trainingsopbouw patella luxatie (losse knie)

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Zandro
Berichten: 608
Geregistreerd: 06-04-08
Woonplaats: maastricht

Re: trainingsopbouw patella luxatie (losse knie)

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-15 14:53

Er zijn volens mij veel topics hierover.
Het gaat er vooral om dat je de achterhand sterker maak. Veel rechtuit werken in het begin. Veel overgangen rijden, balkjes ed. Liefst ook veel heuvel op en af stappen. Het beste niet te veel korte bochten in een bak draaien. Indien ze al verkeersmak is; gewoon lekker buiten km's maken.
Verder binnendoor laten zetten. Ik voerde mijn paard met een losse knie ook altijd msm bij ter ondersteuning

Vooral mulle ondergrond vermijden


Zandro
Berichten: 608
Geregistreerd: 06-04-08
Woonplaats: maastricht

Re: trainingsopbouw patella luxatie (losse knie)

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-15 19:33

Nee, niet te voorzichtig zijn, anders krijgen ze nooit de spieren die nodig zijn om de knieband te ondersteunen. Ik deed om en om. Dag overgangen, heuvels trainen, daarna goed uitstappen op het harde, dag erna stappen op het harde, dag erna weer trainen...

Mijn ervaring was, dat hoe voorzichtiger je wordt, hoe slechter het vaak juist gaat. Toen ik mijn paard meer ging trainen (ondanks het vastslaan) ging het steeds beter.

Verder zou ik hem/haar 24 uur buiten zetten. Mijn ervaring is dat ze vooral vastslaan als ze te langstil staan (en de spieren hierdoor stijver worden)


Zandro
Berichten: 608
Geregistreerd: 06-04-08
Woonplaats: maastricht

Re: trainingsopbouw patella luxatie (losse knie)

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-15 19:34

osteopaat erbij wil ook wel eens helpen. Als ze vastzitten in de lendenpartij slaan ze vaker ook makkelijker op slot


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie