Kreupel links achter. Help!,

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
MH21
Berichten: 5
Geregistreerd: 08-12-16

Kreupel links achter. Help!,

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-12-16 01:51

Hoi

Ik Ben sinds September dit jaar met mijn paard onder behandeling bij de kliniek. Er is een irritaie aan de aanhechting van de pees geconstateerd. Dmv speciaal beklag en Lichte inspanning was dit goed behandelbaar en ging ze steeds beter lopen.

Van de een op de andere dag loopt links ze achter stok kreupel (geen wondjes, geen verdikkingen en geen warme plekken ). Er zijn fotos gemaakt van haar hoef tot aan de kogel. Deze zagen er allemaal goed uit. Daarna zijn we gaan uitverdoven vantage de kogel. Hier gaf ze direct een verbetering van 80%. Er is een ontstekingsremmer en gewrichtsvloeistof vervanger in het kogel gewricht geinjecteerd. Dit geeft geen enkele verbetering. Doordat zij haar gewicht niet meer op haar linker achterbeen plaatst, wordt haar rechter achterbeen steeds dikker.

Maandag komt de kliniek weer. Maar we zitten nog niet op het juiste spoor.

Hebben jullie soort gelijken verhalen gehoord of evetueel tips waar naar gekeken moet worden?



MH21
Berichten: 5
Geregistreerd: 08-12-16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-12-16 23:18

Ze loopt kreupel aan hetzelfde been als waar de pees blessure zit. Een echo is niet gemaakt. Alleen foto's.

De arts heeft met een tang de gevoeligheid van de hoef gecontroleerd. Het paard geeft hier helemaal geen reactie op. Kan een hoefzweer dan nog mogelijk zijn?

wat ik zelf zo vreemd vind is dat er over het hele been geen verdikking, warme plekken of wondjes te vinden zijn.

Ringband en spat zijn niet besproken. Ga ik maandag zeker navragen als de kliniek weer komt.
Laatst bijgewerkt door MH21 op 08-12-16 23:22, in het totaal 2 keer bewerkt

MH21
Berichten: 5
Geregistreerd: 08-12-16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-12-16 00:17

De kliniek is weer geweest. Op de buigproef reageerde ze nu sterker. Konden deze op de kogel niet uitvoeren.
Diagnose is een beschadiging van het kraakbeen en het bot in het kogelgewricht. De eerste tekenen van verbetering zullen pas na 4 a 5 maanden zichtbaar zijn.

Daarnaast is ze gevoelig op de heupen en het bekken. Dit is een secundaire blessure als gevolg van de kreupelheid links achter.

ze mag iedere dag de wei in, zolang ze daar niet aan de kletter gaat. Dan zullen we de wei moeten verkleinen zodat ze iig naar buiten kan.

Het is dus afwachten hoe zich dit gaat ontwikkelen. Heb op internet gezocht naar Glicosamine. Zit er aan te denken om haar dit te gaan voeren.

Bedankt voor jullie tips. Heb ze allemaal met de arts besproken.

MH21
Berichten: 5
Geregistreerd: 08-12-16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-12-16 01:21

Yes! Ga ik voor haar regelen

MH21
Berichten: 5
Geregistreerd: 08-12-16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-12-16 09:58

Ja op basis van de foto's, ziektebeeld en de resultaten van de buigproef.

Er is verder niks meer ingespoten. Weet jij hoe dat spul heet?


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Dido2316, Dries1990, maxie, Plonspony, pyrrhus, xkmmtjeee en 97 bezoekers