Allergische reactie? Met foto's

Moderators: Apple, Coby, petraaken, A_nouk, C_arola, Dyonne, SayaJones

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Nef1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-15 14:02

Heb helaas geen foto's gemaakt van mijn paard. Maar die had van het weekend het ook zo.
Ik heb uiteindelijk maandag de dierenarts laten komen omdat het been heel dik werd en ze echt pijn had en haast niet meer wou lopen. Bij mij bleek het ook een allergische reactie te zijn op dazensteek in combinatie met de vliegenspray. De andere plekken waar ik haar had ingespoten met de vliegenspray bleken later (was niet direct te zien,pas na paar dagen gebruik viel het dus op)ook wat opgezwollen,maar de plek tussen haar benen daar was ze dus blijkbaar ook gestoken door een daas en dat gaf de extreme verdikking en vochtige plekken.
Laatst bijgewerkt door Nef1985 op 09-07-15 14:08, in het totaal 1 keer bewerkt

Nef1985

Re: Allergische reactie? Met foto's

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-15 20:52

Ja het was echt mega dik. De DA had het ook nog nooit zo extreem gezien. Het begon bij mijn paard precies zoals jou(was op vrijdag),maar denk dat ze op die plek een dag later (zaterdag)weer is gestoken en dat het daarom een dag later het hele been wat dikker werd. En die avond(zondag) was het echt een anabole been! En aangezien we dus niet wisten dat ze dus ook allergisch reageerde op de vliegenspray zijn we die gewoon blijven gebruiken*voelt zich nu vet schuldig*
Dus besloten om maandag (eerder vond we niet nodig want alle dagen haar temperatuur in de gaten gehouden en ze had niks geen verhogen en ze af ook nog heeeeeeeel goed)direct de DA te bellen en die kwam die middag. Heeft haar uitgebreid bekeken en kwam tot de conclusie dat het dus de combi was van vliegenspray en dazensteek. Want onder haar vliegendeken had ze nergens verdikkingen. Alleen precies op de ingespoten stukken.
Heeft haar 3injecties (cortisone,antibiotica) en voor aantal dagen 2x daags antibiotica en ook nog 1x daags metacam achter gelaten zodat ik dat nog zelf kan geven.

Heb haar daarna direct in de sop gezet en lekker been gekoeld. En ze leek zich direct al lekkerder te voelen. 'S avonds wou ze zelfs weer een stuk wandelen! De dag erna was het been al een heel stuk dunner en vandaag is het weer zo goed als normaal.

Hopelijk knapt die van jou ook snel weer op!!! Knuffel voor je paardje!

Nef1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-15 22:01

Ik hoopte er ook op dat het lichaam het zelf oploste(had haar liever niet al die zooi gegeven!),maar kon het ook niet meer aanzien dat ze zo veel pijn had. Ze is echt een harde voor zichzelf,maar nu zag ik aan der dat ze veel pijn leed. Als ik alleen nog maar mijn vinger op haar been legde trok ze het been helemaal op en ging trillen en haar ogen draaide helemaal wit weg!!!! Als ze nu ook niet meer normaal at dan had ik direct de DA gebeld,maar zou idd nog ff morgen aankijken of het afzakt en anders toch DA laten komen.

Nef1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-15 14:30

Wat fijn dat het de goede kant op gaat en het lichaam het zelf heeft kunnen regelen.

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie