Mijn paard heeft een peesschedeontsteking

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
nurona14

Berichten: 91
Geregistreerd: 06-11-08
Woonplaats: Spakenburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-17 21:24

Heeft mijn paard op dit moment ook.
Vandaag controle gehad na een aantal weken en helaas geen positief bericht... ;(
Enige optie van mijn DA was, inspuiten en echt op rust. Maar mijn paard en het woord rust gaan in geen 100 jaar samen....
ik ben ook heel benieuwd naar eventuele positieve en goede berichten hierover? :j

:¨·.·¨:.....:¨·.·¨:
`·.Nurona `·.Greenday Lady


nurona14

Berichten: 91
Geregistreerd: 06-11-08
Woonplaats: Spakenburg

Re: Mijn paard heeft een peesschedeontsteking

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-17 18:39

(Box)Rust is voor mijn paard helaas ook geen optie.

Mijn dierenarts had het erover dat als alles goed gaat, en ik het eventueel zou laten inspuiten, ze daarna ook op speciaal beslag zou moeten, is dit bij jullie ook van toepassing? Is dit noodzakelijk?
Want het volgende probleem is bij mijn paard dat ze niet warm beslagen kan worden, van dat geluid en die rook word ze echt helemaal panisch....

:¨·.·¨:.....:¨·.·¨:
`·.Nurona `·.Greenday Lady

nurona14

Berichten: 91
Geregistreerd: 06-11-08
Woonplaats: Spakenburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-17 23:21

Mijn DA adviseerde dit zodat de achterkant van haar hoef opgehoogd kon worden en zij makkelijker af kon rollen. En daarbij ook minder druk op de pezen. Maar er kwam die dag even zoveel op mij af dat ik ook wel even een stukje vergeten kan zijn....
Maar mijn paard staat in ieder geval altijd op blote voetjes. Ze heeft niet het makkelijkste karakter en ik ben al blij als de hoefsmid rustig en normaal haar hoeven kan bekappen.

Het lijkt mij zelf inderdaad ook geen "lastige" of ernstige blessure. Wel ben ik bang dat ik er laat bij was....
Vanaf begin dit jaar had ze al wat dikkere en vollere kogels. Toen een DA (niet mijn eigen) laten kijken en hoefsmid erbij gehad. Volgens hem waren het gallen. En verder was het niet perse warm en liep ze er ook niet direct kreupel op.
Even later wel, maar toen mijn hoefsmid (inmiddels een andere) er toen een grote straalkneuzing uit sneed dachten we eigenlijk dat dit de oorzaak was. Tot ze even later weer kreupel liep en dit met rust niet over ging en dit er toch uiteindelijk uitgekomen is. Ben ik echt bang dat ik er gewoon veel te laat bij ben geweest... ;(

:¨·.·¨:.....:¨·.·¨:
`·.Nurona `·.Greenday Lady


nurona14

Berichten: 91
Geregistreerd: 06-11-08
Woonplaats: Spakenburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-17 23:23

stefje schreef:
Mijn merrie had een flink aantal jaren terug sesampeesschedeontsteking. Een lichte kreupelheid. Ze is ingespoten, boxrust enkele weken (ik dacht 2 of 3 maar misschien was het iets meer) en toen op een kleine ruimte buiten. Daarna een opbouwschema. Is prima hersteld en daarna nooit meer teruggekomen. Paard is nu 30 en ik zit er nog met enige regelmaat op :-).

Geen ander beslag was nodig. Waarom en welk beslag is jou geadviseerd dan?
(ik denk dat de mijne toen al -voor- op equilibrium ijzers (met meer afwikkeling) stond, puur omdat mijn (warme) smid daar voorstander van is, -ontsteking zat achter-)

Edit: wellicht zit je er binnen nu en 12 weken wel weer op, maar dan is dat beweging, geen werk. Mijn opbouwschema was minutenwerk stap-draf en dat langzaam opbouwen.


Orthopedisch beslag met siliconen en een wat hogere opvulling in de achterkant van haar voorhoeven. Voor het beter afrollen. Maar ik vraag mij echt af of dit noodzakelijk is voor of na deze blessure

:¨·.·¨:.....:¨·.·¨:
`·.Nurona `·.Greenday Lady


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 39 bezoekers