verschil/ervaring back on track/rambo ionic/ bucas recuptex

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Blacksmurf
Berichten: 503
Geregistreerd: 30-01-08

verschil/ervaring back on track/rambo ionic/ bucas recuptex

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-17 22:25

Hallo,

Wie heeft er ervaring met de back on track, de rambo ionic of de bucas recuptex. Waar gaat jullie voorkeur naar uit?

ninne1

Berichten: 1233
Geregistreerd: 26-09-10
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: verschil/ervaring back on track/rambo ionic/ bucas recuptex

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-17 19:11

Ik heb de Bucas Recuptex. De andere dekens geen ervaring mee. Ik merk dat de rugspieren van mijn paard een stukje losser zijn als ik de deken op heb gehad.

Eapy

Berichten: 1731
Geregistreerd: 22-05-13
Woonplaats: Noord-Holland

Re: verschil/ervaring back on track/rambo ionic/ bucas recuptex

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-17 09:36

Ik zet hier even een stipje, ik overweeg voor de winter de Bucas Recuptex te kopen voor mijn merrie met Kissing Spines. Ben benieuwd naar de ervaringen met deze en andere magnetische/ionic dekens!

Seltje

Berichten: 3306
Geregistreerd: 25-05-10
Woonplaats: Antwerpen

Re: verschil/ervaring back on track/rambo ionic/ bucas recuptex

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-17 10:59


MonteKarlo

Berichten: 2199
Geregistreerd: 28-07-10
Woonplaats: Brabant

Re: verschil/ervaring back on track/rambo ionic/ bucas recuptex

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-17 15:06

Ik heb de bucas recuptex voor mijn 23 jarige ruin, was er benieuwd naar en heb m dus aangeschaft.
Ik gebruik hem soms voor de trainingen, leg m er dan een uur van te voren op. Wil hem er in de winter langer op hebben maar omdat je het op moest bouwen + dat het nu nog te warm is voor hem voor een deken doe ik het op deze manier.
Ik merk verschil als ik hem gebruik voor de training, door wijze van dat hij zijn rugspieren eerder ontspant en ik hem eerder op kan pakken omdat hij dan beter los is.
Ook vind hij het heel erg fijn om eronder te staan, ik kan echt aan hem zien dat de deken wat doet. Hij gaat staan doezelen en staat er heel ontspannen bij, waar hij zonder deken normaal nog wel eens staat te draaien en te schrapen.

Als ik de deken op de grond gaat liggen gaat de stalkat er ook elke keer naar toe, die vind het ook fijn om er op te liggen :=

Ik heb ook een kopstuk van back on track, hoewel dit natuurlijk iets anders is dan een deken vind ik dit minder goed werken / merk ik er weinig verschil mee als ik hem wel of niet gebruik.
Ik weet niet of er in het kopstuk van back on track hetzelfde materiaal wordt gebruikt als in de deken, dan zou ik dat na moeten zoeken.

Iemand die ik ken wilde de Rambo Ionic aanschaffen, maar haar paard heeft een sarcoid waar deze deken dan overheen zou vallen, en omdat de ionic gebruik maakt van negatieve ionen durfde ze dat niet aan.
Bucas maakt alleen gebruik van magnetisme, door interactie aan te gaan met de elektrisch geladen deeltjes van de celwanden. Dit was veiliger voor haar paard.