Back-on-Track en/of Infratex. (Keramisch textiel voor paard)

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 

Mette

Berichten: 4012
Geregistreerd: 09-02-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-16 20:27



Mette

Berichten: 4012
Geregistreerd: 09-02-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-16 21:28

tiwi1969 schreef:
Toch is dit wel een interessant topic omdat ook andere merken met soortgelijke producten aan de orde kunnen komen.


Dat weet ik, maar het is wel een handig topic voor de specifieke vragen over beenbeschermers!

Mijn hond kan ook kiezen voor een plek met of zonder BoT kleedje. Met BoT kleedje is echt favoriet! Mijn paard is qua rugbespiering enorm veranderd na gebruik van een BoT dekje. Na 3 maand herkende mijn zadelmaakster haar rug niet meer.

De maasdeken heb ik nu 2 jaar en blijft erg mooi! De regendeken bevalt ook erg goed, netzoals een uitrijdeken. Omdat mijn paard een kleine maat heeft heb ik heel goedkoop een aantal oude modellen dekens kunnen kopen.

Oh en om je laatste vraag te beantwoorden; dat kan zeker :D
Ik heb een inlage van een transportbeschermer waar ik heerlijk op kan zitten. Ook fijn tijdens lange autoritten!
Laatst bijgewerkt door Mette op 24-10-16 21:35, in het totaal 1 keer bewerkt

Mette

Berichten: 4012
Geregistreerd: 09-02-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-16 21:41

Rivano schreef:
Heb je die infratex spullen gekocht omdat ze een specifiek probleem heeft? Of uit preventie?


Ze was erg strak in haar rug. Als ze gewoon stilstonde, in de wei of op rust, dan had ze haar rug altijd gespannen. Deels was veroorzaakt door een eerder slecht passend zadel. Nadat mijn nieuwe maatzadel was aangemeten en in bestelling was ben ik gaan rijden met een Back on Track dekje. Toen mijn zadel werd afgeleverd moest de zadelmaakster echt even twee keer kijken of het nog wel hetzelfde paard was! Qua rijden merkte ik ook heel veel verschil, veel losser, makkelijker te buigen, gangen werden beter!

Mette

Berichten: 4012
Geregistreerd: 09-02-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-16 09:05

Dees schreef:
Horseware biedt meer kwaliteit en is goedkoper.


Horseware biedt helemaal geen producten met Welltex of Infratex aan dus het is een gekke vergelijking. Zij hebben wel Rambo Ionic producten maar die zijn ook duur (205 euro bij de Paardendrogist voor een staldeken).
Ik heb een polsbeschermer van dat Rambo Ionic maar voor mij doet dat niet zoveel om eerlijk te zijn.

Mette

Berichten: 4012
Geregistreerd: 09-02-08

Re: Back-on-Track en/of Infratex. (Keramisch textiel voor paard)

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-16 09:57

Welltex en Ionic zijn twee totaal andere producten. Ja, het zijn beide therapieproducten en ze hebben een aardig gelijk doel: het afvoeren van afvalstoffen. Ze doen dit echter op verschillende manieren. Welltex weerkaatst de eigen lichaamswarmte in de vorm van infrarood welke de bloedsomloop bevordert. Doordat de bloedsomloop beter wordt, worden afvalstoffen beter afgevoerd. Dit resulteert in sneller herstel en door de warmte gaan spieren beter aanvoelen. Het wordt nooit extreem warm (het is niet dezelfde warmte als van dikke bandages om het been van je paard). Dit is bijvoorbeeld erg handig voor slecht doorbloedde gebieden; bij hoefproblemen (hoefbevangenheid heeft heel kort door de bocht te maken met slechte doorbloeding), peesproblemen, dikke benen en artrose (verwarmen en soepel houden van het gewrichtsvloeistof).

