Paard maakt nog steeds proppen van hooi

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Molfre

Berichten: 2627
Geregistreerd: 24-07-12
Woonplaats: Aarhus

Paard maakt nog steeds proppen van hooi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-10-16 08:33

Ik heb een 25 jarige IJslander, hij is inmiddels 2x bij de dierenarts/tandarts geweest (twee verschillende artsen in dezelfde praktijk).

De eerste vond niks behalve dat ie met een paar maanden weer aan een behandeling toe was, dde tweede een paar weken later vond een losse tand en een aantal haken. Die zijn weg gehaald, maar nu anderhalve maand later ongeveer maakt hij nog steeds proppen van z'n hooi.

Niet van alles, maar ik zie ze geregeld uit z'n mond vallen. Hij wordt ook bijgevoerd met seniores priores dus ruwvoer krijgt hij wel.

Is dit iets wat ik gewoon moet accepteren vanwege z'n leeftijd of zijn er andere dingen waar ik aan kan denken? Z'n gebit is volgens de tandarts gewoon goed maar natuurlijk wel wat verder gesleten.

Merry of soul she sailed on a day,
over the sea to Skye.



Molfre

Berichten: 2627
Geregistreerd: 24-07-12
Woonplaats: Aarhus

Re: Paard maakt nog steeds proppen van hooi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-10-16 08:49

Ja, hij werkt alleen elektrisch en beest stond gesedeerd in een opvoelbox.

Gleuven heeft hij niet genoemd maar ik zal eraan denken. Ik moet binnenkort toch terug voor een wormspuit.

Merry of soul she sailed on a day,
over the sea to Skye.

Molfre

Berichten: 2627
Geregistreerd: 24-07-12
Woonplaats: Aarhus

Re: Paard maakt nog steeds proppen van hooi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-10-16 09:56

Wat een reacties! Heel fijn :)

Ik sta met mijn paard in Aalsmeer en ga nu steeds naar de Dierenarts bij stal Wennekers (dat zegt sommigen misschien iets).

Hij krijgt inderdaad voordroog, ik heb op mijn oude adres nog een stuk of 70 pakken hooi liggen van eigen land en zal eens kijken of dat dan iets beter gaat. Lucerne kan ik inderdaad ook gaan bijgeven, al is hij daar zien zo'n fan van.

Ik zal eens kijken of ik nog een andere tandarts kan vinden hier in de buurt. Al moet ik zeggen dat ik me inderdaad herinner dat de tandarts die nu is geweest het had over relatief gladde kiezen, wat dus ook een oorzaak kan zijn als ik het zo hoor.

Enorm bedankt voor jullie input. Ik ga hiermee verder maar als er nog meer aanvulling is, is dat natuurlijk van harte welkom!

Merry of soul she sailed on a day,
over the sea to Skye.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: _Cathalijne, assebassie, Eapy, Fayyah19, Muronia, Sjafrane, Trendiction en 33 bezoekers