Ervaringen laseren(High Power Laser) bij gat in tussenpees?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
OneAndOnlyx

Berichten: 2783
Geregistreerd: 14-06-14
Woonplaats: Naast de paarden

Ervaringen laseren(High Power Laser) bij gat in tussenpees?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-17 20:32

Hoihoi!

Mijn paard is helaas een half jaar geleden getroffen door een tussenpeesblessure, wat na een half jaar verergerd bleek te zijn(dit heeft de dierenarts geconstateerd ongeveer 3 weken geleden). Winner heeft een gat in zijn tussenpees. Ook is zijn schenkel verdikt aan de binnenkant(dit was een half jaar geleden ook al zo, aan de buitenkant was toen niks te zien). Inmiddels is zijn been van buiten ook flink aangedikt. Mijn dierenarts heeft me gezegd dat de kans dat hij geneest steeds kleiner word. Je kunt je waarschijnlijk wel voorstellen dat ik alles uit de kast wil trekken voor mijn beste maatje. Ik ga niet bij de pakken neerzitten en ga op zoek naar oplossingen. Hierdoor kwam ik bij het laseren. De osteopaat die aan het begin van Winners blessure hem heeft behandeld, doet ook aan laseren met de High Power Laser(klasse 4). Nu vroeg ik mij af, wie heeft nog meer ervaring met laseren(evt. bij een gat in de tussenpees)?

Momenteel zoek ik dus alleen naar ervaringen. Bij Winner is het een kwestie van pech van het exterieur. Hij staat zo op zijn achterbenen dat er extra druk komt op zijn pezen en banden. Mocht dit baten bij het effect van het laseren, dan hoor ik het graag. Helaas is bij hem niet veel mogelijk volgens de dierenarts. Ik heb al stilgestaan bij veel verschillende dingen zoals compressiekousen, ice vibes, een operatie, zelfs bij blisteren.(en dit blijkt allemaal niet te helpen bij hem volgens da) Ik smeer zijn been nu met goedkeuring van de dierenarts in met paardenbalsem. Dit bevordert de bloedcirculatie.


Afbeelding
Afbeelding

(op de foto is de stand van zijn benen te zien en de verdikking rechts wellicht ook)

Ik duim elke dag weer dat hij er beter bij staat. Ik heb het idee dat hij wel ietsje beter word maar voor het echte resultaat wacht ik de februari scan af..

C_arola
Hoofdmoderator Informatief, Kantine & Markt
May the horse be with you!

Berichten: 70520
Geregistreerd: 24-05-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-17 23:29

Ik verplaats dit topic naar Medisch.

SilvanoN
Berichten: 203
Geregistreerd: 18-05-14

Re: Ervaringen laseren(High Power Laser) bij gat in tussenpees?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-17 14:54

Toevallig gister een artikeltje op Facebook gezien van een paard met erge peesblessure die weer helemaal goed is. Je kunt zoeken op Facebook op Christa lamoryeur. In Het artikel staat een naam van de behandelaar. Misschien ook wat voor jouw paard.

OneAndOnlyx

Berichten: 2783
Geregistreerd: 14-06-14
Woonplaats: Naast de paarden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-17 17:45

SilvanoN schreef:
Toevallig gister een artikeltje op Facebook gezien van een paard met erge peesblessure die weer helemaal goed is. Je kunt zoeken op Facebook op Christa lamoryeur. In Het artikel staat een naam van de behandelaar. Misschien ook wat voor jouw paard.


Heel erg bedankt voor de tip!! Ik ga gelijk op zoek

Caballos

Berichten: 2619
Geregistreerd: 14-03-05
Woonplaats: zuid holland

Re: Ervaringen laseren(High Power Laser) bij gat in tussenpees?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-17 22:26


OneAndOnlyx

Berichten: 2783
Geregistreerd: 14-06-14
Woonplaats: Naast de paarden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-17 10:56

Caballos schreef:
Misschien kun je even contact opnemen met Arja van http://www.magnacare.nl


Bedankt voor de tip! Ik ga me er eens in verdiepen wat zij allemaal te bieden heeft!

Popstra
Berichten: 13726
Geregistreerd: 21-06-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-17 11:15

Mijn paard met gat in tussenpees is goed genezen na lazer behandeling. Dit is wel vlot gestart dus niet na pas een half jaar. Paard werd maand lang om de dag op de kliniek gelazerd.
Ik zou het zeker doen als ik jou was.

OneAndOnlyx

Berichten: 2783
Geregistreerd: 14-06-14
Woonplaats: Naast de paarden

Re: Ervaringen laseren(High Power Laser) bij gat in tussenpees?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-17 16:16

Popstra evt in pb, wat waren de kosten hiervan? Mijn portemonnee is helaas niet oneindig..

Popstra
Berichten: 13726
Geregistreerd: 21-06-08

Re: Ervaringen laseren(High Power Laser) bij gat in tussenpees?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-17 16:59

Lazeren was 20€ per keer
Stalling was 15€ per dag.

streep

Berichten: 428
Geregistreerd: 25-02-05
Woonplaats: hilversum

Re: Ervaringen laseren(High Power Laser) bij gat in tussenpees?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-17 17:00

Ik heb een check ligament dat voor is gescheurd en mijn paard heeft nu twee weken laser gehad. Morgen ga ik haar ophalen en gaan we de vorderingen bespreken.

Spenk
Berichten: 21766
Geregistreerd: 30-08-05

Re: Ervaringen laseren(High Power Laser) bij gat in tussenpees?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-17 17:02


OneAndOnlyx

Berichten: 2783
Geregistreerd: 14-06-14
Woonplaats: Naast de paarden

Re: Ervaringen laseren(High Power Laser) bij gat in tussenpees?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-17 20:18

Popstra: Dat valt me álles mee. Ik had 100 euro verwacht per laserbehandeling. Bedankt voor het delen!
Streep: :(. Heftig!! Ik hoop dan een reactie van je te ontvangen hoe het gaat morgen!
Yvank_: Die was ik al tegen gekomen. Omdat mijn situatie nogal afweek van die van haar heb ik een eigen topic aangemaakt.