wolfstand

Moderators: Coby, Dyonne, Nicole288, Apple, Pistasche, C_arola

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

jorretje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-16 16:23

Als je bang bent dat hij er last van heeft kan je ervoor kiezen om enkel bitloos te rijden, aangezien hij dat toch al kent. Mocht je merken dat hij echt last heeft zou ik dat echt aangeven bij de eigenaar. Maar het hóeft lang niet altijd problemen te geven.
Ik wou het risico niet lopen en heb er bij mijn paard heel bewust vóór ik met een bit begon een paardentandarts bij gehaald (géén gebitsverzorger, nee echt een paardentandarts). Paard was toen 3,5. Er bleken wolfskiezen (ik noem wolfskiezen wolfstanden :o? ) te zitten dus die zijn meteen getrokken (was zo gebeurt en kostte niets extra). Jaar later bij het jaarlijkse tandartsbezoek (paard was 4,5) kwamen de hoektandjes net door (die noemen jullie hier ruinentanden / hengstentanden?) net door. Over een paar maanden krijgt hij weer bezoek en zullen zijn hoektanden bij worden geveild (paardentandarts is tevens zijn veearts, dus recent bij het enten nog even laten checken of ze geen hinder veroorzaakten).

:¨·.·¨:
`
·. Gijs van de Hertoghoeve
Gijs staat ter dekking via KI Gijs op facebook
viewtopic.php?f=250&t=1873568

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie