Kissing Spines

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Maanoogje

Berichten: 1244
Geregistreerd: 19-04-10
Woonplaats: Rotterdam

Kissing Spines

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-07-15 18:49

Mij is door de eigenaar van mijn verzorgpaard verteld dat ze Kissing Spines heeft. Nu had ik nog nooit van deze aandoening gehoord voor ik met haar in aanraking kwam, maar het lijkt haar niet erg te belemmeren in haar leven.

Wat ik wel dacht te weten is dat zoiets niet over kan gaan en we er met haar her beste van kunnen maken. Een ander verzorgstertje van haar zag dat toch anders. Zij opperde namelijk doodleuk dat als ze nu vaker aan de teugel zou lopen, het allemaal over zou gaan. (Dit zei ze in zo'n gesprekje wat je wel eens hebt als je je paard een compliment geeft, waar ik in dit geval dus naastliep toen het paard haar hoofd omlaag deed om aan haar bit te sabbelen.)

Ik heb niet zo'n zin in ruzie met haar, dus ik liet het maar voor wat het was, maar ik wil toch graag weten wie er fout zat en of er iets belangrijks is wat ik over de aandoening moet weten.

Not all those who wander are lost.



Maanoogje

Berichten: 1244
Geregistreerd: 19-04-10
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-07-15 19:11

Ik moet wel zeggen dat ze eerst niet meer dan 2 ruiters had en vooral vaker voor de kar liep. (Puur omdat ze dat prettiger vind.) Dit paard heeft er niet veel last van, maar ik maak me tegenwoordig met vooral dit ene verzorgstertje steeds meer zorgen dat dit wel zal gebeuren. Ze lijkt te denken dat ik een paard is als elk ander, waar ze echt alles gewoon mee kan doen en als het niet lukt is het paard "vervelend". Maar ja, gezien ze mijn paard niet is kan ik alleen maar voorzichtig met haar zijn. Ik ga straks zeker nog even de boktwiki pagina lezen. De rede dat ik dat eerst niet deed licht bij dat ik aanpraak en ervaringen met dit soort dingen een stuk prettiger vind.

Edit: Moet er ook even bij vermelden dat dit paard met haar 17 jaar al een mooie leeftijd heeft bereikt. Ik wist van het begin af aan al dat dit zo was en dat iedere dag met haar in feite een bonus is. (Ze heeft nog een paar andere problemen die iets minder opvallen, maar als ze ooit op rust gezet moet worden vanwege kreupelheid zou het beter zijn haar in te laten slapen. Laten we het daarop houden.)

Not all those who wander are lost.

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bretsa, pol013, roxiie en 28 bezoekers