Pony met hoofdpijn

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Koper

Berichten: 30225
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Pony met hoofdpijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-09-16 22:47

Mijn pony heeft hoofdpijn. Een deel van die hoofdpijn is energetisch, ze draagt een deel van mijn hoofdpijn (ik heb een jaar of 12 geleden een virus opgelopen met als restverschijnselen hoofdpijn, duizeligheid, moeheid, vergeetachtigheid enz). Een deel van de hoofdpijn van mijn merrie heeft denk ik ook een prozaïscher kant: ze heeft PPID.

Wat kan ik doen om haar hoofdpijn te verlichten? Kan ik iets doen? Osteo komt binnenkort weer langs, zij kan ook cranio-sacrale dingen en heeft de schedel van mijn pony al eerder behandeld.
Laatst bijgewerkt door Koper op 22-09-16 22:47, in het totaal 1 keer bewerkt

"Að ríða er dans á milli tveggja ólíkra heima"
-þórarinn Eymundsson

Smiley-legenda in profiel :D *\o/*
We zijn nu bijna 22 jaar verder. En ik wil echt weten of pokemon inmiddels een pony heeft.


Koper

Berichten: 30225
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-09-16 23:00

In haar omgeving is het momenteel een graad of 10, en de lucht lijkt me fris genoeg voor Nederlandse begrippen.

Wat ik zoek is inderdaad het idee van een aspirine voor paarden. Alleen dan iever niet iets wat de pijn onderdrukt. Maar iets wat hem wegneemt.

"Að ríða er dans á milli tveggja ólíkra heima"
-þórarinn Eymundsson

Smiley-legenda in profiel :D *\o/*
We zijn nu bijna 22 jaar verder. En ik wil echt weten of pokemon inmiddels een pony heeft.

Koper

Berichten: 30225
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-09-16 23:06

Dat is niet mijn conclusie geweest ;)

Maar dat is mijn vraag niet. Mijn vraag is of iemand een goede tip heeft om de hoofdpijn weg te nemen (dus niet te maskeren).

Barbet, PPID is cushing. Een soort tumor in de hersenen waardoor processen in het lichaam ontregeld worden.

Mijn hoofdpijn is bij tijd en wijle minder sinds ik deze pony heb, inderdaad. De pony vindt het niet fijn als ik aan haar hoofd zit. Ze accepteert het, maar alleen omdat ze veel te braaf is. Wanneer ik d'r een halster om doe zie je meteen aan haar ogen en neusgaten dat ze dat al niks vindt. Doe ik een touw om haar hals (ipv een halster + touw) is er niks aan de hand en is ze gewoon zichzelf.
Laatst bijgewerkt door Koper op 22-09-16 23:08, in het totaal 1 keer bewerkt

"Að ríða er dans á milli tveggja ólíkra heima"
-þórarinn Eymundsson

Smiley-legenda in profiel :D *\o/*
We zijn nu bijna 22 jaar verder. En ik wil echt weten of pokemon inmiddels een pony heeft.

Koper

Berichten: 30225
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-09-16 23:11

robert45 schreef:
Wie heeft dan geconstateerd dat je paard hoofdpijn heeft en hij dat van jou heeft overgenomen?

Zij :)

De conclusie was die van een therapeut. Die overigens mensen behandelt, geen paarden. Ik was daar voor mijzelf.

Eucalyptus en menthol... ik vind het het proberen waard. Kan ik ergens olie ofzo vinden waar het in zit? En als het voor mijn pony niks is dan in elk geval voor mezelf :o

"Að ríða er dans á milli tveggja ólíkra heima"
-þórarinn Eymundsson

Smiley-legenda in profiel :D *\o/*
We zijn nu bijna 22 jaar verder. En ik wil echt weten of pokemon inmiddels een pony heeft.


Koper

Berichten: 30225
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-09-16 23:16

Ineke2 schreef:
De oorzaak weg nemen kan niet denk ik, tenzij je aan jezelf werkt en je er voor zorgt dat je zelf zo min mogelijk hoofdpijn hebt in haar buurt.

