Ja maar hij is helemaal nagekeken….

Moderators: Apple, Nicole288, Pistasche, C_arola, Coby, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

FatCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-17 17:05

Ik ga de devil's advocate spelen.

Bekijk het op een andere manier. Eigenaaren kijken nu eerst of er een physiek probleem is, en dan gaan ze pas denken aan gedrags probleemen. Dat is toch juist een positieve trend?

BeeMed schreef:
Je zadel kan nagekeken zijn, maar wie zegt er dat je zadelmaker het wel goed heeft gedaan?Er lopen helaas een hoop prutsers rond

Natuurlijk zijn er veel prutsers. Maar als jij elke expert in twijfel gaat trekken, dan ga je toch ook geen oplossing vinden. Je moet nu eenmaal dingen uitsluiten.

BeeMed schreef:
Bij mensen zijn er tientallen onzichtbare ziektes, die ook met medische beeldvorming niet vast te leggen zijn maar wel erg pijnlijk zijn voor de patiënt. Denk hierbij aan aandoeningen als spierdystrofie of fibromyalgie. Waarom worden dergelijke opties bij paarden nu nooit/zelden in overweging genomen?

En wie gaat dat betalen? Ik hou enorm veel van mijn paard. Maar er zit gewoon een grens aan hoeveel ik wil/kan uitgeven. Een verzekering gaat ook niet meer willen betalen dan dat mijn paard waard is denk ik. Maar een andere bokker kan dit mss bevestigen.

BeeMed schreef:
Wie ergert zich hier nog meer groen en geel aan de continue: ja… maar… hij is helemaal nagekeken opmerkingen?

Ik begrijp wel waarom bokkers dit erbij zetten, andesr staan de volgende 3 paginas vol me dezelfde opmerkingen ("haal er de DA, zadelmaker, etc bij")

Vind wel dat ze erbij moeten zetten WAT er precies is nagekeken en door wie. Indien ze dit niet doen, is er wel altijd een bokker die hierop wijst.
Laatst bijgewerkt door FatCat op 02-06-17 17:24, in het totaal 1 keer bewerkt

FatCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-17 18:26

N4N4 schreef:
@BeeMee

In 9 van de 10 gevallen durf ik te zeggen dat een paard wat niet meer meewerkt met zijn ruiter ( bokken, steigeren , aan de kletter gaan en noem ze allemaal maar op ) een lichamelijk ongemak heeft .

Vind ik wel heel sterk dat je daar een nummer op kan plakken.

En wat dan met de paarden met gedrachtsproblemen wegens hun opvoeding/ruiter? Is dat dan 1 van de 10? Ik denk een stuk meer hoor.

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie