Kosten fixeren kroonbeen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
SBravour

Berichten: 3340
Geregistreerd: 04-06-12

Kosten fixeren kroonbeen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-17 17:41

Goedenavond bokkers!

Wij hebben interesse in een paard. Helaas heeft deze een botcyste in het kroonbeen naar het kootbeen toe. Op een niet flexibel punt!
Nu zou de kans klein zijn dat hij er last van krijgt, maar mocht dit zich voordoen; kan je volgens de dierarts het kroonbeen laten fixeren. Hij zou na deze behandeling geen last meer van de cyste kunnen krijgen.

Kan iemand mij vertellen wat de kosten voor deze operatie zijn, en het slagingspercentage?

Dankjulliewel!

hwn
Berichten: 4697
Geregistreerd: 26-05-13

Re: Kosten fixeren kroonbeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-17 17:44

Ik kan je vraag niet exact beantwoorden, maar heb een paard met artrose in de kroon, en mijn dierenartse zei dat fixeren hier ook een optie is, maar het slagingspercentage is lager bij de voorbenen dan bij de achterbenen. Dus ik hoop/vermoed dat het hier om een achterbeen gaat? Als het een voorbeen betreft, zou ik het paard in ieder geval laten staan, afgaande op de info van mijn DA.

Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23435
Geregistreerd: 09-04-01

Re: Kosten fixeren kroonbeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-17 17:52

Ik hoop dat de prijs redelijk is voor een paard met een dergelijke bemerking. Ik zou er niet aan beginnen, een paard hoef je niet met problemen te kopen, die krijg je vanzelf wel

Ragdollcat
Berichten: 14665
Geregistreerd: 03-08-08
Woonplaats: Daar waar ik woon

Re: Kosten fixeren kroonbeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-17 18:06

Lekker laten staan en op zoek gaan naar een ander gezond paard.

Precies wat Polly hier ook zegt: een paard hoef je niet met problemen te kopen, die krijg je vanzelf wel.

Geloof me als je er nu al aan begint.......wordt je er niet gelukkig mee.

ingvdh

Berichten: 6370
Geregistreerd: 28-09-02
Woonplaats: uitgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-17 15:32

Ragdollcat schreef:
Lekker laten staan en op zoek gaan naar een ander gezond paard.

Precies wat Polly hier ook zegt: een paard hoef je niet met problemen te kopen, die krijg je vanzelf wel.

Geloof me als je er nu al aan begint.......wordt je er niet gelukkig mee.


dit dus, niet aan beginnen, vergeet niet dat er aan opereren op zich ook allemaal complicaties kunnen ontstaan. Dan is de operatie gelukt, maar ben je alsnog je paard kwijt door de gevolgen van de operatie.

SBravour

Berichten: 3340
Geregistreerd: 04-06-12

Re: Kosten fixeren kroonbeen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-17 16:12

Paard is niet gekocht! Vanwege vele twijfel puntje in zijn gehele gesteldheid.