Verstopte slokdarm Help!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

sienemien

Berichten: 171
Geregistreerd: 04-04-16
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-16 18:36

Ik heb dit in april ook aan de hand gehad met mijn pony. DA had toen ook buscopan gespoten en mijn pony mocht niks meer eten of drinken, moest zelfs op stal staan zonder stro of hooi.
Bij mij was dat toen wel opgelost na een paar uur, maar ze heeft er wel een longontsteking op na gehouden. Die heeft zo lang aangesleept dat ze eraan is overleden..
Ik wil je niet bang maken, maar laat dit aub oplossen, voordat het te laat is.. Je pony zit er al de hele dag mee dus denk niet dat het zomaar gaat weggaan

Ik schat dat de kosten niet zo heel erg hoog zullen zijn, misschien (een paar) 100 euro maximum.. Hangt er ook vanaf waar je het laat doen..
Laatst bijgewerkt door sienemien op 04-10-16 18:43, in het totaal 1 keer bewerkt


sienemien

Berichten: 171
Geregistreerd: 04-04-16
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-16 18:42

Storm2009 schreef:
Onze oudere merrie heeft dat destijds ook gehad. Kosten geen idee.kun je je da voor bellen.

Het masseren van de brok in haar keel van buitenaf hielp wel. Maar of dat medisch verantwoord is weet ik niet



Heb ook al eens gehoord dat dat kan helpen, maar NOOIT van beneden naar boven wrijven, altijd richting de maag wrijven! Paarden kunnen niet zo goed iets terug omhoog hoesten, en dan kan het richting luchtpijp gaan en zo naar de longen.. vertelde mijn dierenarts me toen ik het aan de hand had

sienemien

Berichten: 171
Geregistreerd: 04-04-16
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-16 19:24

Pepperone schreef:
De DA zei dat als het om half negen nog niet was dat we dan het weg moeten laten spoelen.
Sorry voor de onduidelijkheid. :o



Mijn DA heeft me ook wel even het laten aankijken, maar bij mij was het dan wel weg na enkele uren.. Zou gewoon voor de zekerheid hem/haar terug laten komen.. Wat de gevolgen hiervan kunnen zijn wens ik echt niemand toe :(

Ik denk, als hier nog een van mijn andere paarden opnieuw een slokdarmobstructie heeft, dat ik meteen de trailer aanhang en naar de kliniek rij.. Ik neem absoluut geen risico's meer, paardjes zijn me te dierbaar :o

P.s: spoelen ging bij mij overigens niet, stukje biet zat bij mijn paard te hoog in de slokdarm, waardoor het water in de luchtpijp zou kunnen lopen..
Laatst bijgewerkt door sienemien op 04-10-16 19:26, in het totaal 2 keer bewerkt

sienemien

Berichten: 171
Geregistreerd: 04-04-16
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-16 19:26

CoreMeltdown schreef:
Idd, het beeld is zo angstaanjagend dat je het nooit meer vergeet, net alsof je paard aan het schrikken is. Ik wil ook niet weten welke schade de slokdarm ondertussen heeft opgelopen vanbinnen. Dan zit je nog met het risico van infectie daar ... Haal de DA er alsjeblieft gewoon nu bij!


Inderdaad, daar lijkt het op! Ook al stelde de DA me gerust dat het paard ervan niet kan stikken.. Wat niet wilt zeggen dat er zomaar rustig afgewacht kan worden!

sienemien

Berichten: 171
Geregistreerd: 04-04-16
Woonplaats: België

Re: Verstopte slokdarm Help!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-16 19:27

Ben toch eigenlijk ook wel benieuwd, TS?

sienemien

Berichten: 171
Geregistreerd: 04-04-16
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-16 19:14

Veel sterkte Pepperone, echt super jammer dat je shet het niet gehaald heeft :(
Maar zoals velen en jijzelf al zeggen: welke pony wordt nog zo oud? prachtige leeftijd!

Denk maar terug aan de leuke tijden, en veel sterkte nogmaals :(:)


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: belle_boef, Chinas, Laura82, Luzerna, xPenny en 30 bezoekers