Uiteraard! De eerstvolgende keer dat ik bij die therapeut ben zal dat ook zeker hier om zijn :) En dat zal als het aan mij ligt nog dit jaar zijn.
Punt is dat de sessies daar nogal ingrijpend zijn. Ben er een week geleden geweest en ik ben dóódop. En het is een niet-fysieke vermoeidheid. Met slapen wordt het niet minder. Maar het is voor het goede doel :)

Acupunctuur, daar zeg je wat... hoe weet je of een acupuncturist voor paarden goed is en geen kwakzalver? :o Ik weet er namelijk niks van.

Kan acupunctuur ook in combinatie met osteopathie?

"Að ríða er dans á milli tveggja ólíkra heima"
-þórarinn Eymundsson

Smiley-legenda in profiel :D *\o/*
We zijn nu bijna 22 jaar verder. En ik wil echt weten of pokemon inmiddels een pony heeft.

Koper

Berichten: 30225
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-09-16 23:24

Frankrijk???

Anyway bedankt voor de tips :)

"Að ríða er dans á milli tveggja ólíkra heima"
-þórarinn Eymundsson

Smiley-legenda in profiel :D *\o/*
We zijn nu bijna 22 jaar verder. En ik wil echt weten of pokemon inmiddels een pony heeft.

Koper

Berichten: 30225
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-09-16 08:37

Bizzybijtje schreef:
En of paarden hoofdpijn hebben. En of je beseft dat schedelmassage ongeveer niets doet tegen hoofdpijn veroorzaakt door een tumor op de hypofyse.

Hier wil ik toch wel even op reageren. Als jouw paard kreupel loopt, vraag je je dan ook af of paarden wel pijn kunnen hebben in hun benen?
Ben je op de hoogte dat een cranio-sacrale behandeling iets anders is dan een massagetje?

Nirvana_ schreef:
Iemand vragen om je met het energetische deel te helpen?
Hier ook ervaring met paarden die letterlijk ziektes voor een deel overnemen... Zelf kan je al beginnen met dagelijks iets zeggen tegen je paard in de trant van 'wat van mij is blijft van mij, wat van jou is blijft van jou'.. Haar duidelijk proberen te maken dat je zelf je eigen problemen op kunt lossen en je haar hulp niet nodig hebt. Maar er zijn ook mensen die op dit vlak net wat duidelijker naar de paarden toe kan communiceren.

En natuurlijk werken aan de oorzaak van je eigen hoofdpijn, maar dat doe je lees ik al!

LadyMadonna schreef:
Eucalyptus olie heb ik van kneipp, voor in bad. Heb ook een poos een rol stick gehad waar etherische olieen inzaten wat ik dan in m'n nek deed. Ze hebben toch zeker wel zoiets als "de tuinen" in Frankrijk?


Als je besluit met etherische olien te werken (wat zeker veel kan doen!), koop dan niet die van de tuinen. De olie is het super geconcentreerde overblijfsel van de plant waarna hij vernoemd is, en de zuiverheid van dit product heeft veel invloed op de werking ervan. Daarbij moet jij voor de hoofdpijn wellicht iets anders hebben dan eucalyptus, dus laat je even informeren! Ik zou je de Silverlinde willen aanraden (doen mens en paard) of anders doTerra.


Dank je wel voor je tips! Ik wist niet dat er mensen zijn die energetische hulp kunnen bieden aan paarden. Hoe weet je dan of je een goede te pakken hebt?

De osteo die langs komt heeft de opleiding gedaan bij Hippo Sofia. Als ik het goed heb is dat ook ICREO gecertificeerd? Zij behandelt mijn paardjes al een tijdje, is er 2 keer per jaar. In juni zijn de schedelbotten van mijn merrie als laatste onder handen genomen.

"Að ríða er dans á milli tveggja ólíkra heima"
-þórarinn Eymundsson

Smiley-legenda in profiel :D *\o/*
We zijn nu bijna 22 jaar verder. En ik wil echt weten of pokemon inmiddels een pony heeft.

Koper

Berichten: 30225
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-09-16 14:07

Wedervraag: welke medicatie verlicht de hoofdpijn dan?

Ik ben blij met de tips over energetische behandelingen en acupunctuur die zijn aangedragen. Dat lijkt op wat ik zoek. Als iemand een tip heeft voor een betrouwbare behandelaar, in Midden-Nederland, zou ik het graag horen :)

"Að ríða er dans á milli tveggja ólíkra heima"
-þórarinn Eymundsson

Smiley-legenda in profiel :D *\o/*
We zijn nu bijna 22 jaar verder. En ik wil echt weten of pokemon inmiddels een pony heeft.

Koper

Berichten: 30225
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-09-16 00:23

Ik heb sinds ruim 12 jaar elke dag hoofdpijn en chemische pijnstillers werken echt niet (meer). Ga ik me er beter door voelen: ook dat niet. Ik word er alleen misselijk van. Wil ik dat dus voor mijn pony? Nou nee.

En echt no way in hell dat één van mijn dieren ooit nog metacam krijgt. Heb van die rotzooi mijn andere paardje aan vier hoeven tegelijk bevangen gehad. Dat vind ik niet voor herhaling vatbaar. Deze pony is juist eindelijk van de bevangenheid (die ze aan een veearts te danken heeft) af en dat wou ik graag zo houden. Geen háár op mijn hoofd die eraan denkt om die meuk aan een dier te geven, en al helemaal niet voor langere tijd. Die pony moet nog een paar jaar mee.

Mijn pony krijgt ondersteuning tegen de PPID. Aan de mensen die in dit topic fijne tips hebben gepost of per PB hebben gestuurd: dank jullie wel. Ik heb nog geen acupuncturist gevonden, mocht iemand er één weten (in Midden-Nederland) dan hoor ik het heel graag.

"Að ríða er dans á milli tveggja ólíkra heima"
-þórarinn Eymundsson

Smiley-legenda in profiel :D *\o/*
We zijn nu bijna 22 jaar verder. En ik wil echt weten of pokemon inmiddels een pony heeft.

Koper

Berichten: 30225
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-09-16 00:37

Het gaat niet om spiegelen. Het gaat om een fysiek probleem van een ander dragen. Zoals ontelbare dieren dat voor hun mens, en kinderen voor hun ouders (of verdere voorouders) doen.

goh... ik dacht echt dat dat soort dingen algemeen bekend zijn. Maar blijkbaar op bokt niet.

"Að ríða er dans á milli tveggja ólíkra heima"
-þórarinn Eymundsson

Smiley-legenda in profiel :D *\o/*
We zijn nu bijna 22 jaar verder. En ik wil echt weten of pokemon inmiddels een pony heeft.

Koper

Berichten: 30225
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-09-16 19:35

bigone schreef:
Misschien een hele vervelende vraag voor je : Waarom MOET de pony nog een paar jaar mee! . Indien je weet dat een dier lijd en blijkbaar doet ze dat , ook wanneer je eigen conclusie klopt, dan zou het misschien eerder een optie zijn dat je zelf weer door de mallemolen gaat om van je eigen hoofdpijn af te komen zodat je pony er niet die van jou (naast de cushing tumor) bij heeft.

Omdat ze over een paar jaar haar eigen opvolger moet opvoeden. Mijn pony is gezelschapspony omdat mijn ruin anders alleen staat en als zij er niet meer is moet er dus een andere pony zijn om haar in die zin te vervangen. Mijn pony heeft zelf 16 veulens gehad en veel andere veulens helpen opvoeden. Daar is ze goed in en ik wil straks graag een fatsoenlijk opgevoed veulen. Aangezien mijn ruin het wel heel leuk vindt om met jong spul te spelen maar hij op didactisch vlak niet zo veel voorstelt.

