Levensverwachting paarden met PPID

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Elisa2

Berichten: 36678
Geregistreerd: 31-08-04

Re: Levensverwachting paarden met PPID

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-16 08:59

Hm die van ons heeft nog 2 jaar geleefd na de diagnose op oudere leeftijd..maar had het waarschijnlijk dus ook al een paar jaar. Hoe eerder je erbij bent hoe beter het schijnt te zijn.

5 jaar is jong, ik ken iemand die ook een paard had die het op 5 jaar had..die is uiteindelijk maar 9 jaar oud geworden.

''De echte discipel van de rijkunst heeft niet de erkenning door andere mensen nodig maar veel meer het gevoel om met zijn paard een te zijn. Ontbreekt deze harmonie, dan ontstaat in het beste geval volmaakte techniek, maar er ontstaat nooit volmaakte (rij)kunst.''

-Kurt Albrecht-


Elisa2

Berichten: 36678
Geregistreerd: 31-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-16 16:22

Sequoia schreef:
Iedereen al ontzettend bedankt voor de reacties! Als de ziekte dus niet als een trein loopt, dan kunnen ze er blijkbaar toch nog een hele tijd mee leven, met een beetje geluk...

Mijn pony is al 25, dus ik maak(te) me hier wel zorgen over... ze moet het ook al enkele jaren gehad hebben. Gelukkig doet ze het goed, ze heeft niet al te veel symptomen (eigenlijk alleen wat vachtproblemen op dit moment).

Wat ik me ook afvraag is waar paarden dan effectief aan sterven als ze PPID hebben, afgezien van het laten inslapen voor bv. chronische hoefbevangenheid?

Hebben jullie soms met verandering van voeding en/of supplementen een verbetering kunnen zien?

Nogmaals erg bedankt voor de reacties!



Volgens mij ligt dat er aan op welk gebied de tumor precies drukt..monnikskapspeper word volgens mij nog weleens gegeven als ondersteunend supplement. Wij voerden ook sowieso een vitamine supplement naast de medicijnen en magnesium geloof ik. Maar die van ons was met vlagen ook echt heel erg depressief terwijl het daar voor echt altijd een heel vrolijk paard was. Ik denk inderdaad dat je Cushing nooit moet onderschatten..want ze laten lang niet altijd symptomen zien.

''De echte discipel van de rijkunst heeft niet de erkenning door andere mensen nodig maar veel meer het gevoel om met zijn paard een te zijn. Ontbreekt deze harmonie, dan ontstaat in het beste geval volmaakte techniek, maar er ontstaat nooit volmaakte (rij)kunst.''

-Kurt Albrecht-

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Azhari, GoogleAdsense, IASCrawler, kamsel, OmgiliBot en 48 bezoekers