Spieraanhechting voor rugstretch?? Help!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Laura

Berichten: 8338
Geregistreerd: 20-02-01
Woonplaats: Midden van Gelderland

Spieraanhechting voor rugstretch?? Help!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-10-02 11:56

Ik ben Iwaldo nu na het rijden aan het stretchen, dwz hals buigen, benen buigen en vasthouden, etc. Nu moet ik de rug ook kunnen stretchen volgens mijn boek, door op een bepaalde spieraanhechting onder de buik te drukken, als reactie krult ie dan zijn rug op. Hierdoor worden de rugspieren gestretched. Je weet wel, wat sommige dierenartsen ook wel eens doen.

Nu kan ik die plek niet vinden, of misschien druk ik te zacht.. en mijn boek (engels) kan me daar niet echt in helpen... de beschrijving is nogal vaag.

Wie kan mij vertellen waar die plek zit en wat ik dan het beste kan doen? Drukken, kriebelen? Waldo kan het iig, bij de masseuse deed ie het ook heel netjes Haha!

Nothing tastes as good as being lean feels *profielupdate*
Goed voornemen 2007: Sommige PBtjes slippen er nog wel eens tussendoor... dus mocht je geen respons krijgen; stuur svp nog eens en niet boos worden hoor Haha!


Laura

Berichten: 8338
Geregistreerd: 20-02-01
Woonplaats: Midden van Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-10-02 13:04

Prikkelen? Knijpen? Extreme duivel hihi Ik ga het eens proberen. dus net achter de singel?

Inderdaad, staart doe ik ook. Ik begin met worteltjes links en rechts houden zodat ie heel ver moet buigen in de hals. Dan worteltje laag tussen de benen houden = zakken, worteltje hoog.. dan de voorbenen naar voren strekken, naar achter, in een rondje, dan de achterbenen naar voren,naar achter en overdwars (aan de linkerkant staan en het rechterbeen onder de buik door pakken) Hierna de staart, rondjes draaien en trekken..

en gek dat mijn stalgenoten staan te kijken Haha!

Nothing tastes as good as being lean feels *profielupdate*
Goed voornemen 2007: Sommige PBtjes slippen er nog wel eens tussendoor... dus mocht je geen respons krijgen; stuur svp nog eens en niet boos worden hoor Haha!

Laura

Berichten: 8338
Geregistreerd: 20-02-01
Woonplaats: Midden van Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-10-02 15:45

Dat doet Iwaldo ook als ik op zn buik kriebel Knipoog Nu dus nog stretchen ipv het zaakje laten hangen.. lol

Nothing tastes as good as being lean feels *profielupdate*
Goed voornemen 2007: Sommige PBtjes slippen er nog wel eens tussendoor... dus mocht je geen respons krijgen; stuur svp nog eens en niet boos worden hoor Haha!

Laura

Berichten: 8338
Geregistreerd: 20-02-01
Woonplaats: Midden van Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-10-02 22:36

Verdorie.. vanavond weer geprobeerd maar het lúkt gewoon niet!!
Nog eens samenvatten... twee handen vanaf de singel.. op de middenlijn, duw ik recht omhoog met mijn duimen/vingertoppen??!

Nothing tastes as good as being lean feels *profielupdate*
Goed voornemen 2007: Sommige PBtjes slippen er nog wel eens tussendoor... dus mocht je geen respons krijgen; stuur svp nog eens en niet boos worden hoor Haha!

Laura

Berichten: 8338
Geregistreerd: 20-02-01
Woonplaats: Midden van Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-11-02 21:30

pfffff leuke reactie heb je zeg...
ik heb je een paar weken geleden gepbt of jij me misschien kon helpen met het vinden van die punten, gezien je profiel.. en dan krijg ik geen antwoord terug maar lees ik ineens zo'n reactie. Aardig Boos!

Misschien moet je ook eens kijken naar mijn topic over 'je paard stretchen' op paardenpraat? Ik geloof dat daar duidelijk bijstaat dat je je paard niet moet stretchen als ie koud is.

Wat betreft die staart, sla de paardenmassageboeken er maar eens op open. Voor de goede orde, ik heb Iwaldo laten behandelen door een goede paardenmasseur en die deed hetzelfde. Beide boeken die ik heb geven dit als tips... ik ben op zoek geweest naar een goede cursus paardenmassage maar aangezien die er niet zijn in Nederland moet ik het helaas doen met mijn boek.
Als je het allemaal zo goed weet, kan je misschienvolgende keer mij wat tips geven als ik daarom vraag ipv preken.. die mag je de volgende keer voor je houden Boos!

Nothing tastes as good as being lean feels *profielupdate*
Goed voornemen 2007: Sommige PBtjes slippen er nog wel eens tussendoor... dus mocht je geen respons krijgen; stuur svp nog eens en niet boos worden hoor Haha!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: hanne2001, noox, Trendiction en 21 bezoekers