Daarom ook dat ik die pony nu zo veel mogelijk klachtenvrij wil hebben. Per pb heb ik gelukkig nog een paar handige tips gekregen :) Nadat mijn therapeut met mij aan de slag is geweest komt er iemand langs voor mijn pony. Maar eerst wil ik graag dat mijn energieën de boel zo min mogelijk verstoren zodat mijn pony zo goed mogelijk geholpen kan worden.

Freeride kurkumapasta krijgt ze sinds anderhalf jaar :)

"Að ríða er dans á milli tveggja ólíkra heima"
-þórarinn Eymundsson

Smiley-legenda in profiel :D *\o/*
We zijn nu bijna 22 jaar verder. En ik wil echt weten of pokemon inmiddels een pony heeft.

Koper

Berichten: 30225
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-09-16 19:41

Babootje schreef:
Maar kan ook zijn dat ze iets anders heeft en dat haar symptomen los staan van de cushing.
Als het wel het gevolg is van de cushing, kan de reguliere medicatie de klachten verminderen.

Tuurlijk, voor het zelfde geld is het een hormonaal probleem. Daarom ook dat ik in dit topic vraag om een goede therapeut die mijn pony kan helpen.

Daarnaast ben ik inderdaad op de hoogte dat de farmaceutische industrie momenteel niet verder komt dan wij van Boehringer Ingelheim adviseren Boehringer Ingelheim. Betekent dat dan dat ik daar genoegen me moet nemen? Natuurlijk niet. Het middel is in veel gevallen erger dan de kwaal. Ik zoek naar een goede oplossing en die heeft niet één dierenarts nog kunnen bieden.
Daarnaast gaat er hier, behalve voer, alleen oraal iets in mijn dieren als het iets in het verteringsstelsel moet doen. Ze worden bij voorbeeld wel eens ontwormd :+ Maar ik ga de maag en darmen niet zwaarder belasten dan nodig.

"Að ríða er dans á milli tveggja ólíkra heima"
-þórarinn Eymundsson

Smiley-legenda in profiel :D *\o/*
We zijn nu bijna 22 jaar verder. En ik wil echt weten of pokemon inmiddels een pony heeft.

Koper

Berichten: 30225
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-09-16 00:06

Ir111 schreef:
Volgens mij heb je al iemand gevonden maar anders Linda van Diepen, osteopaat en acupuntuur en nog wat andere dingen (oa dierenarts). Zij komt in het midden van het land.

http://www.horseinmotion.nl

Haar heb ik wel eens aan het werk gezien, vond haar erg kundig en nuchter. Inmiddels heb ik al een tijdje een (andere) osteopaat voor mijn paardjes, ik wist niet dat Linda ook acupunctuur doet. Dank je wel!

O ja, voor de mensen die menen dat ik mijn pony zorg onthoud: het is maar goed dat jullie haar niet gezien hebben toen ik haar net had.

"Að ríða er dans á milli tveggja ólíkra heima"
-þórarinn Eymundsson

Smiley-legenda in profiel :D *\o/*
We zijn nu bijna 22 jaar verder. En ik wil echt weten of pokemon inmiddels een pony heeft.

Koper

Berichten: 30225
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-09-16 00:33

Toen ik 'r net had was ze al een tijdje niet behandeld voor bij voorbeeld hoefbevangenheid en een indrukwekkende wormenpopulatie. En eigenlijk heb ik weinig zin om nog inhoudelijk te reageren in een topic waar mensen tegen mij menen te kunnen zeggen dat ik mijn pony zorg onthoud. Ik heb gevonden wat ik wilde weten, en voor mij is daarmee het topic niet meer van verder nut.

"Að ríða er dans á milli tveggja ólíkra heima"
-þórarinn Eymundsson

Smiley-legenda in profiel :D *\o/*
We zijn nu bijna 22 jaar verder. En ik wil echt weten of pokemon inmiddels een pony heeft.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: hagelslag, Trendiction en 78 bezoekers