Behandeling staartmelanoom anno 2016

Moderators: Coby, Dyonne, Nicole288, Apple, Pistasche, C_arola

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

P0lly

Re: Behandeling staartmelanoom anno 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-16 18:08

Melanomen zijn echt rotdingen... Goed om te weten is dat je ze niet operatief weg moet laten halen, omdat ze dan agressiever terugkomen, en dat melanomen in principe goedaardig zijn. Als de melanomen hetzelfde blijven is er weinig om voor te vrezen, stabiel houden kan ook door middel van voeren (van binnenuit dus). Maar het vervelende de is dat het kan lijken alsof ze verdwijnen of dat ze afgeremd zijn terwijl ze aan de binnenkant vrolijk doorgroeien. En als die dingen aan binnenkant gaan rommelen wordt het een rotzooitje is mijn ervaring.

Bij mij shet (toen 15j) vorige zomer ook melanomen geconstateerd op de staartwortel en uiteindelijk op de manenkam. Ik ben niet zo van al die middeltjes, zit allemaal rotzooi in en verhelpen doet het het toch niet. Ik heb gezorgd voor een gebalanceerde voeding: bestaande uit onbeperkt ruwvoer, 24/7 buiten waarvan alleen overdag een aantal uurtjes weidegang (shet blijft shet :P ). Vrij kaal dus. Verder ter aanvulling aan de slag gegaan met kurkuma, honing en brandnetel om het lichaam te reinigen. Ook altijd een goede himalaya liksteen van paardnatuurlijk tot zn beschikking.

Ik ben wel echt een persoon die zelf alles oplost, met een holistische DA en natuurlijk paardenhouden. Hier zijn de meningen natuurlijk over verdeeld. Wel heeft het voor mij resultaat gehad met mijn altijd medisch moeilijk shet. De melanomen ziijn ook zeker afgeremd en hij had er geen last meer van.

Nou is de vervelende mededeling wel dat mijn shetje 4 weken geleden een natuurlijke dood is gestorven, doodsoorzaak nog onbekend. Belangrijk: mijn shet had meerdere problemen, dus wat de melanomen hiermee te maken hebben weet ik niet.

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie