuptex in bovenstaande maat besteld. Dan kan ik hem bij de legarchers iets innemen en ga ik er verder maar gewoon vanuit dat hij blijft liggen. Ook nog de mooiste prijs: 134,- euro :j
En toch weer geluk, want bij Agradi is hij in die maat op voorraad (al stond er van niet) en kan ik hem morgen in huis verwachten.
Wat een gedoe :+

PanamaD

Berichten: 5647
Geregistreerd: 06-03-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-17 20:10

Weet iemand nog een alternatief van de bot mesh deken als onder deken?

De mesh trekt erg naar achter op der schoft

Ionic past niet.

Dan toch de recuptex? Of raad iemand nog een ander aan?

Sjafrane
Berichten: 804
Geregistreerd: 09-02-05
Woonplaats: schiedam

Re: Back-on-Track en/of Infratex. (Keramisch textiel voor paard)

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-17 23:17

Die heb ik nu nadat mijn mesh erg versleten was. Bij mij gaat daterg Goed.

VWestra
Berichten: 1099
Geregistreerd: 04-07-15
Woonplaats: Friesland

Re: Back-on-Track en/of Infratex. (Keramisch textiel voor paard)

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-17 23:27

Gewoon de mia staldeken?

PanamaD

Berichten: 5647
Geregistreerd: 06-03-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-17 07:56

Sjafrane schreef:
Die heb ik nu nadat mijn mesh erg versleten was. Bij mij gaat daterg Goed.

De recuptex? Weet jij ongeveer hoeveel gram deze is?

Agradi heeft nu zo’n mooie actie ervan... hebben ze mn maat niet. Dus als iemand nog een 198 heeft?


VWestra schreef:
Gewoon de mia staldeken?


Zat ik ook aan te denken maar is vrij lastig die deken gezien de grammen. 160/200 of 300/(zal meer zijn?) zijn voor mij grammen die lastig te combineren zijn en zoek een deken die ze echt bijna altijd op kan hebben

Marvel
Berichten: 6304
Geregistreerd: 30-07-09

Re: Back-on-Track en/of Infratex. (Keramisch textiel voor paard)

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-17 15:03

Ik heb die van mij nu de recuptex als onderdeken onder de rambo original.
De onderste ringen vd rambo past ook met de recuptex en de bilkoorden zitten iets tes hoog maar heb ik wel bevestigd.

Roos_M

Berichten: 5165
Geregistreerd: 16-03-05
Woonplaats: Elspeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-17 16:58

Jotoma schreef:
Ik heb die van mij nu de recuptex als onderdeken onder de rambo original.
De onderste ringen vd rambo past ook met de recuptex en de bilkoorden zitten iets tes hoog maar heb ik wel bevestigd.


Wat goed!!!

Marvel
Berichten: 6304
Geregistreerd: 30-07-09

Re: Back-on-Track en/of Infratex. (Keramisch textiel voor paard)

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-17 17:06

Ik heb de zijkanten wel een paar cm in genomen, maar het gekke is: deze zat veel beter dan dezelfde maat vd paardendrogist :?

En hij werd er gelijk bloedheet onder. Misschien omdat het na de training in de binnenbak was dat ik alles om deed, maar ik heb de 200gr liner eronder weg gehaald, waarvan ik eerst dacht dat de 300gr al op mocht.
Dus nu alleen de recuptex en regendeken.

Ik ben dus niet aan het opbouwen omdat hij al bekend is met de ionic 24/7 en fedimax voor/na/tijdens training.

belle_boef

Berichten: 10729
Geregistreerd: 13-02-08
Woonplaats: Drenthe

Re: Back-on-Track en/of Infratex. (Keramisch textiel voor paard)

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-17 17:58

Afbeelding
Fedimax 250 grams.

De fleecedeken viel klein en was deze merrie maar iets te groot. Deze is een maat kleiner maar valt toch wat groot. Aan de voorkant wel wat smal. Gaat bij brede paarden niet passen vrees is.

Lijkt een degelijke sterke deken.