Rambo Ionic werkt met Tourmaline, dit zit ook in de stof verwerkt. Afvalstoffen in het lichaam zijn positief geladen, deze tasten de cellen aan. De tourmaline is negatief geladen en samen zorgt dit voor een reactie die de bloedsomloop stimuleert. Afvalstoffen worden afgevoerd en het evenwicht van de positieve en negatieve ionen wordt hersteld. Ook zij geven aan geschikt te zijn bij artrose, gewrichtsontstekingen, artritis en osteochondrose.

Wat ik eerder schreef is ook een persoonlijke ervaring. Voor mijn studie zit ik veel te schrijven en dan krijg ik snel last van mijn pols. Daar heb ik al een tijdje wat voor van Back on Track en dat bevalt mij goed, ik kan langer blijven schrijven (en ook netter, hoe vermoeider hoe slechter mijn handschrift wordt). Ik heb de polsbeschermer van Ionic ook een aantal keer geprobeerd maar dan voel ik geen verschil met gewoon zonder beschermer. Verder heb ik geen ervaring met de producten van Rambo Ionic, of kennissen die dat wel hebben, dus daar kan ik weinig over vertellen :)

Mette

Berichten: 4012
Geregistreerd: 09-02-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-16 19:41

Volgens mij kan het niet uitgewerkt raken. De vezels zitten gewoon in de stof versmolten (zie je niks van). Gewoon wassen volgens het voorschrift.

Hoe lang het om "moet" zitten hangt van het product af. Spullen zoals dekens die je 24/7 om laat moet je eerst laten wennen. Dekjes gebruik je meestal toch maar een uur, net zoals beschermers tijdens het rijden. Bij blessures zou ik stalbeschermers oid langer om laten. De werking hangt ook van de beweging af. Hoe meer beweging, hoe meer warmte, des te meer er weerkaatst wordt. Dekjes hebben dus 'sneller' effect dan een deken op stal (maar wel beperkter gebied).

Misschien kan je ook tweedehands wat vinden? Er is vaak wel wat aanbod op de Bokt Markt of Marktplaats.

Mette

Berichten: 4012
Geregistreerd: 09-02-08

Re: Back-on-Track en/of Infratex. (Keramisch textiel voor paard)

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-16 17:00

Binnenkort is het Black Friday bij Horze (ergens in November). Dan is er meestal wel 20% korting op Back On Track. Zij hebben zo'n beetje het hele assortiment! :)

Mette

Berichten: 4012
Geregistreerd: 09-02-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-16 00:07

Hmm wat gek.. Ik snap ook het verschil even niet meer.

Wat ik wel weet is dat één van de twee een aansluiting heeft voor een hals. Dit was het duurdere model want toen bestond de goedkopere nog niet.

Dat is deze, zowel met rode als met gouden letters te koop:
http://www.goedhard.nl/index.php?action ... =&lang=en#

Zie ook:
http://backontrackwinkel.nl/index.php?i ... 68&lang=NL

Horze.nl gebruikt dezelfde foto's:
http://www.horze.nl/zweet--en-fleecedek ... l?color=BL

Dit is de Diamond deken:
http://www.horze.nl/zweet--en-fleecedek ... l?color=BL
Tekst van Horze.nl:
Citaat:
Onze verbluffende nieuwkomer: Black Diamond. Verbeterde versie van onze populaire Mia gaasdeken sluiting en gaas nu als versterkte versie. Ideaal voor de stal, maar kan ook worden gebruikt als uitrijdeken, aangezien het is vervaardigd van duurzaam textiel met Welltex® effect. Met kruissingels, staartflap met beste pasvorm ooit.


Tekst van Horze.nl bij de "originele" maasdeken:
Citaat:
Gedurende de zomermaanden is dit de ideale deken vanwege zijn uitstekende ademende kwaliteiten. Dit wordt bereikt door de stevige en luchtige maas die een laag van dunne keramische stof bedekt welke volledige bescherming biedt. Kan worden gebruikt als extra onderdeken, als transportdeken, als koeler en in de paardenbox tijdens de warmere maanden. Doe uw profijt bij training/wedstrijden om de spieren op te warmen of om de spieren te helpen bij het herstel. Als je de gehele deken gebruikt bereik je het Back on Track genezende effect op borst, rug en lendespieren. De deken heeft een voering van polypropuleen met Welltex™. Aan de buitenkant heeft de deken een dunne maaslaag voor maximaal ademend vermogen. Versterkt bij de halsopening en zachtd wattering rond de schoft. De deken heeft een dubbele voorsluiting en kruissingels. Grote staartflap met bilkoorden. Betere pasvorm vanwege de rekbaarheid van de maasstof.



