Uitstulping uit vulva

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
BlackDevils

Berichten: 3089
Geregistreerd: 07-09-06
Woonplaats: Achterhoek

Uitstulping uit vulva

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-11-16 22:16

Wanneer er druk komt op de vulva (na het plassen, tijdens het rollen of bij opwinding) van één van mijn pony's komt er een blaasje tevoorschijn.

Ze is nu 7 jaar oud en ik heb haar al vanaf ze vijf maanden was, en al die tijd heeft ze het gehad.
Ik heb me er ook nooit zorgen over gemaakt maar ik vergeet het te vragen als de dierenarts er is (komt gelukkig nagenoeg alleen om te enten).

Maar misschien is er hier iemand die weet wat het is?

Afbeelding



BlackDevils

Berichten: 3089
Geregistreerd: 07-09-06
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-11-16 21:45

Vandaag heb ik het eens van dichtbij bekeken en het is een geaderd blaasje gevuld met vocht.
Een prolaps lijkt het me niet, meer een cyste.
Vandaag of morgen moet ik toch nog contact hebben met de da dus ik zal het zeker voorleggen.


Afbeelding

BlackDevils

Berichten: 3089
Geregistreerd: 07-09-06
Woonplaats: Achterhoek

Re: Uitstulping uit vulva

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-11-16 21:52

Zo uitwendig als het nu komt is het nooit geweest dus ik begin me inderdaad een beetje zorgen te maken.

BlackDevils

Berichten: 3089
Geregistreerd: 07-09-06
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-11-16 23:09

Via een pb kwam ik op dit topic, dat lijkt het zelfde, dus ik ben hoopvol. :)

BlackDevils

Berichten: 3089
Geregistreerd: 07-09-06
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-11-16 15:50

Na overleg met de dierenarts en speurwerk op internet heb ik vandaag de merrie opgevoeld.
Wat me opviel is dat de baarmoedermond behoorlijk achterin het bekken lag. Het blaasje was daar net voor aangehecht en aan één zijde kon ik er langs heen naar de baarmoedermond.
Het was gevuld met wat dik slijm en voor zover ik het buitenboord kon krijgen heb ik het afgeknipt.

Bedankt voor het meedenken!

Afbeelding

BlackDevils

Berichten: 3089
Geregistreerd: 07-09-06
Woonplaats: Achterhoek

Re: Uitstulping uit vulva

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-11-16 16:05

Ja, ik had gelezen dat er ook sliertjes buiten boord konden blijven hangen dus uit voorzorg gedaan.
Ze voelde wel wat maar dat was volgens mij meer omdat ik er wat aan trok dan dat ze het knippen voelde. Het bloed wel iets maar dat zal snel over zijn.

BlackDevils

Berichten: 3089
Geregistreerd: 07-09-06
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-11-16 21:36

Een gevoelig onderwerp bij de dames merk ik? :D

Ter geruststelling, ik heb enige ervaring. ;)

BlackDevils

Berichten: 3089
Geregistreerd: 07-09-06
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-11-16 22:39

Op de ethische discussie ga ik verder maar niet teveel in. Het is zeker niet zo dat ik het doehetzelven wil promoten maar als je tussen de dieren opgroeit, zoals RoyceMack ook vertelt, draai je je hand niet om voor handelingen waar anderen voor naar de dierenarts rennen. Als kleuter zat ik al bij de varkens wanneer die aan het biggen waren, lekker warm bij de gaslamp, heerlijk als het buiten slecht weer was. Die heb ik ook geholpen bij het bevallen omdat de handen van mijn vader wat te groot waren.
Als je vanuit deze situatie opgroeit is je kijk op zaken waarschijnlijk anders dan die van de doorsnee.

Afknippen zou gevaarlijk zijn geweest wanneer het een uitpuilende vaginawand, blaas, darm, baarmoeder of tumor zou zijn geweest. Dit heb ik wel uit kunnen sluiten.
Omdat het een zakje was die de hele doorgang niet afsloot en er sliertjes achter konden blijven (zie andere topic die ik gelinkt had) heb besloten het af te knippen.
Laatst bijgewerkt door BlackDevils op 18-11-16 22:45, in het totaal 1 keer bewerkt

BlackDevils

Berichten: 3089
Geregistreerd: 07-09-06
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-11-16 22:49

Omdat de pony er geen last van had, het de grote van een kleine knikker was die alleen zichtbaar was als ze de vulva open sperde. De laatste tijd is dit meer uitgegroeid.

BlackDevils

Berichten: 3089
Geregistreerd: 07-09-06
Woonplaats: Achterhoek

Re: Uitstulping uit vulva

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-11-16 23:02

En prima in orde...

Afbeelding


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Anoukjuuuhh, GoogleAdsense, Marigo, monsera, Zick_Zack en 49 bezoekers