brood slecht voor paarden?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-02 14:15

ik denk da voor alles geldt, te veel is nooit goed! te veel wortels niet, te veel brood niet enz.

maar mijn paard kreeg bij zn vorige eigenaar iedere dag een half oud brood!en hij is nog geen dag ziek geweest!

hier krijgen we altijd op zaterda het brood wat de bakker over heeft, voor onze herten&kippen, en dat geef ik vaak ook aan de paarden.
laat het wel eerst een paar dagen liggen totdat het way uitgedroogt is, en dus niet een grote bol kan worden in de mond/keel/maag.
en ik geen ook geen hakf brood per dag, maar een keer in de zoveel dagen krijgen ze een kwart van een ongesneden brood.
ze vinden het heel erg lekker, en zijn nogsteeds gezond!

dat de dierenarts zei dat een paard van 25 geen brood mag, is dat misschien niet vanwege de suiker oid wat in het brood zit? de suiker is nml het enige ongezonde wat er volgens mij in brood zit.

*** Hilde van de Westfriezenhof *** bedankt voor alles meisje Des, Dee, Wis, Quinnie & Hillie ...zo oneerlijk... Rust zacht Y;(
Anne van de Slothoeve Ster Sport
:# Z2 startgerechtigd! :#


Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-02 17:02

als de tandarts het zei, dan zal het wel te maken hebben met de suiker die erin zit?

heb laatst het gebit van onze paarden(9, 12&17 jaar) vergeleken met een 3,5 jarige merrie en een 5 jarige merrie die ALTIJD suikerklontjes krijgen

nou zelfs die van 17 van ons had schonere en wittere tanden, die van die van 3,5 waren al helemaal geel met donkere plekken en veel tandsteen, omdat die dus als beloning altijd suikerklontjes krijgen ipv appel, wortel, paardensoepjes oid.

dus kan zijn dat hij daarom zei dat je haar geen brood mee mag geven?

*** Hilde van de Westfriezenhof *** bedankt voor alles meisje Des, Dee, Wis, Quinnie & Hillie ...zo oneerlijk... Rust zacht Y;(
Anne van de Slothoeve Ster Sport
:# Z2 startgerechtigd! :#

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-02 22:38

ik heb die van mij zojuist alle 3 een kwart brood gegeven, en blij dat ze ermee waren!
zouden ze ook niet zijn als ze er steeds last van kregen als ze het hadden gegeten!

ze krijgen dat al zolang ik ze heb!

en op een manege waar ik kwam kregen ze iedere zaterdag brood dat de bakker over had(net zoals wij nu dus ook krijgen voor onze beesten) en daar hadden de paarden ook zelden of nooit koliek!

en voor alles geldt: overdaad schaadt!

maar als je eens in de zoveel dagen je pony/paard wat oud brood geeft is er nix mis mee!
heb zojuist de DA nog gezien en die zei hetzelfde!zijn paarden krijgen ook oud brood, en hij is DA&paardentandarts!

*** Hilde van de Westfriezenhof *** bedankt voor alles meisje Des, Dee, Wis, Quinnie & Hillie ...zo oneerlijk... Rust zacht Y;(
Anne van de Slothoeve Ster Sport
:# Z2 startgerechtigd! :#


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: DotBot, Guusje17, Plus_en_Min en 83 bezoekers