wolfstand

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

kado18
Berichten: 15
Geregistreerd: 23-10-16
Woonplaats: Deventer

wolfstand

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-10-16 16:42

Geen idee of dit hier mag!

Mijn verzorgpaard heeft twee zogenoemde wolfstanden (de kiezen)

Binnenkort het rijden oppakken na trauma, word bitloos gereden maar soms ook met bit. Volgens de eigenaresse zou hij hier geen last van hebben, maar wil toch graag van jullie een mening horen of eventuele ervaringen.

Groetjes Kado18.


kado18
Berichten: 15
Geregistreerd: 23-10-16
Woonplaats: Deventer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-10-16 17:57

paardje1983 schreef:
Als ie wolfstanden heeft dan zo snel mogelijk de tandarts erbij.


Dit stelde ik zelf ook aan de eigenaresse voor. Bedankt voor je reactie, leg het bij haar neer maar ik heb er jammer genoeg niet zo'n grote inbreng in, is nogsteeds haar keuze.

kado18
Berichten: 15
Geregistreerd: 23-10-16
Woonplaats: Deventer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-10-16 18:01

kado18 schreef:
paardje1983 schreef:
Als ie wolfstanden heeft dan zo snel mogelijk de tandarts erbij.


Dit stelde ik zelf ook aan de eigenaresse voor. Bedankt voor je reactie, leg het bij haar neer maar ik heb er jammer genoeg niet zo'n grote inbreng in, is nogsteeds haar keuze.



Het zijn zegmaar die twee tandjes na zijn voortanden en nog tussen de tanden in de kaak.
Precies waar het bit zou moeten komen, ze zegt dat het niet veel uitmaakt en dat hij er geen last van zal hebben, wat zijn de gevolgen op langere termijn als deze er niet worden uitgehaald?
Laatst bijgewerkt door kado18 op 23-10-16 18:03, in het totaal 1 keer bewerkt

kado18
Berichten: 15
Geregistreerd: 23-10-16
Woonplaats: Deventer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-10-16 18:03

Azmay schreef:
Mijn tandarts heeft de scherpe punten eraf gehaald en zei dat ik er verder geen problemen bij zou krijgen. Wolfstanden zijn geen ruinentanden he?


Nee maar de zogenoemde ruinentanden/hengstentanden zijn jammer genoeg wel de wolfstanden.

kado18
Berichten: 15
Geregistreerd: 23-10-16
Woonplaats: Deventer

Re: wolfstand

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-10-16 10:57

Bedankt voor jullie informatie, zolang hij er geen last van heeft laat ik het zoals het is.

kado18
Berichten: 15
Geregistreerd: 23-10-16
Woonplaats: Deventer

Re: wolfstand

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-10-16 19:19

Dankjewel voor de informatie.

Aangezien we het rijden echt nog aan het opoppakken zijn we nu met het hoofdstel en bit longeren met zadel zodat hij hier weer aan kan wennen. Hij vind het wel echt weer wennen zit telkens met zn hoofd te schudden maar merk niet dat hij echt last heeft van het bit en de tanden.

Ik begin met hem met bit aangezien hij een trauma heeft en een hele tijd stil gestaan heeft (hij is ook erg groen) wil ik voor mijn eigen veiligheid eerst met bit en wel gewoon rijden zoals ik dat bitloos zou doen maar met bit heb je net ietsjes meer te zeggen als er iets voorvalt.

Af en toe ga ik wel lekker bitloos stappen en draven als het na een tijd goed gaat in de stap. Want als hij het toch al kent, hij is bitloos ingereden, waarom dan met bit rijden.

Nogmaals bedankt voor de informatie :) zolang hij er geen last van krijgt laat ik het zo.

kado18
Berichten: 15
Geregistreerd: 23-10-16
Woonplaats: Deventer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-10-16 19:20

kado18 schreef:
Dankjewel voor de informatie.

Aangezien we het rijden echt nog aan het opoppakken zijn we nu met het hoofdstel en bit longeren met zadel zodat hij hier weer aan kan wennen. Hij vind het wel echt weer wennen zit telkens met zn hoofd te schudden maar merk niet dat hij echt last heeft van het bit en de tanden.

Ik begin met hem met bit aangezien hij een trauma heeft en een hele tijd stil gestaan heeft (hij is ook erg groen) wil ik voor mijn eigen veiligheid eerst met bit en wel gewoon rijden zoals ik dat bitloos zou doen maar met bit heb je net ietsjes meer te zeggen als er iets voorvalt.

Af en toe ga ik wel lekker bitloos stappen en draven als het na een tijd goed gaat in de stap. Want als hij het toch al kent, hij is bitloos ingereden, waarom dan met bit rijden.

Nogmaals bedankt voor de informatie :) zolang hij er geen last van krijgt laat ik het zo.



Excuses voor de typefouten, mijn toetsenbord is niet altijd de grootse vriend :)


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amazonbot, Blacky94, ComscoreBot, lgw, Wescha, Whizz en 29 bezoekers