Pony zakt door been?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Luca03

Berichten: 2608
Geregistreerd: 31-08-13
Woonplaats: België

Pony zakt door been?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-16 11:25

Hoi

Pony in kwestie is 24 jaar, staat 24/7 buiten en een maand geleden is de osteopaat nog geweest, die vond hem voor zijn leeftijd nog heel soepel.
Waar ik mij zorgen om maak is dat hij geregeld door zijn rechter voorbeen zakt (als je met je gezicht naar hem toe staat). Op de weide loopt hij goed en zie ik geen onregelmatigheden, gisteren een stapritje van een kwartiertje gemaakt en geregeld zakte hij gewoon door zijn been. Wat zou hiervan de oorzaak kunnen zijn?

Edit: Er wordt niet meer met hem gereden omdat hij dan niet helemaal rad loopt maar zeker niet kreupel.

Shirley

Berichten: 26905
Geregistreerd: 17-09-01
Woonplaats: West-Brabant

Re: Pony zakt door been?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-16 11:37

Niet rad IS kreupel -O-

Heeft er al eens een hoefsmid naar gekeken?
Of een dierenarts?

En een stapritje valt bij mij ook onder bereden worden :o
Niet meer doen tot hij is onderzocht!

Luca03

Berichten: 2608
Geregistreerd: 31-08-13
Woonplaats: België

Re: Pony zakt door been?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-16 11:58

Hoefsmid komt binnenkort, ik ga afwachten wat hij zegt en dan eventueel DA inschakelen. Tot die tijd dus geen stapritjes meer

Arantes
Berichten: 889
Geregistreerd: 01-08-06
Woonplaats: Zuid-Holland

Re: Pony zakt door been?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-16 12:07

En is je zadel nog recent gecheckt? Die van mij deed iets soortgelijks en toen bleek dat het zadel compleet scheef was.

Ayasha
Blogger

Berichten: 57934
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-16 12:13

Shirley schreef:
Niet rad IS kreupel -O-

Heeft er al eens een hoefsmid naar gekeken?
Of een dierenarts?

En een stapritje valt bij mij ook onder bereden worden :o
Niet meer doen tot hij is onderzocht!

Ik denk dat ze bedoelt dat ie welliswaar niet zuiver loopt (wat ook een stijf loopje kan zijn) maar ook niet hinkt of écht ontlast.

However: indien het dier niet rad is, zou ik er niet meer op gaan zitten, ook niet voor stapritjes. Ga dan met hem wandelen. Zodra je er op gaat zitten, ook al is het in stap, zorg je voor extra belasting. Wellicht kan hij dat dus niet meer aan. "regelmatig door het been" zakken is nl IMO wel gewoon kreupel.