Reuma bij paard

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Mist

Berichten: 9453
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: noord brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-16 19:44

Jessix schreef:
Een paard kan wel reuma krijgen maar dan de variant artrose en (acute) artritis. Het eerste is gewrichtsslijtage, het andere gewrichtsontsteking.


idd en je kan dat laten prikken, bloedonderzoek dus, ik ben even kwijt hoe de waardes dan heten. Een van mijn paarden had voordat ze ingereden was al artrose, maar was negatief voor deze test. Ze heeft ook tot haar 26ste met aangepast beslag geen last gehad van de artrose (+ hko en verbening vd hoefkraakbeenderen}



Mist

Berichten: 9453
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: noord brabant

Re: Reuma bij paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-16 18:28

wat Ibel zegt ! het komt wel voor bij paarden, maar is zeldzaam. Mijn paard is er ooit op getest omdat ze al 20 artrose had (maar wel rad was) ik weet nog dat ik de uitslag kreeg en mijn DA vroeg wat het betekende ik geloof dat het een waarde was van 1-4 of 1-5 en dat mijn paard negatief was. maar ik had er toen ook nog nooit van gehoord
http://www.thehorse.com/articles/10203/ ... management

Mist

Berichten: 9453
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: noord brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-16 18:35

Ibbel schreef:
Osteoarthritis is de Engelse term voor artrose.


ik neem aan dat je op mij reageerde ?

ging me om deze quote:

Another well-known form of arthritis is rheumatoid arthritis, a disease of the immune system that causes the immune system to attack healthy joint cells, creating inflammation and debilitating pain, but this is a people problem. "We think there are some cases in horses where there is an autoimmune joint problem, but it's rare in horses," Martinelli stated.

Mist

Berichten: 9453
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: noord brabant

Re: Reuma bij paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-16 19:03

mijn paard had lage en hoge overhoef o.a, maar dat is toch gewoon artrose (botbijvorming in dit geval)?


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: carineken, Ineke2, jadeken, Sanne1802 en 30 bezoekers