Blaasstenen? Tumor? en de kosten.

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Cowgirl

Berichten: 23737
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Blaasstenen? Tumor? en de kosten.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-01-17 13:38

Mijn 26 jarige haflinger ruin kampt sinds enkele dagen met plasproblemen.
Steeds kleine plasjes met daarbij een dikke piemel en deze ziet ook wat rood.
Er zit geen bloed bij.
Nu heb ik de dag dat ik het ontdekte de dierenarts gebeld en die is dezelfde middag nog komen kijken.

We hoopten dat het met een paar dagen Metacam en een bruin biertje zou verdwijnen of in iedergeval iets zou verbeteren. Het zouden bv blaasstenen kunnen zijn.
De piemel is inmiddels wel minder dik en hij draagt hem weer binnenboord. De plasjes zijn niet veel verbeterd wel is de urine wat helderder geworden.

Nu heb ik de DA vanmorgen weer gebeld en heb ik voor morgen een afspraak op de kliniek staan voor verder onderzoek(echo zal het wel worden).

Daar ik een 26 jarig paard heb ga ik geen operatie meer doen mochten het blaasstenen zijn die niet te vergruizen zijn. Idem als er een tumor blijkt te zitten.
Wel ben ik benieuwd naar wat het vergruizen ong kost. Is iemand die mij daar vast een beetje op kan voorbereiden. Andere ervaringen zijn ook welkom natuurlijk.

Overigens is mijn paard gewoon vrolijk, hij eet goed, drinkt goed, gaat rollen, vertoont geen koliek verschijnselen. Ook zijn er geen bonen of overmatig viezigheid gevonden.
Dus ik denk aan een klein steentje, klein tumortje/poliepje.

' On bended knee is no way to be free'
Peter R de Vries.



Cowgirl

Berichten: 23737
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-01-17 21:51

Vandaag niks kunnen vinden.
Echo gemaakt van de blaas en de urinebuis doorgespoeld maar er is niks afwijkends gevonden.

In overleg besloten het nog een week aan te kijken, door te aan met het bier bijgeven en de extra bak water in de loopstal. Als het niet beter word laat ik volgende week nog bloedprikken om te kijken of het wellicht een nier probleem is.

' On bended knee is no way to be free'
Peter R de Vries.

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: herr_balou, IASCrawler, wiifke en 137 bezoekers