peesblessure en lasertherapie

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Hartje
Berichten: 1939
Geregistreerd: 06-12-01
Woonplaats: Ymuiden

peesblessure en lasertherapie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-16 23:51

Ik ben benieuwd of jullie ervaring hebben met herstel van een peesblessure met behulp van lasertherapie?

Mijn Fries heeft een flinke blessure aan zijn oppervlakkigebuiger. Volgens de veearts een lastige blessure om goed te laten herstellen. Na 5 maanden rust en aan de hand stappen herstelt de helft van de blessure best netjes maar de andere helft doet niets (daar is geen nieuw weefsel te zien).

Volgens de veearts moet ik verzinnen of ik bijvoorbeeld nog PRP therapie wil doen. Omdat ik zo nu en dan ook lees dat laser ook goede resultaten geeft, ben ik opzoek naar jullie ervaringen.

Pancake93
Berichten: 393
Geregistreerd: 24-04-15

Re: peesblessure en lasertherapie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-16 23:56

Een paar jaar geleden ook eens gehad met een van mijn paarden. Ging gestaag, verwacht niet direct grote wonderden. Heb op het laatst ook nog ondersteunde supplementen gebruikt van Phytonics.
Heb het even opgezocht ivm de spelling

http://www.horsefitshop.nl/type-paard/s ... 11722.html

brighteyes85Jarig

Berichten: 1208
Geregistreerd: 18-07-11
Woonplaats: waar ik wil

Re: peesblessure en lasertherapie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-16 00:05

Ik heb bij mijn merrie met een checkligament blessure gelaserd en het is erg goed bevallen. Ik had een langer herstel verwacht vanwege haar leeftijd en beweegpatroon, maar na 6x laseren is er mooi weefsel ontstaan wat een goede basis vormt om verder op te gaan bouwen.

Ik heb naast het laseren ook ondersteund met phytonics pees compositum en back on track stalbeschermers voor de nacht.

Hartje
Berichten: 1939
Geregistreerd: 06-12-01
Woonplaats: Ymuiden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-16 00:20

brighteyes85 schreef:
Ik heb bij mijn merrie met een checkligament blessure gelaserd en het is erg goed bevallen. Ik had een langer herstel verwacht vanwege haar leeftijd en beweegpatroon, maar na 6x laseren is er mooi weefsel ontstaan wat een goede basis vormt om verder op te gaan bouwen.

Ik heb naast het laseren ook ondersteund met phytonics pees compositum en back on track stalbeschermers voor de nacht.


Op welke manier heb je deze lasertherapie laten doen ? Via kliniek/veearts ?
Daarnaast ook het been koelen ?

Hartje
Berichten: 1939
Geregistreerd: 06-12-01
Woonplaats: Ymuiden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-16 00:21

Pancake93 schreef:
Een paar jaar geleden ook eens gehad met een van mijn paarden. Ging gestaag, verwacht niet direct grote wonderden. Heb op het laatst ook nog ondersteunde supplementen gebruikt van Phytonics.
Heb het even opgezocht ivm de spelling

http://www.horsefitshop.nl/type-paard/s ... 11722.html


Hoe heb je de therapie gedaan ? Welke frequentie (wekelijks of zo)?

brighteyes85Jarig

Berichten: 1208
Geregistreerd: 18-07-11
Woonplaats: waar ik wil

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-16 09:56

Hartje schreef:
brighteyes85 schreef:
Ik heb bij mijn merrie met een checkligament blessure gelaserd en het is erg goed bevallen. Ik had een langer herstel verwacht vanwege haar leeftijd en beweegpatroon, maar na 6x laseren is er mooi weefsel ontstaan wat een goede basis vormt om verder op te gaan bouwen.

Ik heb naast het laseren ook ondersteund met phytonics pees compositum en back on track stalbeschermers voor de nacht.


Op welke manier heb je deze lasertherapie laten doen ? Via kliniek/veearts ?
Daarnaast ook het been koelen ?


Bij mij is N.Inge H.uijser geweest, zij komt op locatie.
http://www.ningehuijser.nl

Ik ben wel het been blijven koelen naast het laseren.
Na elke keer stappen blijven koelen.