Operatief verwijderen botfragmentjes

Moderators: Coby, Dyonne, Nicole288, Apple, Pistasche, C_arola

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-16 15:14

Snap niet zo goed waarom je hebt laten opereren.
Dier was toch goed? Die fragmentjes zitten er waarschijnlijk al jaren en hebben toen niet voor problemen gezorgd, waarom zouden ze dat dan nu nog gaan doen?

Mijn ruin had op 3 jarige leeftijd al een chip. Die zit er nu, 11 jaar later, nog. Nooit een probleem aan gehad. En ik weet waar ik over praat - ik ben zelf meerdere keren geopereerd aan een OCD-knie.

Maar goed, het is vast al gebeurd. Ik hoop dat je merrie spoedig herstelt.

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-16 16:29

Little_Gift schreef:
Had ik gekozen de operatie niet te laten doen, dan kon dat ook, maar dan wisten we dat er ooit een dag kwam dat we het wel dienden te doen omdat op een dag die fragmentjes wel voor kreupelheid zorgen.

Dat is bangmakerij. Het is helemaal geen vaststaand feit dat die fragmenten ooit voor problemen gaan zorgen. Er is een kans. Maar de kans dat er nooit een probleem van komt is net zo groot. Het bewijs daarvan heb ik hier op de wei staan en het bewijs daarvan ben ik zelf.
Ik heb overigens zelf ook fragmenten in het gewricht gehad en geloof me, dat merk je direct. Daar loop je echt niet nog 14 dagen mee door. Na operatie overigens 0,0 gevolgschade. Ook dat verhaal valt imo in de categorie bankmakerij.

Geen enkele dierenarts heeft een glazen bol en ze zijn bij mijn weten ook nog altijd niet helderziend.
Wel verkopen ze graag operaties. Operaties die zelf niet zonder risico zijn, je zou niet de eerste zijn die zijn paard op die wijze verliest.
Je MOET niet opereren bij fragmenten, het kan. Maar het hoeft helemaal niet goed te gaan. Terwijl niets doen ook wel goed kan gaan. In dit geval had ik zelf niet gekozen voor opereren, het paard liep immers al jaren hogere sport zonder problemen, waarom dan de problemen opzoeken.

Neemt niet weg, blij dat het goed is gegaan.

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie