Koorts en sleept met been

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Charaz

Berichten: 24286
Geregistreerd: 12-04-02

Koorts en sleept met been

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-17 21:17

Uiteraard is de dierenarts geweest, maar ben benieuwd of iemand nog andere ideeen heeft.

Pony sinds vanochtend met koorts, sleept met zijn rechter achterbeen. Hij kreeg voor dit begon als Novacam en heeft een injectie gehad tegen de koorts. Dierenarts vermoedde een virus maar kon daar het slepende achterbeen niet helemaal plaatsen, zou met een paar dagen beter moeten zijn.

De kootholtes lijken achter warmer dan voor en hij heeft aan zijn andere achterbeen wat mok, de Novacam kreeg hij vanwege een lichte peesirritatie aan zijn voorbeen.

Ik ben zelf geen dierenarts, maar ik heb gedacht aan Rhino maar het is geen verlamming, meer het niet goed bewegen van de knie en gewrichtsontsteking, wat me gek lijkt gezien hij al Novacam kreeg.

Ben ik een overbezorgde paardentante (pony is van mijn zus) en komt dit vaker voor of herkent iemand dit?

Chapeau2002

Berichten: 897
Geregistreerd: 18-03-15
Woonplaats: Heemskerk

Re: Koorts en sleept met been

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-17 13:31

Is het geen beginnende einschuss? Dan sleept hij het been doordat het pijn doet. Is het been wat gezwollen?

Charaz

Berichten: 24286
Geregistreerd: 12-04-02

Re: Koorts en sleept met been

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-17 19:14

Het been is niet gezwollen, vandaag was het slepen bijna niet meer te zien, nog wel wat verhoging.

jowien
Berichten: 977
Geregistreerd: 11-04-05
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-17 19:29

Mijn fjord heeft ook een slepend achterbeen, de ene dag was het erger dan de andere. Was niks aan het been te voelen, maar de dierenarts vond wel wat bij haar knie. Bij haar is het een blessure/ beschadiging aan de meniscus of kruisband, met vocht bij de knie. Ik zou toch even je dierenarts vragen hoe lang je het moet aankijken voordat hij er echt onderzoek naar gaat doen.
(Wij moeten 6 weken rust houden, stilstaan, met novacam de eerste tijd.)

Charaz

Berichten: 24286
Geregistreerd: 12-04-02

Re: Koorts en sleept met been

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-17 19:38

Een paar dagen gaven ze aan, Novacam krijgt hij nog steeds, maar vandaag leek het bijna helemaal verdwenen te zijn. Vind het maar vreemd, maar hoop dat het ook vanzelf weer verdwijnt.