De Diamond is dus de vernieuwde versie van de "originele". De foto die bij Dochorse bij de Mia staat klopt dus niet, dit is ook de Diamond. De originele deken heeft de aansluiting voor een hals en gladde stof op de borst en bij de sluiting. De sluiting van de Diamond is ook aangepast naar een sluiting die niet af te stellen is. Wel zou de stof sterker moeten zijn.

Nog een toevoeging: Ik ben erg blij met de originele maasdeken. De Diamond heb ik nog nooit gezien dus ik weet het verschil qua stof niet. Ik gebruikte de maasdeken veel na het rijden (paard is helaas geblesseerd) en dit kon bijna het hele jaar rond. Enkel met erge kou had ik graag een fleece versie gehad en voor hartje zomer heb ik nu de cooler met enkel op de rug een rand BoT. De originele maasdeken heeft 2 lagen stof, de maasstof aan de buitenkant en aan de binnenkant een voering met Welltex. Mijn deken blijft overigens heel netjes, terwijl ze er best wel eens mee schuurt oid. Ze is zeker niet zuinig met haar dekens maar na 2 jaar is er nog geen maasje kapot!

Mette

Berichten: 4012
Geregistreerd: 09-02-08

Re: Back-on-Track en/of Infratex. (Keramisch textiel voor paard)

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-16 19:16

Oh ik juist wel! Heerlijk als ik het koud heb lekker de coltrui aan <3

Ik draag de shirts ook in de zomer. Het is een andere soort warmte dan gewone warmte. De stof stimuleert juist de bloedsomloop waardoor de warmte wordt afgevoerd bij bijv peesbeschermers. Normaal is dat een heel slecht doorbloed gebied en daardoor blijft de warmte van neoprenen beschermers heel lang hangen waardoor er schade kan ontstaan. Mijn paard heeft zeker natte benen als ik in de zomer fanatiek heb gereden met de beschermers om, maar dan zweet ze daar zelfs zonder dat ze beschermers om heeft.

Mette

Berichten: 4012
Geregistreerd: 09-02-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-16 23:23

Ik heb de mesh beschermers in het wit. Ze waren eerst enkel in zweden te krijgen, ik heb ze toen via Back on Track Benelux besteld. Nu zijn ze wel in NL te krijgen, ik dacht via frutsels (backontrackvoorpaarden.nl).

Mette

Berichten: 4012
Geregistreerd: 09-02-08

Re: Back-on-Track en/of Infratex. (Keramisch textiel voor paard)

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-16 16:06

Ik heb de bruine (oudere) regendeken van back on track en die heeft volgens mij wel volledig keramische voering? Ik zal het eens nakijken als ik hem in handen heb. Mijn haf heeft altijd 5.9 (175) en had dat van deze deken ook :)

Mette

Berichten: 4012
Geregistreerd: 09-02-08

Re: Back-on-Track en/of Infratex. (Keramisch textiel voor paard)

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-16 19:28

Ja! Ik heb de kleinste en daar pas ik languit prima onder (1.70). Heerlijk voor op de bank :)

Mette

Berichten: 4012
Geregistreerd: 09-02-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-16 23:53

Sjafrane schreef:
Is ook wel. Alleen ik zou nog een dunner willen


Er is ook een vliegendeken versie, maar die heeft enkel over de rug een strook welltex. Ik heb hem van de zomer veel gebruikt bij het wandelen met geblesseerd paard. Echt heel handig is hij niet, want hij trekt gauw scheef omdat hij buiksingels mist.. Verder echt een luchtige deken! :) Je kan hem dus niet op doen en je paard en mee in de wei zetten. Op stal ging bij mij prima.
http://backontrackvoorpaarden.nl/home/4 ... ooler.html

Mette

Berichten: 4012
Geregistreerd: 09-02-08

Re: Back-on-Track en/of Infratex. (Keramisch textiel voor paard)

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-16 00:14

Welke bedoel je Maaike? De Fedimax of de Back on Track?

