Huidontstekingen, wie herkent dit?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Nouvel

Berichten: 28559
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-17 08:36

Mijn lusitano heeft ook een soortgelijk probleem, na allerlei testen kwamen ze op een zeldzame huidallerhuid en auto immuun probleem.
Hij heeft een tijdje prednison gehad, verminderde toen wel maar ging niet helemaal weg.
Vorig jaar na een bezoek aan Den hoek helemaal weg gekregen, en nu kwam het van het najaar weer terug.
Blijft hier ook een lastig probleem...



Nouvel

Berichten: 28559
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-17 08:57

Ik heb geen idee, die van mij kreeg het heel erg toen hij 4 jaar was, toen dacht ik eerst ook dat het mok was.
Achteraf bedacht ik me toen dat hij in de opfok ook heel erg mok had gehad dat toen al wat naar binnen aan het slaan was, misschien is dat toen ook wel hetzelfde geweest.

Nouvel

Berichten: 28559
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-17 12:55

Ik was niet meer met betadine, weet niet of jij daarmee wast?
Daar werd die van mij echt duidelijk slechter van.
Ik smeer de korsten met vaseline of levertraan om het soepel te houden en verder doe ik er maar zo min mogelijk aan.
Hier ook dik been ‘s morgens als hij van stal komt.

Nouvel

Berichten: 28559
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-17 15:32

Helpt droog houden met beschermers bij vasculitis?

Nouvel

Berichten: 28559
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-17 13:31

Ik heb die, maar nog nog nooit gebruikt, ben zo bang dat ze gaan irriteren met een natte bodem en nat weer op een toch al gevoelig been...

Nouvel

Berichten: 28559
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Re: Huidontstekingen, wie herkent dit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-17 21:30

Makkelijk denken en mogelijkheden zijn nog 2 verschillende dingen met dit weer...
Niet iedereen heeft een super gedraineerde paddock en een binnenbak en ze moeten er toch uit...

Nouvel

Berichten: 28559
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-17 22:29

Hier inderdaad ook andere gezondheidsredenen om niet 24/7 in een stal met binnenbak te parkeren...
Het is soms roeien met de riemen die je hebt, hoe lastig ook, maar dat betekent niet dat je minder voor je paard over hebt...

Nouvel

Berichten: 28559
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-17 20:38

Ik denk zelf ook wel dat het langdurige vochtige weer er inderdaad geen goed aan doet, het is al zo lang nat...
Hier is het ook in het najaar weer op gekomen...

Nouvel

Berichten: 28559
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-17 23:58

Ik heb voor de zon de zonbeschermers van Rambo.

En ik heb ook die close contact equichaps maar die heb ik nog niet durven gebruiken, bang voor irriteren...

Nouvel

Berichten: 28559
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-17 08:18

Die van mij trekt alles wat irriteert van zijn benen af...

Nouvel

Berichten: 28559
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-18 23:23

Ik heb het toen ook bijna een half jaar gegeven, werd minder maar ging niet helemaal weg en werd bij stoppen weer erger.

Ik zou het ook niet zo vaak wassen, liefst droog houden en niet prikkelen met shampoo’s enzo, of anders hele zachte shampoo.
Die van mij reageerde heel heftig op betadineshampoo.

Nouvel

Berichten: 28559
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-18 23:35

Ik ben nu een paar weken 1 tot 2x per dag skin relief aan het smeren en de korsten zijn nu veel minder.
Het is ook minder pijnlijk, ik kan nu smeren zonder dat hij zijn been weg trekt.
Geen idee wat er gebeurt als ik stop met smeren...

Nouvel

Berichten: 28559
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-18 11:13

Horseware schreef:
Ik heb met mijn paard ook het hele holistische traject doorlopen met bioresonantie en lecher antenne. De hoofdpunten die er uit kwamen waren zijn lever en immuunsysteem. Hij is behandeld met druppels totdat alles weer goed zou zijn. Ik was ruim 500 euro kwijt en de vasculitis is er alleen maar erger van geworden.


Ik ben ermee naar Den Hoek geweest voor een zelfde soort behandeling, het is er tijdelijk helemaal van weg gegaan maar daarna helaas weer terug gekomen.
Wel is zijn algehele weerstand verbeterd na die behandelingen en zijn ze nog druk zoekende wat ze er mogelijk nog meer aan kunnen doen.
Daarvoor had hij op de prednison gestaan en daar werd hij ook zeker niet beter van.
Lijft lastig om een goede oplossing te vinden...

