Insectenbeten?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
hojorie

Berichten: 27
Geregistreerd: 18-12-11

Insectenbeten?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-16 22:15

Afbeelding

Zijn dit insectenbeten?
Vanochtend toen ik de paarden buiten deed, was er niks aan de hand. Toen ik haar vanavond binnen deed viel mij direct deze bulten op. Ze zitten op beide kanten van de hals en in de manenlijn. (Zoals zichtbaar op de foto).

8nnemiek

Berichten: 43397
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-16 22:17

Voor insecten is het wel wat koud nu. Kan natuurlijk wel, maar ik zou eerder aan een giftige plant denken of een allergische reactie op een plant bv. Staan er bomen of struiken in de wei? Ze kan ook ergens in gerold hebben.

hojorie

Berichten: 27
Geregistreerd: 18-12-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-16 22:20

8nnemiek schreef:
Voor insecten is het wel wat koud nu. Kan natuurlijk wel, maar ik zou eerder aan een giftige plant denken of een allergische reactie op een plant bv. Staan er bomen of struiken in de wei? Ze kan ook ergens in gerold hebben.



Er staan verder geen bomen/struiken in de wei. Zal morgen eens kijken of ik een giftige plant zie. Ze had een deken op en onder haar deken zitten verder geen bulten, dus zou inderdaad ook nog kunnen dat ze ergens in gerold heeft..

doornrooss
Berichten: 69
Geregistreerd: 20-01-15

Re: Insectenbeten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-16 22:25

mijn paard heeft ook last van insectenbeten op zijn hals, ziet er hetzelfde uit als op foto maar dit zijn er wel veel in een korte tijd. giftige plant is idd ook optie

Taucha

Berichten: 1169
Geregistreerd: 05-06-13
Woonplaats: Katwijk

Re: Insectenbeten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-16 20:45

Het is ontzettend vochtig en tot vanochtend niet heel koud, dus zou zomaar kunnen dat het toch insectenbeten (muggen/knutjes/mieren) kunnen zijn. Zeker omdat het niet onder de deken zit.

Als hij niet schuurt dan gewoon zo laten en anders regelmatig met natuurazijn deppen.

Beterschap!