Mette

Berichten: 4012
Geregistreerd: 09-02-08

Re: Back-on-Track en/of Infratex. (Keramisch textiel voor paard)

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-17 12:18

Ja die draagt mijn paard veel in de wei. Blijven erg lang mooi! Paard krijgt er geen plekjes van.

Mette

Berichten: 4012
Geregistreerd: 09-02-08

Re: Back-on-Track en/of Infratex. (Keramisch textiel voor paard)

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-17 23:14

Wie kan mij vertellen of de Ionic producten ook worden afgeraden bij dracht? :)

Ik heb een hele collectie BoT dekens maar die hebben nu even vrij ivm dracht. Ik vind de pasvorm erg goed! Ik heb de regendeken, de mesh deken, een onderdeken, winterdeken en uitrijdekens. Gelukkig allemaal (afgezien van de mesh) met dikke korting kunnen scoren (70% ongeveer) dus dan is het te betalen. Enkel de gaasdeken, de zomer versie vind ik een mindere pasvorm hebben. Die valt op de borst erg laag.

Mette

Berichten: 4012
Geregistreerd: 09-02-08

Re: Back-on-Track en/of Infratex. (Keramisch textiel voor paard)

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-17 23:24

Ja! Ik weet dat de fleecedeken wat krap kan vallen, en de uitrijdekens heb ik ook een maatje groter omdat die anders te kort waren. Qua ligging vind ik ze top. Mijn haf heeft vorig jaar heel veel met de regendeken gestaan en hier nooit schuurplekken van gekregen.

Mette

Berichten: 4012
Geregistreerd: 09-02-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-17 09:36

PanamaD schreef:
Hoe loop jij tegen zulke geweldige kortingen aan? Ik de hoogste die ik tegen kwam was 25% :=
De onderdeken zou ik ook wel willen maar dan misschien als ik die 70% korting tegen kom haha!


Haha ik heb een klein maatje nodig, 125 en soms 135 bovenlengte. Op evenementen hebben ze wel eens wat staan met flinke korting maar dat is meestal kleine maatjes. Daar heb ik dit alles gescoord :D Het is vaak wel oudere collectie of er zitten geen originele buiksingels bij, maar daar lig ik niet wakker van. De bruine regendeken heb ik bijv voor 50 euro gekocht.

Mette

Berichten: 4012
Geregistreerd: 09-02-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-17 22:52

brighteyes85 schreef:
Op Equitana toch gegaan voor de meshdeken en daarbij een dekje gekregen. Gister na de training de deken opgelegd en vandaag krijgt ze de deken op bij het binnenkomen op stal. Ik ben benieuwd of het wat verbetering gaat geven in dr rug en schouder.

Hoorde ook van een ander merk gister, maar ik kan even niet meer op de naam komen. Het was dacht ik iets met een S. Ik zal het nog een keer navragen, misschien kennen jullie het?
Het schijnt hetzelfde te zijn al BoT en BoT is voorheen van een andere leverancier geweest en de oude leverancier is deze lijn begonnen met dezelfde BoT kwaliteit maar tegen een betere prijs.


Ceratex? Zij stonden ook op Equitana!

Mette

Berichten: 4012
Geregistreerd: 09-02-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-17 22:59

brighteyes85 schreef:
Ja Ceratex idd, ik had de C aangehoord voor een S :+


Klinkt bijna hetzelfde toch? :D

Ik heb oa de uitrij- en fleecedekens bekeken en vond de prijs niet echt veel scherper en qua kwaliteit een stuk dunner/minder mooi afgewerkt.