Op dit moment heb ik het gelukkig weer tot minimaal gekregen, een paar weken geleden weer behandeld door een arts van Den Hoek en nog steeds skin relief aan het smeren.

Nouvel

Berichten: 28559
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-18 11:33

Ik vind het ook lastig om daar keuzes in te maken hoor, maar het stond mij tegen om een jong paard zo lang prednison te moeten geven en verder dan dat kwam ik regulier niet.
Daarnaast merkte ik dat zijn algehele weerstand lager en lager werd, constant moe, futloos, geen werklust, snel hoesten, huidontstekingen op zijn hoofd op de plekken van zijn halster en hoofdstel, etc
Ik werd er zelf helemaal moedeloos van, ik bleef maar zoeken en dingen bedenken, voer uitfilteren, smeersels proberen...

Op een gegeven moment moet je dan wat.
En het is er inderdaad ook niet helemaal van weg gegaan, maar ik merk wel dat hij verder beter in zijn vel is komen te zitten.
Hij is minder snel moe, de huidontstekingen op zijn hoofd zijn nu weg, en hij heeft zowaar (afkloppen) deze winter nog niet gehoest...

Nouvel

Berichten: 28559
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-18 14:24

Ik ben bij Den Hoek geen 300 of 400,- kwijt hoor voor een consult

Nouvel

Berichten: 28559
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-18 08:26

Ik moet ook zeggen dat ik dat niet heel eerlijk vind klinken, ook ik heb al heel veel gedaan, maar in sommige regio’s is een andere stalling met veel buiten gewoon heel erg lastig en heb je te roeien met de riemen die je hebt.

Ik denk dat in de eerste instantie het goed op peil hebben en houden van de weerstand heel belangrijk is en daar kun je zelf zeker aan werken.
En daarnaast doe je wat mogelijk is lijkt me, en volgens mij doen TS en tessebes al heel erg veel en heel erg hun best voor hun paarden.

Nouvel

Berichten: 28559
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-18 19:04

Maar te lang Hydrocortiderm smeren is ook niet goed hoor, wees daar voorzichtig mee!
Dat maakt de huid week en dan krijg je weer nieuwe problemen.

Nouvel

Berichten: 28559
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-18 22:42

Hier begint het ook in het najaar, als het vochtiger weer wordt en als de weerstand vermindert door de rui vermoed ik...
Ondertussen hier ook wel minder maar korsten nog niet weg kunnen krijgen...

Nouvel

Berichten: 28559
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-18 22:50

Ben bang dat de flyboots wel af gaan zakken zonder die versteviging er in...

Nouvel

Berichten: 28559
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-18 09:59

Ik heb die van Rambo ook, maar mijn paard trekt alles uit wat hem irriteert

Nouvel

Berichten: 28559
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-18 15:44

Mooi die site, en fijn, er is zo weinig over te vinden.

Ik smeer nu vanaf begin dec skin relief, het gaat er niet helemaal mee weg maar ik heb wel het idee dat het ietsje minder wordt steeds en dat hij er minder gevoelig op is sinds ik dat smeer.

Nouvel

Berichten: 28559
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-18 11:10

Lijkt haast een allergische reactie.
Ik kan dan inderdaad alleen zonlicht bedenken, alhoewel dat er nu niet heel veel is..
Niks anders gesmeerd of iets anders aan voer gekregen?
Ik denk dat voeding ook best veel kan doen.
Wel balen zeg!

Nouvel

Berichten: 28559
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-18 22:19

Tessebes schreef:
Ik moet M hebben vermoed ik. Maat cob.


Ik vermoed dat ik die heb maar het kan ook L zijn, ik moet alleen even zoeken waar ze zijn.
Was een full volgens mij, heb ze een keer 2e hands gekocht.
Ik zal eens in mijn kast duiken.
Mocht het M zijn kun je ze wel proberen als ze wilt voor de maat.

Nouvel

Berichten: 28559
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-18 23:26

Het gaat hier best goed, al durf ik dat bijna niet te zeggen...
Bij zoveel mogelijk 2x per dag smeren met de skinrelief heb ik nu bijna alle korsten er af.
Als ik een paar dagen maar 1x smeer komen er wel korsten terug, maar van de cirkel die er zat zit er nu op nog minder dan de helft een korst, dus we gaan vooruit.

Nouvel

Berichten: 28559
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-18 16:21

Ik merkte bij die van mij ook dat lucerne wel enigszins van invloed was inderdaad


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bowo, Fleuribelle, Folani, jen, Leo en 63 bezoekers