Vocht bij de mest

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Babootje

Berichten: 26012
Geregistreerd: 25-06-05

Re: Vocht bij de mest

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-16 07:08

En heel nauwgezet ontwormen. Ik heb ongeveer hetzelfde bij de hand met een hond. Alle honden worden regelmatig ontwormd maar bij dit oudje was dat schema niet voldoende en heeft hij een flinke wormbesmetting gehad. Blijft ook gevoelig op de darmen. Ik moet hem echt iedere maand a anderhalve maand ontwormen ipv 1 x per 3 maanden.



Babootje

Berichten: 26012
Geregistreerd: 25-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-16 14:42

felicity schreef:
@ babootje Dankjewel voor de tip.
Ik ga dit eens even overleggen met de dierenarts. Ik ben nu als de dood voor wormen.
En er word nu 4x per jaar mestonderzoek gedaan en aan de hand daar van ontwormd en hij krijgt preventief 1x per jaar die dure wormenkuur.


Daarvoor had ontwormde ik minder vaak, maar dan werd ie weer ziek en weer een beetje bloed bij de ontlasting. Dan moest ie weer op de AB en daar knapt hij dan weer goed van op. Het viel me op dat als ik vaker ontworm, hij het er beter op doet. Ik ga er niet op zitten wachten tot hij ze weer heeft. Hij kan volgens mij geen worm meer hebben. Hij is 13, dus ja. Zo lang het zo goed gaat...
De hond krijgt ook probiotica. En de finidiar (diarreeremmer) heb ik standaard in huis.

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Arianaaaa, ellepel, Gitje1973, Koekie73, sunny16 en 44 bezoekers