Mette

Berichten: 4012
Geregistreerd: 09-02-08

Re: Back-on-Track en/of Infratex. (Keramisch textiel voor paard)

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-17 21:56

Ik draag die dingen ook graag maar heb dit nog nooit gezien? Lijkt wel alsof het randje (welke andere stof heeft dan dat fleece) afgeeft op je huid? Heb je ze al eens gewassen? Misschien dat het dan over is.

Mette

Berichten: 4012
Geregistreerd: 09-02-08

Re: Back-on-Track en/of Infratex. (Keramisch textiel voor paard)

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-17 10:02

Mijn blauwe dekje is inderdaad ook aardig verwassen. Was zeker niet na 2x, maar hij is nu behoorlijk vaal geworden helaas!

Mette

Berichten: 4012
Geregistreerd: 09-02-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-17 20:08

Jeetje wat ziet die deken eruit!! :wow:
Ik heb precies dezelfde, gebruik hem nu een jaar en ziet er echt nog perfect uit.

Je kan idd rechtstreeks met BOT Benelux contact opnemen, zou ik zeker doen!

Mette

Berichten: 4012
Geregistreerd: 09-02-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-17 19:36

Ziolette schreef:
Wij hebben ook 2 recuptexdekens en we zijn er echt heel tevreden over :j. Superfijn ook dat ze te gebruiken zijn bij drachtige merries. Een van onze drachtige merries heeft problemen met de lymfebanen in de rug, dat kan vanwege de dracht nu niet behandeld worden maar ze heeft echt duidelijk baat bij de recuptex.


Welke behandeling is niet toegestaan tijdens de dracht? Mijn merrie is tijdens haar dracht 2x behandeld door een DA die ook chiropractor is. Volgens haar geen enkel probleem, juist alleen maar beter omdat dracht fysiek zwaar is en hoe beter ze in hun vel zitten, hoe beter de dracht gaat. Daarbij heeft mijn merrie ook hele periodes (wekenlang achtereen) met back on track springschoenen gestaan. Ook het dekje heb ik gewoon gebruikt tijdens de dracht. Veulen lijkt desondanks helemaal heel en compleet :D

Mette

Berichten: 4012
Geregistreerd: 09-02-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-17 22:53

Rivano, mijn vraag ging niet zo zeer over het al dan niet gebruiken van Back on Track tijdens de dracht, maar meer waarom die lymfebanen niet behandeld mogen worden. Ik dacht dat ze een andere behandeling bedoelde dan Back on Track.

En ja ik was zeker op de hoogte van hun advies, ik heb daar ook contact over gehad met Back on Track. Ze weten niet wat het doet, en ze kunnen het niet onderzoeken omdat onderzoek niet ethisch te verantwoorden is. Dat was het antwoord dat ik kreeg. Dus in het kader van voorzorgsmaatregelen mocht het niet gebruikt worden. Mijn dierenarts vond het gebruik van beenbeschermers/springschoenen en kortere tijd een dekje (max een uur lag hij erop) echt geen probleem. Een deken 24/7 op heeft zij ook niet gehad nee. Maar het is natuurlijk een afweging die ieder voor zich moet maken :)

Ziolette; mijn merrie is zowel in de eerste 3 maand, als in de laatste 1,5 maand behandeld, ook in het bekken gebied. Uiteraard in goed overleg maar zij vond het geen reden om niet te doen. Mijn merrie was er ook erg blij mee, zeker in de laatste 1,5 maand. Maar ik begrijp helemaal dat je geen risico wilt nemen! Ook hier weer hetzelfde denk ik als bij Back on Track. Je gaat hier niet zomaar onderzoek naar doen, want je krijgt dat qua ethiek ook lastig door een onderzoekscommissie heen :D


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 996981, _RobinA_, Brigitte_D, Camino_S, Cheytjuh, Dido2316, GoogleAdsense, Ineke2, Plonspony, Rubi_, SUSANNEx en 128 bezoekers